• Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

...och kräver att min sambo (pappa) numera ska hämta hos henne & lämna vid veckobyte med anledning att hon bor centralt och barnet (diagnos adhd/autism) börjar skolan i höst i staden och eftersom hon även jobbar i närheten så ska de cykla. Vi bor 1,2 mil utanför utan bra bussförbindelser.

Jag förstår hennes tanke med att inte behöva bil och att vi inte kan påverka hur vi valt att bo, men kan hon kräva detta bara sådär? Noll kommunikation om detta.

Och för barnets skull hoppas jag att hans spärr att inte kunna cykla släpper... Skäms

Reflektioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-24 18:35
    Tackar alla för alla synpunkter, men nu känns det som det har gått från bilfrågan till att utse mig till en hemsk svartsjuk bonusmamma. Avslutar härmed min inverkan i den!

• Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...
  • Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 13:41:58 följande:
    Ja, Supersara har helt rätt. Du får självklart inte hämta mot mammans vilja när det är hennes vecka, men är det pappas tid är det helt upp till pappan (o dig) vem som hämtar.
    Nej det är inget jag skulle göra heller. Hämtar inte ens mitt egna barn pappaveckan om han inte frågar om jag kan.
  • Ann Cistrus
    BioBonus skrev 2014-06-24 13:40:55 följande:

Det är lite kul att i andra trådar där en bonusmamma hämtar sina egna barn på fritis men lämnar sina bonusar kvar så blir hon lynchad och borde inte vara runt barn öht... Här vill hon hämta samtidigt för att bonus ska slippa ha så långa dagar och då är det fel med, eftersom mamman tycker att barnet ska gå långa dagar bara för att hon har något emot bonusmamman...
    Bara en reflektion.

Men eller hur. För vissa biomammor är den enda bra bonusmamman en icke existerande sådan... 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Brumma
    BioBonus skrev 2014-06-24 12:57:00 följande:
    Jag tycker ni ska ta hand om hämtning/lämning. Men jag anser också att hädanefter så hämtar du eller din man, beroende på vad som passar in i ert vardagsschema. Hämtar du ditt barn kl 13.30 så hämtar du även bonus. Och ta det kriget. Men skit i resten - det ÄR dyrt att ha en bil man inte behöver i stan.
    Plus ett på den.
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:18:13 följande:
    Eller så tycker hon att TS styr och domderar alldeles för mycket och lägger sig i hur/vad hon skall göra även när hon har barnet.
    Men har TS uttryckt NÅGOT mer än att hon/de är oroliga över hur cyklingen skall gå? Just för att de jobbar med cyklingen medans mamman inte ens satt på stödhjulen...

Varför hittar du på att TS beter sig på ett sätt när du inte har några som helst belägg? Har du ngt emot bonusmammor i allmänhet? Eller är ditt agg riktat enbart mot TS?

Förklara isåfall gärna varför...
  • Anonym (Embla)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 13:40:30 följande:
    Fast vem lyssnar på ett ex nya?!
    En del gör det och det finns bonusmammor som gör allt för att ändra om eller förstöra ett fungerande umgänge även om jag tror att merparten inte gör det, men visst finns de precis som det finns biomammor som är hemska.
  • Heranell

Det åter ju konstigt att du inte skulle få hämta din sambos barn på skolan när du ändå hämtar ditt barn. Men att bo ihop med barnet, det går bra?? Konstigt av mamman tycker jag. Men att hon ställt av bilen och ni får hämta/lämna ser jag inte som ett problem alls. Ni åker ju två vändor per dag varannan vecka för att hämta på skolan om jag förstått det rätt? Några få mil i veckan gör ingen större skillnad...

• Brumma
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 13:20:40 följande:
    Haha.. tokigt ;) men ja barnet är en han :) spelar eg ingen roll.
    :D
  • Anonym (Embla)
    BioBonus skrev 2014-06-24 13:40:55 följande:

Det är lite kul att i andra trådar där en bonusmamma hämtar sina egna barn på fritis men lämnar sina bonusar kvar så blir hon lynchad och borde inte vara runt barn öht... Här vill hon hämta samtidigt för att bonus ska slippa ha så långa dagar och då är det fel med, eftersom mamman tycker att barnet ska gå långa dagar bara för att hon har något emot bonusmamman...
    Bara en reflektion.

Fast det vet vi ju faktiskt inte, det kan vara så enkelt som att mamman anser att barnet behöver behålla sin kontinutet vilket är viktigt för många barn med npf eller annan problematik.

Bara för att det är en biomamma så behöver inte hennes syften alltid vara av ondo eller egoism.
  • Mamman02
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:55:32 följande:
    En del gör det och det finns bonusmammor som gör allt för att ändra om eller förstöra ett fungerande umgänge även om jag tror att merparten inte gör det, men visst finns de precis som det finns biomammor som är hemska.
    Fast det är ju en annan sak!
    Jag svarade på inlägget om man lyssnar/bryr sig om vad den nya partnern tycker
  • BioBonus
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:55:32 följande:
    Och på samma sätt som man inte bör utgå från att biomammor är hemska så kanske man inte ska utgå från att bonusmammor är ute efter att förstöra umgänge? Det är en sån tråkig grundinställning. 
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...