-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Så mysigt :)
Ska själv göra vul på tisdag pga av oregelbunden mens så vi ska försöka datera graviditeten! Hoppas ja är längre gången än jag tror men tror de är tvärt om ;)
kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
Men titta vem som fanns kvar därinne! :D
19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.
-
Även detta var jag hahaAnonym skrev 2014-08-28 21:27:06 följande:
Så mysigt :)
Ska själv göra vul på tisdag pga av oregelbunden mens så vi ska försöka datera graviditeten! Hoppas ja är längre gången än jag tror men tror de är tvärt om ;)
-
Menar du medicin eller mat? När det gäller medicin finns det flera olika varianter, ring MVC för att få prova om du behöver. Jag har provat postafen, primperan och lergigan comp. Inget har funkat på mig tyvärr. I matväg är det ofta bra att småäta. För mig funkar äpple, oliver, knäckebröd och mineralvatten lindrandeMars12 skrev 2014-08-28 17:02:10 följande:
Hoppar också över hit.
Någon som vet om man kan äta nåt mot illamående?
-
Vilken härlig bild! Grattis! Är bara liiite avis på att du redan sett den lilla där inne!kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:
Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
Men titta vem som fanns kvar därinne! :D
19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.
-
Vi har köpt hus idag! Så himla glada! Nu ska jag börja inreda (spec barnrummet ) i huvudet. Sedan är det bara att påbörja processen med att sälja vår lägenhet. Ang stress som det pratats om ovan: så länge det är roligt och inom rimliga gränser så är det säkerligen ingen fara!
-
Stort grattis till husköpet! Så spännande, när får ni tillträde?Öholm skrev 2014-08-28 22:27:03 följande:
Vi har köpt hus idag! Så himla glada! Nu ska jag börja inreda (spec barnrummet ) i huvudet. Sedan är det bara att påbörja processen med att sälja vår lägenhet. Ang stress som det pratats om ovan: så länge det är roligt och inom rimliga gränser så är det säkerligen ingen fara!
Tror också att "positiv stress" i lagom mängd är okey så länge man känner att man mår bra. Typ som att byta jobb/flytta o.s.v. När vi väntade första barnet blev vi klara mwd våra utbildningar, flyttade vi över halva Sverige, köpte hus, började nytt jobb, renoverade och fick barn inom 4 månader! Ska bli skönt att ta det lite lugnare den här gången ändå... -
Tack! Vi får tillträde den 28/11. Tänkte att vi kan fira jul med hela tjocka släkten hemma hos oss för första gångenBakeAWish skrev 2014-08-28 22:39:24 följande:
Stort grattis till husköpet! Så spännande, när får ni tillträde?
Tror också att "positiv stress" i lagom mängd är okey så länge man känner att man mår bra. Typ som att byta jobb/flytta o.s.v. När vi väntade första barnet blev vi klara mwd våra utbildningar, flyttade vi över halva Sverige, köpte hus, började nytt jobb, renoverade och fick barn inom 4 månader! Ska bli skönt att ta det lite lugnare den här gången ändå...
Vi behöver inte renovera något alls, allt är top notch! Skönt att slippa den stressen (iaf för en annan som inte gillar att renovera!). Jag har precis börjat nytt jobb, så bebis och nytt stort hus tillsammans med det känns ändå lätt stressande. Men det är ju bara roliga saker! Man får försöka att ta allt som det kommer -
Ovanstående var från mig. Väldigt svårt att komma ihåg att klicka i sitt namn ...
-
Tack för era råd ang positiv stress Jag blev lite paff när det första min kompis sa var att jag måste ta det lugnt istället för att gratulera mig till intervjun. Har hört att man får alla möjliga råd från utomstående när man är gravid och jag börjar förstå det själv nu. Man får nog ta dem med en rejäl nypa salt ;) Ibland kan det säga mer om personerna själva än den som är gravid tror jag.
-
Har tydligen inte varit med på ett tag här. Missat att det byts tråd och så.
Har i och för sig inte orkat med så mycket alls, försöker sova så mycket som möjligt och hålla illamåendet borta. Blaah! Går snart in i vecka 10 och hoppas verkligen att illamåendet släpper snart!