JhjärtaK skrev 2014-12-18 12:05:52 följande:
Är nog tyvärr väldigt olika. Vi hade alldeles för lite i stl 50. Vår dotter vägde 3460 g och var 48 cm lång så hon badade i stl 56. Kommer dock inte ihåg hur länge hon hade stl 50 men denna gången har jag köpt några fler bodies och byxor i stl 50 och även några saker i stl 44 då tvillingar generellt är små.
Nätshoppa kanske känns lättare att göra precis i början eller att skicka ut någon släkting för att köpa?
Har nu lite kläder i 50 och 56 så det finns lite iaf men jag börjar mest ledsna på alla som måste påpeka flera gånger att jag inte kommer hinna använda ngt aaaalls och stt ungen kommer ha 62 redan efter några dagar typ. Nätshoppa kan man ju iofs (kan inte skicka en släkting, jag är en sån där jobbig en som vill välja själv, haha) men tänker bara att jag inte vill behöva tänka på sånt den första tiden :) Min bror var tydligen 54 lång när han föddes men drunknade ändå i 50 så det verkar ju omöjligt att gissa detta, typiskt :p Så mkt tycker jag ju inte att jag har köpt men andra kanske tycker jag har gått helt bananas, haha. Har ju fått en del också. Efter en liten inventering har jag:
Två pyjamaser i stl 44. Dom lär väl inte direkt användas men de fick jag. Donerar dom gärna till dig om min är för tjock ;)
I stl 50:
En pyjamas
Två par byxor
Tre bodys
Tre onsies (såna långärmade och långbenta dräkter)
I stl 56:
En overall
Fem pyjamaser (väldigt populära presenter har jag insett men de kan man väl kanske använda som onsies också?)
Fyra par byxor
Två onsies
Och sen 9 par strumpor i blandade storlekar och ett set med byxa och tröja i 62. Är detta verkligen heeelt crazy?
Tänker be folk att inte ge ngt mindre än 62 från och med nu men jag tittar liksom på kläderna och kan inte tänka mig att en nyfödd inte ska få plats? Hur stora barn får folk? Är normalstorleken närmare fem kilo numera? :p