• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Anonym

Jaha.. då går man in i v 8 (7+0) imorgon o idag är det 1 v tills första mötet med bm. Vi ska väl förhoppningsvis boka in ul då.

Igår berätt jag faktiskt på jobb för jag har mått så dåligt i min magen. Så tänkte att det va lina bra. Å det känns skönt faktiskt. Nu kan man prata öppet om det

• Södertös

Störigt att man måste välja om man vill visas eller va anonym... jag som skrev förra

• JhjärtaK

Verkar bara vara från datorn man måste välja namn eller anonym för jag kan bara skriva som mig själv iaf från telefonen.

• Anonym

Jag skriver enbart från mobilen och måste välja här med, glömmer jag så blir det anonymt automatiskt :P

JhjärtaK skrev 2014-08-29 09:45:31 följande:

Verkar bara vara från datorn man måste välja namn eller anonym för jag kan bara skriva som mig själv iaf från telefonen.

• Ninaaaaa

Hej, hoppar också in här, vi plussade på stickan igår :) 

Vi har en son sedan tidigare som föddes i november 2012, kul att det är blandat förstagångsföräldrar och flerbarnsföräldrar !

• JhjärtaK
    Anonym skrev 2014-08-29 10:35:08 följande:

Jag skriver enbart från mobilen och måste välja här med, glömmer jag så blir det anonymt automatiskt :P

Som synes . Kanske beror på om man har android eller iPhone eller om man har den gamla eller nya appen kanske? Jag har iPhone och den nya appen.
  • Trollfröken

Hänger också gärna med i den här tråden! Har en dotter sen tidigare, hon är 2,5 år!

Vet inte om det redan har diskuterats träning i tråden, men jag funderade lite på löpning så här tidigt i graviditeten (v.6+2 idag)... Jag har ju sprungit hela sommaren så det borde väl gå bra innan man börjar bli tung? Vad tror ni/hur gör ni?

• SarahJ

JAg hoppar in här jag med om det finns plats! Glad

Vi väntar andra barnet 23 april om det vill sig väl. 
    Dottern blev ett den 21 augusti så det blir rätt så tätt mellan dom, men jag får ju behålla mammapenningen då Flört

Just nu har jag inga direkta symptom utom brösten som ilar till och från och mensvärk. Sen fryser jag och har hett om vartannat. 
    Jag var illamående, men det har släppt så jag hoppas att allt är ok. Jag ska till bm den 12/9 och till läkare och vul 22/9. 

• Mars12

Trollfröken: Jag tror på att köra på som vanligt tills kroppen säger nåt annat. Jag spelar fortfarande fotboll både träningar och match... Förra graviditeten träna jag fotboll fram till v.19

Har du sprungit innan så tycker jag du ska fortsätta med det.

• Sommarsnö
    Trollfröken skrev 2014-08-29 12:35:47 följande:

Hänger också gärna med i den här tråden! Har en dotter sen tidigare, hon är 2,5 år!

Vet inte om det redan har diskuterats träning i tråden, men jag funderade lite på löpning så här tidigt i graviditeten (v.6+2 idag)... Jag har ju sprungit hela sommaren så det borde väl gå bra innan man börjar bli tung? Vad tror ni/hur gör ni?

Håller med föregående talare - du kan säkert fortsätta som innan. Man ska väl bara lyssna på sin kropp helt enkelt och ta det i lite lugnare tempo om man inte orkar. Däremot om man aldrig har tränat innan kanske man inte ska ta upp maratonträning helt plötsligt under graviditeten.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)