En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Ja nu börjar de små bli stora Vidar går redan :-/ Trist när allt kommer så fort! Vill ju ha kvar min lilla bebis ett tag till Snart fyller också storebror 13 år! Herregud.. vart tar tiden vägen?
Douglas har precis börjat krypa och var ju i det senare spannet när det gäller att vända sig osv men det är ok, fortfarande min lilla bebis
Ja fördelen med att de blir rörliga senare är ju att det är lugnare längre
Här hemma har vi en stolflyttare. Dottern går runt och puttar alla stolar framför sig. Hon har en gåvagn men den är tydligen inte lika bra. Hon ställer sig också upp utan stöd nu. Hua va fort tiden går.
Idag var vi på 10 månaders koll. Hon är en stabil tjej på nästan 10 kg till 71 cm. Det tråkiga är att både hon och jag har fått halsfluss så nu har vi fått antibiotika. Usch, jag gillar verkligen INTE att äta antibiotika.
Vidar blir 11 månader idag. På 10 mån kollen vägde han närmare 12 kg... Längden minns jag inte kanske runt 75?
Blir tungt för ryggen att bära runt på honom så det är tur att han är "självgående" Pratar och säger titta mamma pappa vatten klocka råtta mm. Usch gillar inte att han ska ha så bråttom! Klättrar upp i lilla storasysters säng och någon gång har han lyckats att ta sig upp i soffan! Jobbig tid väntar nu
.. Hoppas att ni andra mår bra!
Här firar vi snart 1års dagen. 20e mars (föddes i v 37, bf 8 april)... Tiden springer iväg. Och just nu har vi en sjuk William som Kräks helt oförklarligt. 2 besök på akuten och 1 på barnmottagningen idag. Läkarna kliar sig i huvudet och ser ingen logik i symptomen och beslutade idag för att han ska röntgas för att de ska kolla mage och tarmar. Får se vad det visar. Han är för övrigt en lättviktare och ligger på ganska prick 9kg och tyvärr går han neråt. Han väger ca 1,2- 1,5kg mer idag än för 6 månader sedan på 6 månaderskontrollen..
Men han tog sina första steg igår, mitt i allt elände ;) han drar sig upp i allt och han går med allt han får tag på eller lyckas ställs sig emot.. Men har fortfarande inte riktigt lärt sig att ta sig ner utan skriker och ska ha hjälp stup i kvarten :) men vi övar på detta och ibland lyckas han..
Men vad jobbigt för er amandanS Antar att de har uteslutit allergi? Fy då. Hoppas allt går bra och att ni får ett svar!
Roligt med de första stegen de är så himla söta!
På vår 10 mån kontroll var han 77 cm lång och 8900 g så en lång och smal kille fast ändå inte mager, han har blivit lite smalare sedan han började krypa. Har ökat maten och häller i en matsked grädde per måltid han äter så han borde öka lite i vikt. Han hade inte gått ner i vikt men bara ökat 500 g på 8 v.
Hur mår ni som är gravida?
Men vad jobbigt för er amandanS Antar att de har uteslutit allergi? Fy då. Hoppas allt går bra och att ni får ett svar!
Roligt med de första stegen de är så himla söta!
Vi har också utretts för tillväxten. Eller vi har tagit allergiprover - gluten/mjölkprotein samt prover på olika tillväxthormoner och ämnesomsättning. Kom fram till att allt var normalt.
Och skönt att kräkningarna slutat!
Ines är 8000 tung och 66cm, blir 1 i början av april :P Så hon har ju inte vart dyr i klädväg än så länge. Lovar att lilesyskonet säker växer ikapp henne inom 6månader :P
Jag mår bra, lite för bra. Blir alltid orolig, tyckte jag borde känt bebisen vid detta laget. Men RUL om 1v ca så längtar otroligt! :)
Han röntgades igår för att göra kontroll om magsäck och tarmar. Nästa steg är troligen allergiutredning. Han slutade kräkas dygnet innan röntgen, men han har haft lös avföring i 3 månader snart, 2-4 lösa blöjor/dag...
9kg och 74 lång känns på gränsen till litet för en 1åring?