Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 12:52:35 följande:
Kan bero på att hon har talat om detta under en fika jag bjöd på, och hon vet vad vi har i hyra osv efter ett allmänt samtal. Hennes räkningar har jag ingen koll på.
De flyttade isär för 1,5 år sedan från hus så båda valde att flytta.
Det finns så mycket runtikring detta alltet som jag inte tänker ta upp här så ni som ska sitta o anklaga och det köret kan gärna sluta upp eftersom jag bara ville veta om hon kan ställa såna krav.
1,5 år är ganska kort tid efter en separation så det kommer att bli bättre med stor sannolikhet. Håll ut bara.
De allra flesta behöver något år att trivas i sitt nya liv fullt ut och kan tänka mig att det tar ännu längre tid när den ena startat om sitt liv och redan flyttat ihop med en ny partner.
Själv var jag den som lämnade min man för 2,5 år sedan. Jag tyckte inte ens om honom som vän på någon punkt längre. Han ville inte och som hämnd har han bråkat och jävlats heeeela tiden. Just nu är det bråk om bodelningen. Han vill ha saker i garaget och han får ta precis ALLT för min del - bara han gör det! Men just hämtningen är ett problem och trots att bodelningsadvokaten ska vara med så funkar inte ett enda sätt för honom. Allt för att bråka och tjafsa. Han bor ihop med en nu sedan några månader tillbaka och jag trodde det skulle bli lugnare så men icke.
TROTS den här situationen ja velat kräkas på och så tog det ungefär 2år innan jag var helt mentalt redo för en ny relation. Det är inte riktigt min grej att läka med hjälp av en annan människa utan tycker man ska bli stark i sig själv först innan man går in i ett nytt förhållande, men har stora krav så lär nog dröja ändå
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
.
Vad jag vill säga är att oavsett hur deras separation såg ut så är det inte alls konstigt att hon inte orkar släppa över ansvaret på dig ännu. Det har med hennes läkeprocess att göra så ta det inte personligt! Att släppa över det käraste man har på någon annan som man dessutom inte känner så väl är väldigt svårt - särskilt när det finns diagnoser med i bilden.
Men ha tålamod!
Ju mer du lär känna henne - ju mer kommer hon våga lämna över ansvar till dig. Och när tiden läkt såren.