• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • tjej89
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 13:25:05 följande:
    Vänta inte med att ringa tycker jag, då försvinner det ju massa tider. Ring nu och boka in en tid i vecka 12 exempelvis om du vill vänta lite med första träffen. Du gör det lättare för din bm att planera sin tid om du ringer nu och bokar tid i vecka 12 istället för att ringa först två veckor innan och vilja ha en tid smile1.gif
    Jo, men vill inte ringa å säga att nått tråkigt har hänt. Fick göra det sist.

Så bestämde mig tidigt att ringa i vecka 9+1 då är det cirka tre veckor innan kub

Men ja jag kanske ringer nästa vecka istället. Kanske är babyboom våren 2015.
  • tjej89
    Elbea skrev 2014-09-02 17:20:13 följande:

Återupptäckte precis en sak som jag minns från mina första graviditeter här på FL smile1.gif . Känslan av att det faktiskt går FRAMÅT när man ser trådar som skapas med BF efter "min" månad. Som att det nu dyker upp trådar på temat "Vi som väntar barn i maj 2015". smile2.gif

Sakta men säkert...

Sånt blir jag också glad av! Tänker typ "tänk att det finns tjejer därute som ligger efter mig i sin grav, jag som är så nygravid" haha jätte knäppt :)
  • tjej89
    Anonym skrev 2014-09-02 11:37:54 följande:

Jag vill tipsa om att strunta i vågen så mkt man kan. Vadspelar det för roll om man går upp eller ner några kg? Så länge inte bm är orolig så försök strunta i vikten! Om man nu inte njuter av att väga sig förstås smile5.gif

Håller med! Jag åt super nyttigt i min första grav. Gick bara upp 4 kg fram till vecka 31. Sen skenade jag sista sex veckorna och gick upp 9 kilo, mycket i vätska. Var rejält svullen!

Men allt försvann väldigt fort. Vattnet kissade och svettades jag ut på typ en vecka. Mindre fräscht men ja kroppen klarade av det bra :)
  • agirlnamedbill

Jag kommer nog också boka tid sent.. Funderar på att göra det i v12. Ska ändå till gyn på fredag och göra VUL så man vet att allt står rätt till. Och jag är ju bara 21 så KUB är nog inget som erbjuds.

• silverfirren

Åå, jag vet inte hur jag ska göra. Hade en bokad till till MVC men bokade om den pga att jag fick jobba den dagen (är timanställd så de är inte alltid jag får jobb) fick en tid en vecka efter. Igår fick jag erbjudande om att jobba på ett ställe en dag i veckan terminen ut med start just de datumet jag har nya tiden...

Ska jag boka om ännu en gång eller försöka se om jag kan komma ifrån någon timme från jobbet, men de känns dumt att riskera något som kan leda till mer jobb 

För övrigt måste jag säga att vakna och de står i appen "du går nu in i vecka 10" känns väldigt bra :D 

• amandanS

dom?Går in i v 10 jag med idag :) och tröttheten är helt sjuk... Sover 8-10h/natt och sover ändå antingen vid 10-12 tiden om jag jobbar eftermiddagen eller slocknar en stund efter att jag kommit hem om jag jobbar dagtid...

Jag har även berättat för 2 kompisar till, vi har nämligen sedan länge planerat in en 25 års fest om 1,6 vecka då vi är 5 tjejer som fyller 25... Men lyckas dölja detta då, inser att det går inte utan lite hjälp :) Men nu är 2 utav värdarna informerade så de och pojkvännen får smussla med drinkar utan alkohol till mig, får se om det lyckas en hel kväll utan att någon ifrågasätter något ;) nu är jag ju den i sällskapet som aldrig dricker vidare mycket i vilket fall. Tycker Coca Cola är godare ;)

• amandanS

"Dom? "Skulle inte vara med.. Och givetvis skulle de stå 1,5 vecka.. Haha.. såå noga räknar jag inte ;) inte lätt att skriva från mobilen ibland....

• JhjärtaK

Imorgon går jag in i vecka 11, whoho! Sen är det bara 2-3 veckor kvar innan man kan pusta ut lite mer

• agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-03 06:37:24 följande:

Imorgon går jag in i vecka 11, whoho! Sen är det bara 2-3 veckor kvar innan man kan pusta ut lite mer smile1.gif

Åh vad skönt! Är bara 6+2. Känns som att varje dag tar 3 dagar haha
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)