• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Anonym
    Astilbe skrev 2014-08-28 10:56:41 följande:

Bell13: Ok. Vad är det för grönsaker? Tillagade eller råa?

Råa grönsaker. Rädisor, paprika, gurka. Doppas dem i tacosås.Äter även saltgurka. 
  • silverfirren

Hoppas de är okej att hänga på här, är 20 och väntar andra barnet :) Ser att ni pratat om illamående och har haft såna problem med de tills igår när jag köpte vattenmelon!  Iskall vattenmelon i bitar hjälper massa för mig :) 

• LillaLilja

Härligt med en ny, positiv tråd! Jag har gått upp 5kg?! Går in i v.10 på måndag.. Fast 3kg är nog fasiken boobsen.. Gått upp 2 bhstorlekar..

Sen äter jag mer tyvärr.. Men slutat med allt godis och läsk sen jag blev gravid ;)

Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
  • Anonym
    Ice skrev 2014-08-28 11:17:18 följande:

Skönt med en ny positiv tråd.
    Gick in i vecka 9 igår. Första barnet, första försöket. Mår illa och är sängliggandes sedan en vecka tillbaka, fått primperan utskrivet och de funkar väl sådär. Blir väldigt trött av dom. Lite nervös för jag ska börja studera till veckan och har inte illamåendet släppt till uppropet på måndag så jag kan gå, blir jag av med platsen.

Vi är annars mycket glada och lyckliga och längtar till inskrivning om några veckor och ultraljud om alldeles för många veckor.. 

Om du inte tycker att primperan funkar, be att få Zofran/ondansetron. Jag blev sämre av primperan men ondansetron är min bästa kompis under graviditeten .
  • Valle80

Hoppar med här med. I vecka 7+5 (löjligt ny). 3 barn I familjen sedan innan varav två är mina biologiska.

Ska på UL för att kolla "ålder" den 5 sept, snarast möjligt därefter göra moderkaksprov. (2 syskonbarn med trisomi 21).

Lycka till alla!

• lammmamma

Halloj. Hoppar på nya tråden. Är 22 år sambo på 28. Väntar vårt första barn. Första "riktiga" försöket. Är nu i v 6 (5+3) BF 27/4 . Illamåendet och molvärken har stannat av så nu är det mer tröttheten jag brottas med. Var på inskrivning i fredags å pratade om kost ect. Nästa träff är int för än 1/10 :(

• Anonym
    Anonym skrev 2014-08-28 11:32:53 följande:
    Om du inte tycker att primperan funkar, be att få Zofran/ondansetron. Jag blev sämre av primperan men ondansetron är min bästa kompis under graviditeten .
    Ska testa primperan ett tag till, annars blir det ett samtal igen till bm/gynmottagning. Kände mig så dåligt bemött av kvinnan i telefon på gynmottagningen (blev rekommenderad av bm att ringa dit) så skjuter gärna upp på det ett tag till.. 

Förutom tröttheten tror jag ändå primperanen funkar helt ok. Enda som är att när det värsta illamåendet har lagt sig, är jag fruktansvärt dålig på att äta så då mår jag illa av det.. Det blir en ond cirkel. Har ingen matlust alls. 
  • Ice

Hm, var för snabb att skicka. Inlägget ovan skrev jag. Många anonyma inlägg idag ;) 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)