-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
Men titta vem som fanns kvar därinne! :D
19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.
-
Trevligt med en positiv tråd :)trolls skrev 2014-08-28 10:03:35 följande:En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
Trolls: kan du fixa så att det inte går att skriva anonymt? Tycker det är obehagligt att det går att vara anonym när det vart oärliga människor i andra apriltråden. -
Grattis kiwifågel! Så fint foto!kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:
Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
-
Kiwi, päron, drick mycket vatten, plommon, linfrön (men bara 1-2 msk per dag). Sen skall även riktigt mogen banan vara lösande.Malinpetronella skrev 2014-08-28 16:00:03 följande:
Nån mer än jag som är STENHÅRD i magen =(
Tips på vad jag kan göra?
Jag är också rätt hård i magen men har hittills iaf kunnat gå på toaletten utan större problem som tur är. -
Jag vet inte hur man gör det . Någon annan som vet? så kan jag göra detDiplomatiskaJag skrev 2014-08-28 18:27:16 följande:Trevligt med en positiv tråd :)
Trolls: kan du fixa så att det inte går att skriva anonymt? Tycker det är obehagligt att det går att vara anonym när det vart oärliga människor i andra apriltråden. -
Hoppar in här jag med!
Är 30 år bor i Uppsala, har två barn tidigare!
Är i 7+2 just nu och har börjat må riktigt illa. Är hemma första dagen idag och väntar bara på att börja spy (hyperemisis) i v 8 som jag gjort med mina båda tidigare barn!
Ice: ryser när du pratar primperan, fick det när jag lg inne på dropp och vänta mitt första barn och fick värsta sortens biverkning av den sk parkinsonsyndrom satt och skaka i hela kroppen och kunde inte kontrollera mig själv fanns dock en injektion att få som löste kramperna. Läskigaste jag varit med om! ð??± -
Usch det låter inte alls trevligt!! Inget sånt för mig, däremot denna fruktansvärda trötthet. Vette sjutton om den beror på primperanen eller graviditeten i sig dock. Har tagit full dos primperan idag och känt mig lite bättre..Linaslus skrev 2014-08-28 19:55:55 följande:
Hoppar in här jag med!
Är 30 år bor i Uppsala, har två barn tidigare!
Är i 7+2 just nu och har börjat må riktigt illa. Är hemma första dagen idag och väntar bara på att börja spy (hyperemisis) i v 8 som jag gjort med mina båda tidigare barn!
Ice: ryser när du pratar primperan, fick det när jag lg inne på dropp och vänta mitt första barn och fick värsta sortens biverkning av den sk parkinsonsyndrom satt och skaka i hela kroppen och kunde inte kontrollera mig själv fanns dock en injektion att få som löste kramperna. Läskigaste jag varit med om! ð??±
Grattis till graviditeten förresten! -
Missade ännu än gång att ändra anonym signatur till mitt användarnamn. Håller med om att det borde gå att ändra så det inte är möjligt att skriva anonymt..
-
Grattis!kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:
-
Klart du skall fortsätta att leva och göra sådana saker som ger dig energi, inte leder sådant till mf inte!Sommarsnö skrev 2014-08-28 17:15:26 följande:
Det är rätt mkt som händer för mig i höst - gravid, ska på anställningsintervju för ev nytt jobb och trolig flytt till Norge under en period. När jag berättade det för min kompis sa hon "Du FÅR inte stressa, du måste ta det lugnt nu". För mig är ju detta positiv stress - jag ser fram emot allt detta och har ingen direkt fysisk stress i vardagen. Men när hon säger så blir jag ju lite orolig - kan även positiv stress påverka fostret eller leda till missfall? Jag kan ju samtidigt inte sluta leva för att jag är gravid. Ponera att jag struntar i att flytta och gå på anställningsintervju bara för att jag ska ta det lugnt då jag är gravid och så får jag missfall iaf. Hur roligt känns det då att ha lagt sitt övriga liv på sparlåga? Hur ska man tänka? Samtidigt är ju barnet det absolut viktigaste i allt detta - det är ju nr 1.
Det bästa man kan höra för sig själv och fostret är att göra sådana saker som man mår bra av psykiskt och fysiskt tycker iaf jag