• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • JhjärtaK

Vecka 11 idag, whoho! På tisdag skall jag till bm för prover och lite allmänt snack om förlossningen.

Ni som har barn sedan innan, tänker ni föda vaginalt eller med kejsarsnitt? (Vet att det blir KS för dig alhi)

• agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-04 06:40:02 följande:
    Hur långt gången är du? Har fått för mig att man upptäcker utomkvedes rätt så tidigt, typ vecka 7, för att det gör så in i helvetes ont eller att man börjar blöda så du skall se att det lilla livet nog kommit fram till rätt plats smile1.gif
    Ja, jag hade det i våras och har känt av lite hugg på samma ställe som då (vänster äggstock). Jag är i v 6+3 enligt mina beräkningar..
  • Anonym
    JhjärtaK skrev 2014-09-04 06:42:34 följande:

Vecka 11 idag, whoho! På tisdag skall jag till bm för prover och lite allmänt snack om förlossningen.

Ni som har barn sedan innan, tänker ni föda vaginalt eller med kejsarsnitt? (Vet att det blir KS för dig alhi)

Om jag får som jag vill så blir jag igångsatt för vaginal förlossning, den här gången också. Första förlossningen var tuff och efter aurora-samtal så kom vi fram till lösningen med planerad igångssättning med tvåan. Den förlossningen gick jättebra (jag menar, det gör ju ONT men förutsättningarna och omständigheterna var bra) och det kan jag göra igen.
  • JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-09-04 08:03:53 följande:
    Ja, jag hade det i våras och har känt av lite hugg på samma ställe som då (vänster äggstock). Jag är i v 6+3 enligt mina beräkningar..
    Håller tummar och tår inför imorgon!
  • JhjärtaK
    Anonym skrev 2014-09-04 08:37:15 följande:
    Om jag får som jag vill så blir jag igångsatt för vaginal förlossning, den här gången också. Första förlossningen var tuff och efter aurora-samtal så kom vi fram till lösningen med planerad igångssättning med tvåan. Den förlossningen gick jättebra (jag menar, det gör ju ONT men förutsättningarna och omständigheterna var bra) och det kan jag göra igen.
    Jag har funderat lite på igångsättning då man "vet" mer när den lill* skall komma och således kan man ta en tid då det finns erfarna bm på plats. Samtidigt så leder ju igångsättning oftare till instrumentalt "avslut" vilket jag verkligen vill undvika. Fick nämligen en total sfinkterruptur med dottern och instrumentell förlossning ökar risken flera gånger om för en stor ruptur.

I övrigt hade jag en jättebra förlossningsupplevelse med dottern så hade det inte varit för min sr så hade jag gladeligen gått igenom en till vaginal förlossning.
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-04 08:51:47 följande:
    Håller tummar och tår inför imorgon!
    Tack!

Får man välja kejsarsnitt fastän att allt ser normalt ut?

Jag vill väl helst att det blir en helt vanlig förlossning och helst utan igångsättning den här gången för fick dubbla värkar sist..
  • JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-09-04 09:05:25 följande:
    Tack!

Får man välja kejsarsnitt fastän att allt ser normalt ut?

Jag vill väl helst att det blir en helt vanlig förlossning och helst utan igångsättning den här gången för fick dubbla värkar sist..
    Vet inte riktigt vad du menar med "om allt ser normalt ut" men antar att du tänker på om man kan få KS trots att man inte har några medicinska skäl? Svaret är ja, har du en extrem förlossningsrädsla så kan man bli beviljad snitt pga humanitära skäl.

Jag har ju personligen medicinska skäl så jag får välja om det blir snitt eller vaginalt.
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-04 09:49:42 följande:
    Vet inte riktigt vad du menar med "om allt ser normalt ut" men antar att du tänker på om man kan få KS trots att man inte har några medicinska skäl? Svaret är ja, har du en extrem förlossningsrädsla så kan man bli beviljad snitt pga humanitära skäl.

Jag har ju personligen medicinska skäl så jag får välja om det blir snitt eller vaginalt.
    Aa jo menade att även om barnet ligger åt rätt håll och det inte är någon fara och så..

För jag bad att få ks med dottern men dom typ fnyste bort att klart man inte får det när allt är som det ska..
  • Anonym

Jag föder vaginalt. Har haft snabba förlossningar och klarat mig utan bedövning tidigare. Sista tog 6 h och jag hade det riktigt jobbigt under 45 min. Känner mig lyckligt lottad, har en kompis som fick genomlida 42 h och jag undrar om jag ens blivit människa igen efter det. Är livrädd för att snittas, vet inte varför men det är det värsta som skulle kunna hända.

JhjärtaK skrev 2014-09-04 06:42:34 följande:

• Anonym

Om du säger till läkaren att du inte klarar av vaginala undersökningar, att det är som ett övergrepp och att du är extremt förlossningsrädd så brukar de godkänna snitt.

agirlnamedbill skrev 2014-09-04 10:06:55 följande:

Aa jo menade att även om barnet ligger åt rätt håll och det inte är någon fara och så..

För jag bad att få ks med dottern men dom typ fnyste bort att klart man inte får det när allt är som det ska..

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)