-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Åh grattis vi har precis börjat försöka att skaffa syskon till Douglas. Jag är ju 41 år så får se hur det går. Önskar dig all lyckamandalii skrev 2016-01-20 20:42:47 följande:
Jösses hörrni, jag är visst gravid igen! Har nog inte riktigt fattat det här ännu. Tog testet idag eftersom jag fick en liten blödning igår, trodde det var mensen men det kom inget mer. Har även vaknat upp mitt i nätterna av att jag varit extremt hungrig och kissnödig. Ska köpa ett test med veckoindikator imorgon och se ungefär hur långt gången jag är.
-
hahah jag är också gravid igen, ett litet hoppsan här i vecka 10 :Pmandalii skrev 2016-01-20 20:42:47 följande:
Jösses hörrni, jag är visst gravid igen! Har nog inte riktigt fattat det här ännu. Tog testet idag eftersom jag fick en liten blödning igår, trodde det var mensen men det kom inget mer. Har även vaknat upp mitt i nätterna av att jag varit extremt hungrig och kissnödig. Ska köpa ett test med veckoindikator imorgon och se ungefär hur långt gången jag är.
-
Nämen grattis! Hur vet du att du är i vecka tio? Jag har ju inte fått någon mens efter förlossningen så jag har ingen aning om hur långt gången jag är. Kan dom se det på MVC?Raggsockan skrev 2016-01-21 09:27:21 följande:
hahah jag är också gravid igen, ett litet hoppsan här i vecka 10 :P
-
Tack!! Känns ju helt underbart, men eftersom det inte var direkt planerat så är det fortfarande overkligt. Men positivt tror jag det är för barnen att inte ha så långt mellan.Bell13 skrev 2016-01-20 21:28:08 följande:
Åh grattis vi har precis börjat försöka att skaffa syskon till Douglas. Jag är ju 41 år så får se hur det går. Önskar dig all lycka
-
Jag har hunnit ha typ 4-5mens sen dottern så hade hyfsad koll. Gjorde ett UL i förrgår som daterade exakt, så 17 augusti om allt går som de ska.mandalii skrev 2016-01-21 09:58:31 följande:Nämen grattis! Hur vet du att du är i vecka tio? Jag har ju inte fått någon mens efter förlossningen så jag har ingen aning om hur långt gången jag är. Kan dom se det på MVC?
Iom att detta inte heller var så planerat så va jag och prata med BM direkt när jag plussa, undrade lite hur kroppen skulle ta de då min magmuskler fortfarande är riktigt delade och ville kolla HB och blodtryck. Vi kom in på fosterdiagnostik, och jag sa att vi inte var intresserade av KUB men att jag önskade ul i början för att se att ngt va fär. De va inga problem (tack och lov).
Men dom kan datera via vaginalt ultraljud om det är tidigt i graviditeten och från vecka 7-8 kan de göra vanligt UL. Vet att vissa län erbjuder det gratis och andra tar en 500 eller ngt. Har även hört att något län endast daterar genom att känna hur stor livmodern är, men de är rätt ovanligt tror jag.
Ring BM och hör! Är ju såå intressant att se hur långt du är! :) -
Stort grattis till graviditeten önskar lycka tillRaggsockan skrev 2016-01-21 10:28:09 följande:Jag har hunnit ha typ 4-5mens sen dottern så hade hyfsad koll. Gjorde ett UL i förrgår som daterade exakt, så 17 augusti om allt går som de ska.
Iom att detta inte heller var så planerat så va jag och prata med BM direkt när jag plussa, undrade lite hur kroppen skulle ta de då min magmuskler fortfarande är riktigt delade och ville kolla HB och blodtryck. Vi kom in på fosterdiagnostik, och jag sa att vi inte var intresserade av KUB men att jag önskade ul i början för att se att ngt va fär. De va inga problem (tack och lov).
Men dom kan datera via vaginalt ultraljud om det är tidigt i graviditeten och från vecka 7-8 kan de göra vanligt UL. Vet att vissa län erbjuder det gratis och andra tar en 500 eller ngt. Har även hört att något län endast daterar genom att känna hur stor livmodern är, men de är rätt ovanligt tror jag.
Ring BM och hör! Är ju såå intressant att se hur långt du är! :) -
Håller tummarna för att allt går som det skamandalii skrev 2016-01-21 09:59:55 följande:Tack!! Känns ju helt underbart, men eftersom det inte var direkt planerat så är det fortfarande overkligt. Men positivt tror jag det är för barnen att inte ha så långt mellan.
-
Stort grattis! Va roligt med syskon så tätt. Ett stort lycka tillmandalii skrev 2016-01-20 20:42:47 följande:Jösses hörrni, jag är visst gravid igen! Har nog inte riktigt fattat det här ännu. Tog testet idag eftersom jag fick en liten blödning igår, trodde det var mensen men det kom inget mer. Har även vaknat upp mitt i nätterna av att jag varit extremt hungrig och kissnödig. Ska köpa ett test med veckoindikator imorgon och se ungefär hur långt gången jag är.
-
Stort grattis till dig också och lycka tillRaggsockan skrev 2016-01-21 09:27:21 följande:hahah jag är också gravid igen, ett litet hoppsan här i vecka 10 :P
-
Bell13 skrev 2016-01-20 21:28:08 följande:Åh grattis vi har precis börjat försöka att skaffa syskon till Douglas. Jag är ju 41 år så får se hur det går. Önskar dig all lycka
Ja och hoppas att de går bra för er med syskonförsök! Hur länge försökte ni innan Douglas kom? (om jag får fråga).
Vi hade ändå hållt på nästan 1 år med dottern, så att denna gick såå fort var verkligen en överraskning!