• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Anonym
    Sommarsnö skrev 2014-08-28 23:01:22 följande:

Tack för era råd ang positiv stress Jag blev lite paff när det första min kompis sa var att jag måste ta det lugnt istället för att gratulera mig till intervjun. Har hört att man får alla möjliga råd från utomstående när man är gravid och jag börjar förstå det själv nu. Man får nog ta dem med en rejäl nypa salt ;) Ibland kan det säga mer om personerna själva än den som är gravid tror jag.

Jag tror att du har helt rätt i det du skriver! Ta det du hör med en nypa salt. Det är du som känner din kropp bäst! Och det är senare du (och din partner) som känner ditt barn bäst. Bm kan ju dock vara lite mer viktig att lyssna på än andra, tänker jag.

Grattis till intervjun och hoppas att allt går vägen med flytt och så!
  • Öholm

Det skulle vara en pil uppåt, inte ett frågetecken. Halvkrångligt att skriva från mobilen ...

• Anonym
    trolls skrev 2014-08-28 19:52:15 följande:

Jag vet inte hur man gör det . Någon annan som vet? så kan jag göra det

Kan tyvärr inte heller. Hoppas nån annan vet
  • Bell13
    kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:

Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
    Men titta vem som fanns kvar därinne! :D 
    19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.

Så underbart att se. Min baby var 17.3 mm och hon daterade mig till 8+2 i måndags.
  • Anonym
    Sommarsnö skrev 2014-08-28 10:53:40 följande:

Har blivit kallad till anställningsintervju nästa vecka. Jag kommer då att vara i vecka 9 ungefär. Ska man skippa att säga att man är gravid? Jag kommer ju inte att hinna jobba många månader innan jag går på föräldraledighet isåfall. Hur skulle ni ha gjort?

Jag hade inte sagt något. Däremot tror jag att du tyvärr får ställa dig in på att det kanske inte kommer att tas emot på samma sätt sen när du väl berättar om graviditeten eftersom arbetsgivaren då kan känna sig lite lurad. På mitt jobb hände precis detta för något år sedan och det blev en del skitsnack om tjejen som inte berättat om sin graviditet, ÄVEN om folk sa sig förstå att man inte vill berätta så tidigt.
  • amandanS

Bra med en ny tråd, höll mig borta från andra tråden nu i slutet pga stämningen.. Hoppas på bättring här :)

V9 (8+3) för min del, beräknat 6april och började dagen med frukosten som åkte upp efter att fått i mig hälften.. Första spyan ;P Illamående som åksjuka har jag dock haft till o från senaste 3 veckorna.. Mår för övrigt väldigt bra tycker jag :)

Här blir med flytt till hus i november :D Eller pojkvännen har de redan men pga jobb ett tag till på annan ort för min del så bor vi isär 2,5 månad till.. Men barnrummet gjorde vi i förra veckan :D tidigt jag vet, men så mysigt!

Vi berättade även för familjen i veckan, blivande farmor fick en body med "i <3 farmor" på ;) och blivande mormor fick förfrågan om ett barnbarn blir bra i 50 års present i april. Min syster började gråta hejdlöst.. Brossan tyckte det skulle bli skit kul, blivande morfar tyckte att såå gammal är han inte.. Haha ;) och hans tjej jublade/tjöt i bakgrunden.. Och några kompisar vet om det också :)

• Anonym

Fondvägg :)

Och gardinen ska jag sy om nästa gång jag är i huset.. Den var för bred :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)