• Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

...och kräver att min sambo (pappa) numera ska hämta hos henne & lämna vid veckobyte med anledning att hon bor centralt och barnet (diagnos adhd/autism) börjar skolan i höst i staden och eftersom hon även jobbar i närheten så ska de cykla. Vi bor 1,2 mil utanför utan bra bussförbindelser.

Jag förstår hennes tanke med att inte behöva bil och att vi inte kan påverka hur vi valt att bo, men kan hon kräva detta bara sådär? Noll kommunikation om detta.

Och för barnets skull hoppas jag att hans spärr att inte kunna cykla släpper... Skäms

Reflektioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-24 18:35
    Tackar alla för alla synpunkter, men nu känns det som det har gått från bilfrågan till att utse mig till en hemsk svartsjuk bonusmamma. Avslutar härmed min inverkan i den!

• Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...
  • Mamman02
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:06:04 följande:
    Ja, den lösningen har jag  & exet. Vi byter måndagar Glad
    Varför har inte din sambo den lösningen?
  • Anonym (Malin87)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 15:07:51 följande:
    Varför har inte din sambo den lösningen?
    Ja det är inte jag med och bestämmer. Och de är ju 2 om den saken så..
  • BioBonus
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:10:12 följande:
    Ja det är inte jag med och bestämmer. Och de är ju 2 om den saken så..
    Så ni har hämtning/lämning hemma hos mamman nu?
  • Anonym (Malin87)
    BioBonus skrev 2014-06-24 15:11:20 följande:
    Så ni har hämtning/lämning hemma hos mamman nu?
    Tills nu har de möts halvvägs. From när de kommer hem så blir det ju så.
  • Mamman02
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:13:02 följande:
    Tills nu har de möts halvvägs. From när de kommer hem så blir det ju så.
    Fast om mamman ställer av sin bil av praktiska/ekonomiska skäl - kan väl pappan lämna/hämta i skolan av praktiska/ekomiska skäl? Vad är egentligen problemet med det?
  • Anonym (Malin87)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 15:15:00 följande:
    Fast om mamman ställer av sin bil av praktiska/ekonomiska skäl - kan väl pappan lämna/hämta i skolan av praktiska/ekomiska skäl? Vad är egentligen problemet med det?
    Kan ju inte svara på det. Jag ser inga problem med det och inte min sambo heller, förutom att det för barnet blir långa dagar (06-17.30) sålänge jag "inte" får lämna.
  • Brumma
    Mamman02 skrev 2014-06-24 15:04:52 följande:

Fast vet du, det här med vem som lämnar/hämtar har en enkel lösning så fort barnet börjar skolan:
    När det är er vecka, hämtar ni på måndag eftermiddag i skolan/fritids. När det är mammans vecka lämnar ni i skola/fritids.
    Överlämning sker alltså i skolan.

Och så börjar TS hämta bonus när hon hämtar sitt eget barn.
  • Mamman02
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:17:43 följande:
    Kan ju inte svara på det. Jag ser inga problem med det och inte min sambo heller, förutom att det för barnet blir långa dagar (06-17.30) sålänge jag "inte" får lämna.
    Men låt det bli långa dagar då... Tills din sambo inser att han bestämmer på sina veckor.
  • Brumma
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:17:43 följande:
    Då får ju din sambo sätta ner foten o säga att om det ska fungera så hämtar du (eftersom du är ok med det) och byte sket i skolan.

Går hon inte med på det får hon se till att ordna att pojken körs ut till er eller ställa på bilen igen.
  • Anonym (Malin87)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 15:24:05 följande:
    Men låt det bli långa dagar då... Tills din sambo inser att han bestämmer på sina veckor.
    Handlar inte om att han inte har insett det, utan att han låter henne bestämma för att slippa allt bråk & tjafs som blir.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...