• Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

...och kräver att min sambo (pappa) numera ska hämta hos henne & lämna vid veckobyte med anledning att hon bor centralt och barnet (diagnos adhd/autism) börjar skolan i höst i staden och eftersom hon även jobbar i närheten så ska de cykla. Vi bor 1,2 mil utanför utan bra bussförbindelser.

Jag förstår hennes tanke med att inte behöva bil och att vi inte kan påverka hur vi valt att bo, men kan hon kräva detta bara sådär? Noll kommunikation om detta.

Och för barnets skull hoppas jag att hans spärr att inte kunna cykla släpper... Skäms

Reflektioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-24 18:35
    Tackar alla för alla synpunkter, men nu känns det som det har gått från bilfrågan till att utse mig till en hemsk svartsjuk bonusmamma. Avslutar härmed min inverkan i den!

• Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:35:19 följande:
    I inlägget där någon sa att det var dyrt med bil/parkering osv.

Vad säger mamman om att du är med på BUP? Låter lite konstigt om du inte får hämta på skolan men får sitta med på möten som är avsedda för vårdnadshavarna.
    Det hon svarade på var att hyran var på 4000:- o allt ingår. Sedan förklarade hon även att mamman berättat detta när de fikat.

En fråga till dig - är ekonomi ett väldigt känsligt ämne för dig? Eftersom du inte kan förstå att ett sånt här samtalsämne kan komma upp medans man sitter o kallpratar? Det innebär INTE att man "har koll", det innebär att man lyssnar på vad personen man samtalar med tillräckligt mkt för att lägga på minnet vad de säger.

Ge dig nu eller håll dig till fakta.
  • Anonym (Malin87)
    Heranell skrev 2014-06-24 13:56:25 följande:

Det åter ju konstigt att du inte skulle få hämta din sambos barn på skolan när du ändå hämtar ditt barn. Men att bo ihop med barnet, det går bra?? Konstigt av mamman tycker jag. Men att hon ställt av bilen och ni får hämta/lämna ser jag inte som ett problem alls. Ni åker ju två vändor per dag varannan vecka för att hämta på skolan om jag förstått det rätt? Några få mil i veckan gör ingen större skillnad...

Ja, jag åker iaf den vändan. Sambons barn har gått på förskola åt ett annat håll.

ja jag vet, det är mycket som är konstigt & märkligt. Jag vet att med bilavställning kommer krav.. men det får vi ta helt enkelt.
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:19:11 följande:
    Då kan du väl knappast ha synpunkter på vad hon har råd med och hur hennes bil påverkar just hennes ekonomi såvida du inte spionerar på henne.
    Varför ger du dig på Biobonus? Hon är inte TS vet du va?
  • Anonym (Embla)
    BioBonus skrev 2014-06-24 13:57:59 följande:
    Och på samma sätt som man inte bör utgå från att biomammor är hemska så kanske man inte ska utgå från att bonusmammor är ute efter att förstöra umgänge? Det är en sån tråkig grundinställning. 
    Det har jag inte heller gjort.
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:55:32 följande:
    En del gör det och det finns bonusmammor som gör allt för att ändra om eller förstöra ett fungerande umgänge även om jag tror att merparten inte gör det, men visst finns de precis som det finns biomammor som är hemska.
    Fast nu finns det ju faktiskt inget som visar att TS är en av dessa hemska människor...
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:00:54 följande:
    Det hon svarade på var att hyran var på 4000:- o allt ingår. Sedan förklarade hon även att mamman berättat detta när de fikat.

En fråga till dig - är ekonomi ett väldigt känsligt ämne för dig? Eftersom du inte kan förstå att ett sånt här samtalsämne kan komma upp medans man sitter o kallpratar? Det innebär INTE att man "har koll", det innebär att man lyssnar på vad personen man samtalar med tillräckligt mkt för att lägga på minnet vad de säger.

Ge dig nu eller håll dig till fakta.
    Inte det minsta däremot tycker jag det är konstigt överlag hur mycket vissa bonusmammor vet eller tror sig veta om biomamman överlag och vad som sker där, allt från ekonomi till annat.

Oavsett har ju TS inte en aning om (eller borde ha) vilka andra räkningar mamman har och vad som gör att hon frivilligt eller ofrivilligt ställer av sin bil.
  • Solidaritet
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 12:55:05 följande:
    Nej så är det inte alls det.

Jag har ett barn från tidigare förhållande, utan tjafs och problem och massa flex. Jag har inte alls hård koll men jag vet ju hur det är med hyran osv eftersom hon själv har talat om detta.

Hämtning & lämning har varit stopp från dag1 han träffade mig. Inte ens farmor fick hämta.
    Du är inte den bästa källan på om du är svår att samarbeta med eller inte. 
    Det kan bara någon som provat på att samarbeta med dig avgöra. 
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:04:11 följande:
    Fast nu finns det ju faktiskt inget som visar att TS är en av dessa hemska människor...
    Det har jag inte skrivit heller, nu hittar du på.
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:03:02 följande:
    Det har jag inte heller gjort.
    Så VAD är det mer exakt för bevis du har att TS är en sådan bonusmamma. Eftersom du inte utgår från det menar jag?
  • nymedlem

Hur kommer det sig att du som inte är vårdnadshavare och så pass ny i barnets liv är med på Bup?

Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...