-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Tänkte prova några "myter" som ska säga kön för att se vilka som funkar på mig :) längtar så otroligt mkt till november nu :) men är iaf i v 11+1 idag (v12) så det känns stort !
-
När jag väntade min son så tyckte jag det var väldigt mycket fokus på vikt och motion, hur mycket jag fick gå upp ect.Bell13 skrev 2014-09-16 10:35:54 följande:När jag skrev in mig nu tyckte jag att det blev lite för mycket prat om motion. Jag sa att jag verkligen inte orkar röra på mig så mycket nu. Hon envisades med att det måste jag göra och gärna börja på gravidyoga och gå till simhallen. Jag tycker att det är jobbigt att gå till Lidl och köpa en liter mjölk.
Att jag faktiskt väntade barn försvann lite... Ska bli tuffare denna graviditet! -
Jag väger också mer än vad man "ska"Madelen b skrev 2014-09-16 10:40:52 följande:Min bm är oxå väldigt vikt fixerad! Hoppas dock hon ser att ja väger lika mycket nu som med mitt första barn!
Bara acceptera att ja inte är trådsmal och är nöjd med det!
Just nu är ja dock som en flodhöst, magen är så sjukt uppsvälld:( fått sätta gummiband i jobbyxorna!
Men tycker inte att jag ska banta när jag är gravid.
Jag äter nyttigt, visst jag käkar inte bara bönor och blad. Men jag sitter inte å hets äter chips och tårtor som Hannah Widell pratade om i deras podcast.
Hoppas det känns bättre denna gång :) -
Jag gjorde när jag väntade min son, och det stämde! Har inte testat denna gång men ska nog :)Humledumle skrev 2014-09-16 14:32:31 följande:
Är det nån mer som gjort "bikarbonattestet" för att se vilket kön det är ? Gjorde det idag och det sa att jag väntar en tjej. Så vi får se i november om det stämmer :)
Ingen annan som inte vill veta kön på ultraljudet? -
Mellan vilka veckor ska provet göras?JhjärtaK skrev 2014-09-16 14:41:00 följande:
Nu har jag fått svar från Tataa Biocenter och de tar 6950 kr inklusive moms för NIPT-testet. Det oavsett om man bara vill ha avvikelser på 13, 18 och 21 eller också på könskromosomerna och eller veta könet på bebisen.
-
Nu har jag varit på inskrivning!
Rul bokat till 1 december det är ju en hel evighet bort!
Tur att jag har ett privat vul inbokat på Måndag! -
Det kan göras efter vecka 10 men tydligen bäst om man väntar tills efter vecka 12. Finns inga restriktioner kring hur långt in i graviditeten man kan göra det.Sommarsnö skrev 2014-09-16 15:14:23 följande:Mellan vilka veckor ska provet göras?
-
berättade igår för min chef och personalchefen, är också i v 9 och också pga sjukskrivning. Bad dem hålla det lågt ett tag till men jag måste nog förklara snart för övriga kollegor varför jag jobbar halvtid. Tycker också det är jobbigt att berätta så tidigt men har fått göra det alla gånger. Har iaf sett bebis på vul och allt ser bra ut så risken för missfall är rätt låg.Madelen b skrev 2014-09-16 11:08:04 följande:
Fy går runt och är ständigt stressad o nervös! Idag måste ja berätta för min chef och personalansvarig att jag är gravid pga min sjukskrivning. Känns inte alls bra att göra det såhär tidigt i graviditeten ( v 9 ). Om något händer så kommer de bli så sjukt jobbigt att ta upp detta med dem! Plus att ja är rädd att de kommer sprida sig på arbetsplatsen:(
Fler här som berättat?
-
Jag har också fått svar från tataa. Mailade även BB Stockholm family och dom tog 15000! Så jag tjänar på att åka ner till Göteborg om det blir aktuellt. Nu ska jag vänta på att göra KUB som blir den 30 september.
-
Berättade idag och han tog de bra o sa att de skulle hållas mellan han o den personalansvarige tills ja kände mig redo att berätta för min närmsta chef, men sa även att ja skulle inte dra ut på de allt för länge;)Elbea skrev 2014-09-16 16:58:05 följande:berättade igår för min chef och personalchefen, är också i v 9 och också pga sjukskrivning. Bad dem hålla det lågt ett tag till men jag måste nog förklara snart för övriga kollegor varför jag jobbar halvtid. Tycker också det är jobbigt att berätta så tidigt men har fått göra det alla gånger. Har iaf sett bebis på vul och allt ser bra ut så risken för missfall är rätt låg.
Har oxå sett den lilla och allt var normalt så bara hoppas de går vägen!
Flera på min avdelning som frågat om ja e gravid men ja bara skrattar o går o får sedan dåligt samvete att ja nekar något ja bara egentligen vill skrika ut!! Men så är livet;)