• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Solkatten

Hoppar in här i nya tråden då. Hoppas vi kan hålla god ton och samtidigt ha högt i tak.

• Anonym (Jessica)

Hej!

Hoppar in jag med här. Men jag håller mig fortfarande lite anonym här. Har varit väldigt aktiv på Familjliv tidigare. Väntar nu 3.e barnet. Blev lite väl snabbt det här gången. Lillebror kommer bara att vara 1 år och 9 månader då nästa kommer. Men det löser sig nog.
    Jag mår jättebra, känner mig knappt gravid. Den enda skillnaden är att då jag är ute och löptränar så blir jag mycket snabbt flåsig. Är i v 8 nu (7+1) 

Vart bor alla?

/Jessica

• sannH

Hej! Jag väntar andra barnet, första försöket. Är i v6 (5+6). Känner mig inte så värst gravid. Antar att man ska vara glad över det. ;) I förra graviditeten hade jag lätt illamående runt samma tid som nu. Känner inget sånt (än).

• Elbea
    Ice skrev 2014-08-28 12:28:30 följande:

Hm, var för snabb att skicka. Inlägget ovan skrev jag. Många anonyma inlägg idag ;) 

Jag förstår dig, tro mig. Ät det du kan, när du kan, om inte annat så för att förebygga illamåendet. I perioder tidigare grav hade jag en tallrik fil stående bredvid sängen. Tog en sked då och då. Kallt och rinnande fungerade bättre än vanlig mat .
    35 år, mamma till två döttrar (2006 och 2010). Väntar trean (håll tummarna!) i april 2015. Hyperemesis gravidarum.
  • Smulan 89

Hoppar på här ifrån den gamla tråden. V 8+3 idag och mår ganska bra, om man inte räknar illamåendet som kommer 2-3 timmar efter jag har ätit. Värst på morgonen när man inte ätit på många timmar. Vågen står still än så länge och det känns skönt. Idag lämnade jag åda barnen på dags för första gången. Nu är snart inskolningen slut för min lille kille. På måndag går de båda två 15 tim/vecka.

• Bell13

Är det någon som har testat clearblues grej mot illamående?

• Bell13

Är det någon som har testat clearblues grej mot illamående?

• tjallamallan

Toppen med ny tråd!

Är i v.7 och mår fantastiskt bra om jag jämför med mina 2 tidigare graviditeter. Då tog jag mig knappt upp ur sängen. Nu mår jag knappt illa alls men har extremt ont i brösten och jag är grymt trött, vilket inte är så bra då jag jobbar natt.

Vad gäller viktuppgång så har jag legat på ca +15kg med båda barnen, hoppas jag inte överstiger det denna gången. Ju äldre man är desto svårare att gå ner, och jag är ju inte särskilt ung längre.

• Humledumle

Hej hej :) hoppar in här jag :) v8+3 idag och hade inskrivning hos bm idag. Bor i Karlstad med sambo och väntar nu första barnet :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)