• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • JhjärtaK
    trolls skrev 2014-08-28 19:52:15 följande:
    Jag vet inte hur man gör det smile4.gif . Någon annan som vet? så kan jag göra det
    Beror nog på vart tråden ligger i forumet? Kanske man kan be någon admin att flytta den så att man inte kan skriva anonymt?
  • Anonym
    kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:

Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
    Men titta vem som fanns kvar därinne! :D 
    19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.

ÅÅÅ, mysigt! 
  • madde10

Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.

Oj, blev visst anonym jag med :)
    Men vad skönt att få se sin lille bebis :)
  • Anonym

Jag ska på inskrivning på tisdag. Då ska vi prata om MKP jag ska ta. Hoppas jag får göra den i vecka 10, hon sa att det gick om man skippade KUB. Hon skulle boka tid men än har jag inte fått någon kallelse. Vill så gärna få reda på att allt är ok..
    Är i v8, 7+4 så det är ju bara ett par veckor kvar, men det känns så långt ändå 

• madde10

Jag ska på inskrivning på tisdag. Då ska vi prata om MKP jag ska ta. Hoppas jag får göra den i vecka 10, hon sa att det gick om man skippade KUB. Hon skulle boka tid men än har jag inte fått någon kallelse. Vill så gärna få reda på att allt är ok..
    Är i v8, 7+4 så det är ju bara ett par veckor kvar, men det känns så långt ändå

• Solkatten
    Sommarsnö skrev 2014-08-28 17:15:26 följande:

Det är rätt mkt som händer för mig i höst - gravid, ska på anställningsintervju för ev nytt jobb och trolig flytt till Norge under en period. När jag berättade det för min kompis sa hon "Du FÅR inte stressa, du måste ta det lugnt nu". För mig är ju detta positiv stress - jag ser fram emot allt detta och har ingen direkt fysisk stress i vardagen. Men när hon säger så blir jag ju lite orolig - kan även positiv stress påverka fostret eller leda till missfall? Jag kan ju samtidigt inte sluta leva för att jag är gravid. Ponera att jag struntar i att flytta och gå på anställningsintervju bara för att jag ska ta det lugnt då jag är gravid och så får jag missfall iaf. Hur roligt känns det då att ha lagt sitt övriga liv på sparlåga? Hur ska man tänka? Samtidigt är ju barnet det absolut viktigaste i allt detta - det är ju nr 1.

Oroa dig inte. Får du missfall är det för att embryot inte är friskt. I princip alla fall där det inte är miljön i livmodern som spökar så är det kromosomfel som ger missfall. Det är i alla fall vad forskarna tror. Stress är ju aldrig bra i långa perioder men bär det handlar om en arbetsintervju är det ingen fara :)
  • mom123

så vackert, grattis
  • Anonym

Är i v 7 och mår bra, lite ömmabröst och lite mer trött kanske även lite illamående ibland men annars bra!

Dock redan problem med va vi tror är foglossning :( har problem att klara av mina långa arbetsdagar med mycket tunga lyft :( ska till sjukgymnasten i veckan och hoppas vi kan hitta något som hjälper!

Hittills vet bara mina föräldrar! Vill vänta några veckor till innan vi berättar för andra! Vill känna mig mer säker! :)

Hoppas ni andra klarar av vardagen fint:)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)