• Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

...och kräver att min sambo (pappa) numera ska hämta hos henne & lämna vid veckobyte med anledning att hon bor centralt och barnet (diagnos adhd/autism) börjar skolan i höst i staden och eftersom hon även jobbar i närheten så ska de cykla. Vi bor 1,2 mil utanför utan bra bussförbindelser.

Jag förstår hennes tanke med att inte behöva bil och att vi inte kan påverka hur vi valt att bo, men kan hon kräva detta bara sådär? Noll kommunikation om detta.

Och för barnets skull hoppas jag att hans spärr att inte kunna cykla släpper... Skäms

Reflektioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-24 18:35
    Tackar alla för alla synpunkter, men nu känns det som det har gått från bilfrågan till att utse mig till en hemsk svartsjuk bonusmamma. Avslutar härmed min inverkan i den!

• Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:05:53 följande:
    Så VAD är det mer exakt för bevis du har att TS är en sådan bonusmamma. Eftersom du inte utgår från det menar jag?
    Var har jag skrivit att TS just är en sådan? Jag skrev att det fanns, inte att TS nödvändigtvis var en, nu hittar du på IGEN
  • Anonym (Malin87)
    Solidaritet skrev 2014-06-24 14:05:14 följande:
    Du är inte den bästa källan på om du är svår att samarbeta med eller inte. 
    Det kan bara någon som provat på att samarbeta med dig avgöra. 
    Tycker nog att den bästa källan är mitt ex iaf. Och alla de runtikring oss som gett positiv feedback om hur bra separation vi har haft med vårat barn i fokus.
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:02:31 följande:
    Varför ger du dig på Biobonus? Hon är inte TS vet du va?
    Ekar det härinne? Eller räckte det inte att Biobonus påtalade att jag råkade citera fel inlägg?
  • Anonym (Malin87)
    nymedlem skrev 2014-06-24 14:06:40 följande:

Hur kommer det sig att du som inte är vårdnadshavare och så pass ny i barnets liv är med på Bup?

För att jag själv har bestämt det? SUCK! 

Nej för att det är OK helt enkelt. För att det anses som BRA att jag är det från pedagoger mfl.
  • BioBonus
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:07:31 följande:
    Var har jag skrivit att TS just är en sådan? Jag skrev att det fanns, inte att TS nödvändigtvis var en, nu hittar du på IGEN
    Men, varför dra in den attityden om du nu själv inte anser att det verkar som om TS är den typen av bonusmamma, och istället bara hålla dig till själva saken?
    Varför börja yra om att andra bonusmammor minsann kan vara för jävliga, istället för att konstatera att det inte verkar som om TS är en sådan, och då ta hennes frågeställning utifrån inställningen att hon inte är en umgängeshaverist?
  • Anonym (Embla)
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 14:09:37 följande:
    För att jag själv har bestämt det? SUCK! 

Nej för att det är OK helt enkelt. För att det anses som BRA att jag är det från pedagoger mfl.
    Rent krasst kan mamman säga nej till det om barnets föräldrar har gemensam vårdnad, därav att det låter lite konstigt att du får lov att gå med på de mötena men inte hämta. Har du fått någon förklaring till varför hon inte vill att du skall hämta?
  • Brumma
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:04:57 följande:
    Inte det minsta däremot tycker jag det är konstigt överlag hur mycket vissa bonusmammor vet eller tror sig veta om biomamman överlag och vad som sker där, allt från ekonomi till annat.

Oavsett har ju TS inte en aning om (eller borde ha) vilka andra räkningar mamman har och vad som gör att hon frivilligt eller ofrivilligt ställer av sin bil.
    Men det har hon ju inte påstått heller. Hon har tvärtom skrivit att hon förstår att hon ställer av den eftersom hon vet vad det kostar (av egen erfarenhet är väl bäst att tillägga). Däremot skriver hon att hon själv inte vågar ställa av bilen pga barnets problematik.

Jag har lite koll på min bonus mamma ekonomi. Inte allt självklart men en hel del eftersom hon gärna pratar vitt o brett om vad hon inhandlat, varför hon har så dåligt med pengar, vilket TV utbud de har, hur dålig lön hon har samt hur mkt hon festar...

Jag är inte det minsta intresserad av hennes ekonomi men eftersom jag normalt är en trevlig person så lyssnar jag på vad hon säger.

Men oavsett vad andra bonusmammor gör eller inte gör så har det ju inget med TS att göra eller hur? Speciellt som du påstår att du inte har förutfattade meningar om bonusmammor....
  • Anonym (Embla)
    BioBonus skrev 2014-06-24 14:10:14 följande:
    Men, varför dra in den attityden om du nu själv inte anser att det verkar som om TS är den typen av bonusmamma, och istället bara hålla dig till själva saken?
    Varför börja yra om att andra bonusmammor minsann kan vara för jävliga, istället för att konstatera att det inte verkar som om TS är en sådan, och då ta hennes frågeställning utifrån inställningen att hon inte är en umgängeshaverist?
    För att det hade med det jag skrev om att göra. Sedan var det ju inte jag som satt och ljög ihop att TS inte fick hämta barnet för att mamman tyckte det var bättre att barnet gick långa dagar utan det var du, är det så att på sig själv känner man andra?

Dessutom rörde det jag svarade på inte ens TS utan jag skrev generellt.
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:11:07 följande:
    Men det har hon ju inte påstått heller. Hon har tvärtom skrivit att hon förstår att hon ställer av den eftersom hon vet vad det kostar (av egen erfarenhet är väl bäst att tillägga). Däremot skriver hon att hon själv inte vågar ställa av bilen pga barnets problematik.

Jag har lite koll på min bonus mamma ekonomi. Inte allt självklart men en hel del eftersom hon gärna pratar vitt o brett om vad hon inhandlat, varför hon har så dåligt med pengar, vilket TV utbud de har, hur dålig lön hon har samt hur mkt hon festar...

Jag är inte det minsta intresserad av hennes ekonomi men eftersom jag normalt är en trevlig person så lyssnar jag på vad hon säger.

Men oavsett vad andra bonusmammor gör eller inte gör så har det ju inget med TS att göra eller hur? Speciellt som du påstår att du inte har förutfattade meningar om bonusmammor....
    Om du är läskunnig ser du att det jag skrev öht inte ens hade med TS att göra.
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:11:01 följande:
    Rent krasst kan mamman säga nej till det om barnets föräldrar har gemensam vårdnad, därav att det låter lite konstigt att du får lov att gå med på de mötena men inte hämta. Har du fått någon förklaring till varför hon inte vill att du skall hämta?
    Ja jag vet allt det där.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...