• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • BigMami

Oj! Jag har inte varit här och läst på evigheter. Men vilka underbara nyheter att ta del av!

Grattis alla som har plussat och håller tummar och tår att allt går vägen

Har massa vänner som väntar smått så lite bäsesugen blir man allt! Men 4 är rätt fullt upp ändå Tror mannen skulle bli smått galen.. haha..

Känner lite panik inför att snart börja jobba eller hitta på något att göra efter 4 års mammaledighet. . Hjälp! Är inte redo alls.. ska i alla fall vara hemma till augusti då vi har sökt dagisplats.. Usch!! Vill ju vara hemma med min "bebis"

• Raggsockan
    BigMami skrev 2016-01-26 11:24:16 följande:

Oj! Jag har inte varit här och läst på evigheter. Men vilka underbara nyheter att ta del av!

Grattis alla som har plussat och håller tummar och tår att allt går vägen

Har massa vänner som väntar smått så lite bäsesugen blir man allt! Men 4 är rätt fullt upp ändå Tror mannen skulle bli smått galen.. haha..

Känner lite panik inför att snart börja jobba eller hitta på något att göra efter 4 års mammaledighet. . Hjälp! Är inte redo alls.. ska i alla fall vara hemma till augusti då vi har sökt dagisplats.. Usch!! Vill ju vara hemma med min "bebis"

hahaha ja de va en av de första grejerna jag tänkte på när jag blev gravid nu igen. Hde också tänkt gå tillbaka i augusti, men nu slipper jag! :D Även om de känns lite jobbigt då jag bara hann jobba 7månader efter examinationen och kommer ha vart borta nästan 2 1/2 år nu om allt går som de ska :P
  • BigMami
    Raggsockan skrev 2016-01-27 09:32:58 följande:

hahaha ja de va en av de första grejerna jag tänkte på när jag blev gravid nu igen. Hde också tänkt gå tillbaka i augusti, men nu slipper jag! :D Även om de känns lite jobbigt då jag bara hann jobba 7månader efter examinationen och kommer ha vart borta nästan 2 1/2 år nu om allt går som de ska :P

Ja det var lite så som hände efter nr 3! Hade precis sökt dagisplats osv så fick vi reda på att vi väntade en till.. haha.. Men det ordnar sig nog

Grattis till graviditeten. Hoppas du mår bra.
  • mandalii
    Raggsockan skrev 2016-01-21 20:21:09 följande:
    åh då kanske vi får augustibarn tillsammans då också! :) Nu blev jag också väldigt nyfiken! ;P
    Hihi ja det verkar onekligen bli ett augustibarn, jag var på ul för ett par dar sedan och fick veta att jag är i vecka tio nu. Hoppas bara att allt går bra nu. Allt såg fint ut på ul och hjärtat slog så fint. Men har haft rosaröda flytningar lite från och till så blir lite orolig. Någon som känner igen sig och kan stilla min oro, normalt?

• Bell13
    mandalii skrev 2016-01-28 19:56:04 följande:
    Hihi ja det verkar onekligen bli ett augustibarn, jag var på ul för ett par dar sedan och fick veta att jag är i vecka tio nu. Hoppas bara att allt går bra nu. Allt såg fint ut på ul och hjärtat slog så fint. Men har haft rosaröda flytningar lite från och till så blir lite orolig. Någon som känner igen sig och kan stilla min oro, normalt?

Om det såg fint ut på ul är det ju säkert ingen fara. De flesta missfall sker före v 8. Hjärtat tickar och det kommer ju gå jättebra stort grattis
  • Freje
    mandalii skrev 2016-01-28 19:56:04 följande:

Jag säger som Bell, om ni såg hjärtat ticka så tror jag du kan vara lugn. Jag hade själv en mindre blödning under min graviditet och det gick ju bra . Man har ju oftast ganska ömtåliga slemhinnor.
  • Bell13
    Freje skrev 2016-01-29 09:37:28 följande:
    Jag säger som Bell, om ni såg hjärtat ticka så tror jag du kan vara lugn. Jag hade själv en mindre blödning under min graviditet och det gick ju bra . Man har ju oftast ganska ömtåliga slemhinnor.
    Skulle precis skriva att slemhinnorna blir torra under graviditet. Jag blödde t ex näsblod under hela min graviditet och blev inte orolig men hade jag haft små blödningar hade jag blivit rädd precis som du för att det är så inpräntat att det inte ska vara så.
    Slår hjärtat och fostret var av normal storlek behöver du inte oroa dig även fast jag vet att det kanske är svårt.
  • amandanS

Stort grattis till graviditeterna :)

Här har vi en som började åla vid jul och nu häromdagen börjat ställa sig upp. Han har noll kontroll, ställer sig upp mot allt hela tiden och släpper händerna vilket resulterar i platt fall bakåt ner i golvet :/ Bara för att man kan stå så kan man inte automatiskt gå ;) Så här är hjälm på hela tiden! Tack och lov för det när han idag ramlade handlöst med huvudet rakt i hörnet på en högtalare, hjälmen tog smällen.. Men vi springer konstant och plockar upp honom och tröstar eller plockar ner honom på golvet igen..

Jag hoppas att han lär sig snart alltså, just nu är han överallt!! :)

• anlili
    amandanS skrev 2016-01-29 14:08:53 följande:

Stort grattis till graviditeterna :)

Här har vi en som började åla vid jul och nu häromdagen börjat ställa sig upp. Han har noll kontroll, ställer sig upp mot allt hela tiden och släpper händerna vilket resulterar i platt fall bakåt ner i golvet :/ Bara för att man kan stå så kan man inte automatiskt gå ;) Så här är hjälm på hela tiden! Tack och lov för det när han idag ramlade handlöst med huvudet rakt i hörnet på en högtalare, hjälmen tog smällen.. Men vi springer konstant och plockar upp honom och tröstar eller plockar ner honom på golvet igen..

Jag hoppas att han lär sig snart alltså, just nu är han överallt!! :)

De där veckorna är jobbiga. Det gör så vansinnigt ont i mammahjärtat när man hör smällen av skallen som åker i golvet. Men det går ganska fort att få upp en bättre balans. Vår lilla tjej lärde sig att både krypa, ställa sig upp och gå längs med möbler på en vecka i mitten av december. Och for i golvet hela tiden. Men det tog ett par tre veckor och sen hade hon mycket bättre kläm på vad hon klarar och inte. Klart hon ramlar nu med, men nu kanske det händer ett par gånger i veckan och inte 20 gånger om dan.
  • BigMami

Här är Vidar full med vattkoppor... Skönhetssömnen känns långt borta.. Skönt att ha det gjort i alla fall i småbarnsåldern. Storasyster hade det för kanske 2v sedan men ganska lindrigt. Klagade aldrig på någon klåda eller så. Vidar vrider runt och gnäller hela nätterna igenom.. Mest koppor i hårbottnen och ansiktet.. Dagarna är rätt lugna än så länge men mamma är trött!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)