• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2016-01-21 17:55:56 följande:

Ja och hoppas att de går bra för er med syskonförsök! Hur länge försökte ni innan Douglas kom? (om jag får fråga).
    Vi hade ändå hållt på nästan 1 år med dottern, så att denna gick såå fort var verkligen en överraskning!

Vi försökte ett tag. 1,5 år ca. Gjorde 4 ivf men sedan kom han på naturlig väg ändå.
    Det här är väl första gången efter mensen kommit som vi kör all in ska försöka 1 år i alla fall
  • mandalii

Jag var hos BM idag och blev inskriven och fick remiss för att göra UL för att bestämma graviditeten, det blir nästa vecka. Såååå spännande! Har ju känt symptom redan i december nu när jag tänker efter så det kan nog ha gått ett tag.

• Freje
    Bell13 skrev 2016-01-20 21:28:08 följande:
    Åh grattis smile1.gif vi har precis börjat försöka att skaffa syskon till Douglas. Jag är ju 41 år så får se hur det går. Önskar dig all lycka
    Hoppas ni också lyckas snart med syskon.
  • Raggsockan
    mandalii skrev 2016-01-21 19:51:03 följande:

Jag var hos BM idag och blev inskriven och fick remiss för att göra UL för att bestämma graviditeten, det blir nästa vecka. Såååå spännande! Har ju känt symptom redan i december nu när jag tänker efter så det kan nog ha gått ett tag.

åh då kanske vi får augustibarn tillsammans då också! :) Nu blev jag också väldigt nyfiken! ;P
  • anlili

Haha, vad roligt att det är fler som blivit gravida igen så fort. Jag är i vecka 12 och ska på KUB nästa vecka.

• Freje
    anlili skrev 2016-01-21 20:26:59 följande:
    Haha, vad roligt att det är fler som blivit gravida igen så fort. Jag är i vecka 12 och ska på KUB nästa vecka.
    Grattis och lycka till
  • Raggsockan
    anlili skrev 2016-01-21 20:26:59 följande:

Vad kul, då är du knappt en vecka före mig :) När föddes ditt april-barn?
  • anlili
    Raggsockan skrev 2016-01-25 08:53:00 följande:

Vad kul, då är du knappt en vecka före mig :) När föddes ditt april-barn?

1 April föddes 1:an i v 36 + 6. 3 veckor för tidigt. Får väl se om den här vill vänta tiden ut. Annars blir det ett Julibarn :) Ska du göra KUB? Bara två dagar kvar till mitt nu och jag börjar bli lite nervös. Ska på inskrivning idag.
  • Raggsockan
    anlili skrev 2016-01-25 12:46:02 följande:
    1 April föddes 1:an i v 36 + 6. 3 veckor för tidigt. Får väl se om den här vill vänta tiden ut. Annars blir det ett Julibarn :) Ska du göra KUB? Bara två dagar kvar till mitt nu och jag börjar bli lite nervös. Ska på inskrivning idag.

Åh, min är född 3e april :) 

Nej inget KUB för oss, valde att inte göra de. Däremot var BM schyst och bjöd på ett UL nu i veckan som var iom att vi endast ville göra KUB för ett UL, vilket kändes onödigt.

Hoppas ni får några fina bilder på bebben!

• anlili
    Raggsockan skrev 2016-01-25 14:51:46 följande:

Åh, min är född 3e april :) 

Nej inget KUB för oss, valde att inte göra de. Däremot var BM schyst och bjöd på ett UL nu i veckan som var iom att vi endast ville göra KUB för ett UL, vilket kändes onödigt.

Hoppas ni får några fina bilder på bebben!

Det var ju snällt att ni fick ett UL ändå. Förra gången gjorde vi det också bara för att få se bebisen, men den här gången har vi diskuterat vad vi ska göra med ett eventuellt dåligt resultat. Är det DS så får det bli som det blir, men då är man beredd på en förhöjd risk. De andra kromosomfelen däremot känns läskigare och är risken hög där vill vi veta så tidigt som möjligt. Fast vi har väl iofs inte bestämt hur vi ska göra då... :s
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)