-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Jag och min kille hade varit tsm i tre år och bestämde oss att behålla barnet. Två-tre månader efter födseln så lämnade han oss och blev väldigt svår att ha att göra med. Nu har han henne varannan helg, men har i princip varit ensam hela tiden med dottern (då mitt ex var ute och söp och höll på när barnet fötts) men nu har jag min underbara man och man hittar alltid någon tillslut som underlättar livet, även om man inte gör det så klarar man sig helt klart själv!Josephine92 skrev 2014-09-08 21:47:56 följande:
Någon här som är ensamstående eller har varit med något barn?
Det verkar luta mot att det slutar så för min del, men var ju och såg den lilla för en vecka sen så skulle aldrig tänka mig att göra abort
abort
Förstår självklart att det blir hur tufft som helst men görbart?
-
Jag var som vanligt fast med en mage fram. Blev inte så stor heller. Var ute med hunden och tog även en och annan cykeltur med hunden i lugnt tempo, sent i graviditeten. Jag tyckte att man var ungefär som vanligt, förutom att det tog lite längre tid att ta sig upp och ner ifrån golvet, för at ta upp leksaker, knyta skor osv. När jag efter förlossningen hade bebisen i bärsele fram på magen kom känslan av att vara höggravid tillbaka, haha.Sommarsnö skrev 2014-09-08 20:25:25 följande:
Måste höra med er som varit gravida och fått barn tidigare; hur pass rörlig är man från 6-8:e månaden typ? Min sambo kommer ev att jobba i Norge då och jag funderar på att vara här i Sverige under den perioden då jag vill förbereda mig inför förlossning och så. Förstår att det kan vara väldigt individuellt hur man mår förstås men vad är värsta och bästa scenariot och hur är troligt att man mår? Klarar man sig själv utan assistans (tänker på bärhjälp och andra saker som kan behövas i slutet)?
-
Solkatten- som sakt så gör alla sina val! Man kan alldrig va säker på hur "färsk" laxen varit på restaurangen eller hur den förvarats! Nä jag kör det säkra före det osäkra och lyder hällre barnmorskans råd än privat personer som sitter bakom en data skärm ;) upp till var och en va man stoppar i sig under graviditeten :)
-
Skönt att höra.. Tack!
agirlnamedbill skrev 2014-09-08 21:53:33 följande:Jag och min kille hade varit tsm i tre år och bestämde oss att behålla barnet. Två-tre månader efter födseln så lämnade han oss och blev väldigt svår att ha att göra med. Nu har han henne varannan helg, men har i princip varit ensam hela tiden med dottern (då mitt ex var ute och söp och höll på när barnet fötts) men nu har jag min underbara man och man hittar alltid någon tillslut som underlättar livet, även om man inte gör det så klarar man sig helt klart själv!
-
Jag har alltid tyckt väldigt mycket om.smörgås och div pålägg.. Nu hållt mig till ost i rädsla för att göra fel... Men redan tröttnat på osten! idag blev det smörgås med ägg, men hjälp vad illamående jag blev av doften när jag skalade de...
Är galet sugen på prickigkorv, Onsalakorv etc... Salami vet jag man kan frysa 3 dygn, men vad finns det mer för alternativ? Hur noga är ni med vacuumförpackad påläggsskinka tex? -
amandanS: Rökt lökkorv har varit min räddning. Testa!
-
Jag älskar också prickekorv, och är sjukt sugen (tror det är för att man inte "får" som man känner så också)amandanS skrev 2014-09-08 22:21:03 följande:
Jag har alltid tyckt väldigt mycket om.smörgås och div pålägg.. Nu hållt mig till ost i rädsla för att göra fel... Men redan tröttnat på osten! idag blev det smörgås med ägg, men hjälp vad illamående jag blev av doften när jag skalade de...
Är galet sugen på prickigkorv, Onsalakorv etc... Salami vet jag man kan frysa 3 dygn, men vad finns det mer för alternativ? Hur noga är ni med vacuumförpackad påläggsskinka tex?
Men jag äter ingenting sånt nu.
Min förra grav va jag såå sjukt sugen på hushålls medvurst sista månaderna så det var lite sjukt. På BB hade dom det på frukosten, tror jag tog tio skivor första gången hahah :) -
Jag spyr av skinka pga alla senor och sånt när jag är gravid.. Jag gillar mer typ bredbar leverpastej, marmelad, grönsaker, baconost och sånt ^^amandanS skrev 2014-09-08 22:21:03 följande:
Är galet sugen på prickigkorv, Onsalakorv etc... Salami vet jag man kan frysa 3 dygn, men vad finns det mer för alternativ? Hur noga är ni med vacuumförpackad påläggsskinka tex?
Måste nog läsa lite om det här med pålägg för har inte hört om det förut :) -
Jag äter skinka som jag brukar. Det är i slutet av hållbarhetstiden man ska vara lite försiktig, annars ska det gå bra =)amandanS skrev 2014-09-08 22:21:03 följande:
-
Hahaha.. Vilken syn ;)tjej89 skrev 2014-09-08 22:32:11 följande:
Min förra grav va jag såå sjukt sugen på hushålls medvurst sista månaderna så det var lite sjukt. På BB hade dom det på frukosten, tror jag tog tio skivor första gången hahah :)
Men det är nog de pålägg jag saknar mest.. Även innan jag plussade så var jag sugen på dessertostar, mögelostar osv.. Ångrar sååå nu att jag inte passade på då! :P nu får jag ju inte äta de på länge......