• Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

...och kräver att min sambo (pappa) numera ska hämta hos henne & lämna vid veckobyte med anledning att hon bor centralt och barnet (diagnos adhd/autism) börjar skolan i höst i staden och eftersom hon även jobbar i närheten så ska de cykla. Vi bor 1,2 mil utanför utan bra bussförbindelser.

Jag förstår hennes tanke med att inte behöva bil och att vi inte kan påverka hur vi valt att bo, men kan hon kräva detta bara sådär? Noll kommunikation om detta.

Och för barnets skull hoppas jag att hans spärr att inte kunna cykla släpper... Skäms

Reflektioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-24 18:35
    Tackar alla för alla synpunkter, men nu känns det som det har gått från bilfrågan till att utse mig till en hemsk svartsjuk bonusmamma. Avslutar härmed min inverkan i den!

• Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:18:13 följande:
    Eller så tycker hon att TS styr och domderar alldeles för mycket och lägger sig i hur/vad hon skall göra även när hon har barnet.
    Nej det GÖR jag inte alls! Jag är TACKSAM när det är lugnt.
    Däremot tvärtom, med samtal mitt i nätterna.. ordinationer om alvedon osv. Men det kanske är OK för att hon är mamman?!  Så sluta upp nu med dina egna teorier, tack!
  • Anonym (***)

Kan det inte bara vara så att du är så ny i barnets liv så det är därav mamman tycker det är bättre att pappan hämtar?

• Anonym (Malin87)
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:19:11 följande:
    Då kan du väl knappast ha synpunkter på vad hon har råd med och hur hennes bil påverkar just hennes ekonomi såvida du inte spionerar på henne.
    Vart har jag haft synpunkter på vad hon har råd med?
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (***) skrev 2014-06-24 13:23:58 följande:

Kan det inte bara vara så att du är så ny i barnets liv så det är därav mamman tycker det är bättre att pappan hämtar?

Så kan det mycket väl vara att hon anser, jag vet som sagt inte. Dock på BUP så säger pedagogerna att jag är barnets trygga punkt då han söker sig till mig när han stöter på "jobbigheter" i övningarna.
  • Anonym (Embla)
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 13:26:11 följande:
    Så kan det mycket väl vara att hon anser, jag vet som sagt inte. Dock på BUP så säger pedagogerna att jag är barnets trygga punkt då han söker sig till mig när han stöter på "jobbigheter" i övningarna.
    I inlägget där någon sa att det var dyrt med bil/parkering osv.

Vad säger mamman om att du är med på BUP? Låter lite konstigt om du inte får hämta på skolan men får sitta med på möten som är avsedda för vårdnadshavarna.
  • BioBonus
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:19:11 följande:
    Då kan du väl knappast ha synpunkter på vad hon har råd med och hur hennes bil påverkar just hennes ekonomi såvida du inte spionerar på henne.
    Va? Du citerar mig, men du inser att jag inte är TS?
  • Brumma
    Anonym (Evigt gnäll.) skrev 2014-06-24 12:32:43 följande:

Varför tjafsa om såna små sträckor? Jag tycker inte en mil är något att gnälla för. Och självklart ska inte mamman behöva betala för en bil hon inte använder för ER skull. Pappan har samma ansvar för sitt barn som hon. Då får han ta det ansvaret och HÄMTA och LÄMNA sitt barn.

Jag tycker i princip som du men med ett stort MEN. Det beror alldeles på hur samarbetet är i övrigt. Om man är den enda av två parter som försöker kommunicera. Som är den enda som "bjuder till" o den enda som inte tjafsar, då blur det tillslut för mkt.

Vi har efter många år av samarbete som funkat bra enbart när det varit på mammans villkor nått den där gränsen. Jag lyfter inte ett finger för att underlätta för bonus mamma längre.
  • Mamman02
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:18:13 följande:
    Eller så tycker hon att TS styr och domderar alldeles för mycket och lägger sig i hur/vad hon skall göra även när hon har barnet.
    Fast vem lyssnar på ett ex nya?!
  • BioBonus

Det är lite kul att i andra trådar där en bonusmamma hämtar sina egna barn på fritis men lämnar sina bonusar kvar så blir hon lynchad och borde inte vara runt barn öht... Här vill hon hämta samtidigt för att bonus ska slippa ha så långa dagar och då är det fel med, eftersom mamman tycker att barnet ska gå långa dagar bara för att hon har något emot bonusmamman...
    Bara en reflektion.

• Brumma
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 12:37:09 följande:
    Ok, för det trodde jag var helt uteslutet. För pappan är det mer än Ok, då slipper ju barnet långa dagar på fritids vilket isf blir 06-17.30 när mitt barn går 08.15-13.30.
    Ja, Supersara har helt rätt. Du får självklart inte hämta mot mammans vilja när det är hennes vecka, men är det pappas tid är det helt upp till pappan (o dig) vem som hämtar.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...