-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Blir så konstigt när man skriver från mobilen. De där sista frågetecknen ska ju inte va med i förra inlägget.
-
Vad härligt att höra! Jag har inte hellet börjat må illa, mår prima, förutom den extrema tröttheten förstås, och brösten är hårda som kanonkulor och gör svinont, haha!tjallamallan skrev 2014-08-28 15:07:52 följande:
Toppen med ny tråd!
Är i v.7 och mår fantastiskt bra om jag jämför med mina 2 tidigare graviditeter. Då tog jag mig knappt upp ur sängen. Nu mår jag knappt illa alls men har extremt ont i brösten och jag är grymt trött, vilket inte är så bra då jag jobbar natt.
Vad gäller viktuppgång så har jag legat på ca +15kg med båda barnen, hoppas jag inte överstiger det denna gången. Ju äldre man är desto svårare att gå ner, och jag är ju inte särskilt ung längre.
-
Varmt välkommen! Åh vad spännande, hur gick det? Vad fick ni göra? Jag ska på inskrivning nästa vecka då kommer jag vara i vecka 8.Humledumle skrev 2014-08-28 15:07:57 följande:
Hej hej :) hoppar in här jag :) v8+3 idag och hade inskrivning hos bm idag. Bor i Karlstad med sambo och väntar nu första barnet :)
-
Jag är nu i vecka 9 (8+4). Första barnet, första försöket. Vågar knappt tro på min lycka! Berättade för svärmor i söndags när hon var och hälsade på och hon blev överlycklig! Hon har redan skickat en bok för gravida med posten Och så har hon lovat att bekosta inredning till barnrummet.
Mannen vill gärna göra kub för att se att allt är bra, för mental förberedelse (och för att se att det är på riktigt tror jag ) Inte mig emot då jag också är galet nyfiken. Vi lär få bekosta det själva dock eftersom jag är för ung för att få gratis. Får höra vad bm säger när vi träffar henne om två veckor! -
Nån mer än jag som är STENHÅRD i magen =(
Tips på vad jag kan göra? -
Va roligt Tjallamallan ! :) ja inskrivningen är väll inget spec tog blodtryck och fick svar på blodproverna som jag tog för nån vecka sen. Lågt blodtryck och blodtypen va A-positiv :) nu är det inget besök förren UL v18 i november :/ lååååång väntan.
-
Hur och när har ni tänkt att berätta att ni är gravida för familj och vänner? Eller har ni redan gjort det?
Jag och min sambo har berättat för våra två bästa vänner men tänker vänta med att berätta för föräldrar tills iallafall vecka 12. Vi tänkte som så att skulle något hända så vill vi kunna prata om det med någon och då blev det att vi berättade för bästa vännerna då vi inte står våra föräldrar så nära. -
Hoppar också över hit.
Någon som vet om man kan äta nåt mot illamående? -
Prova med att ha färsk ingefära i kokande vatten och dricka som te typ. Har inte provat det själv men har hört flera som blivit hjälpta av det.Mars12 skrev 2014-08-28 17:02:10 följande:
Hoppar också över hit.
Någon som vet om man kan äta nåt mot illamående?
-
Det är rätt mkt som händer för mig i höst - gravid, ska på anställningsintervju för ev nytt jobb och trolig flytt till Norge under en period. När jag berättade det för min kompis sa hon "Du FÅR inte stressa, du måste ta det lugnt nu". För mig är ju detta positiv stress - jag ser fram emot allt detta och har ingen direkt fysisk stress i vardagen. Men när hon säger så blir jag ju lite orolig - kan även positiv stress påverka fostret eller leda till missfall? Jag kan ju samtidigt inte sluta leva för att jag är gravid. Ponera att jag struntar i att flytta och gå på anställningsintervju bara för att jag ska ta det lugnt då jag är gravid och så får jag missfall iaf. Hur roligt känns det då att ha lagt sitt övriga liv på sparlåga? Hur ska man tänka? Samtidigt är ju barnet det absolut viktigaste i allt detta - det är ju nr 1.