• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Freje
    Bell13 skrev 2016-07-18 10:20:17 följande:
    Har inte fått besked om plats ännu. Här får man det 4 veckor innan, riktigt dåligt. Väntar besked den här veckan.
    Oj, va sent! Vi fick besked att hon fick plats på den förskola vi önskade redan i maj. Sen fick vi välkomstbrev med hälsning från avdelningen hon hamnade på strax efter midsommar.

Hoppas ni får besked omgående. Skönt så man kan planera o förbereda.
  • amandanS
    Freje skrev 2016-07-18 09:12:01 följande:

Hur mycket pratar era små?

Här pratas det mycket sparsamt, det är bara mamma, pappa, napp och katt i stort sett. Däremot "nä" används mest hela tiden Hua, känner på mig att det kommer bli många kamper för hon är redan en väldigt bestämd liten tjej.

William säger: titta, dä (där och pekar), äta, ute, icka (dricka), mamma och pappa...
  • Raggsockan
    Freje skrev 2016-07-18 09:12:01 följande:

Hur mycket pratar era små?

Här pratas det mycket sparsamt, det är bara mamma, pappa, napp och katt i stort sett. Däremot "nä" används mest hela tiden Hua, känner på mig att det kommer bli många kamper för hon är redan en väldigt bestämd liten tjej.

Här pratas de inte så mycket självmant, eller hon babblar hela tiden men inte mycket man kan få ut av de :P

De hon säger är pappa (till typ alla hon gillar) mamma, vovv, kaaa (katt), kaka, ett - två -å- tre... Och babba såklart vilket är babblarna/bamse
  • BigMami

Härligt att läsa om de små framsteg

Jag har inte varit så aktiv här då jag har jobbat hela sommaren. Det har varit ganska skönt att få komma hemifrån för att få den sociala biten med andra människor.

Vidar pratar också mycket! Pappa, mamma, dricka titta där, traktor, lastbil, bil, pippi, namnam, mu till ko, bä till får, iiihaa till häst osv.. Han snappar upp saker ganska fort Även hyss... storasyster är duktig att lära honom lite av varje

Han har även full fart på benen och springer ganska fort nu! Att vara ute är i klass med ett gympapass

Nästa vecka börjar han på dagis! Det ska bli spännande!

• Freje
    BigMami skrev 2016-08-08 13:56:14 följande:
    Härligt att läsa om de små framsteg smile1.gif
    Jag har inte varit så aktiv här då jag har jobbat hela sommaren. Det har varit ganska skönt att få komma hemifrån för att få den sociala biten med andra människor.
    Vidar pratar också mycket! Pappa, mamma, dricka titta där, traktor, lastbil, bil, pippi, namnam, mu till ko, bä till får, iiihaa till häst osv.. Han snappar upp saker ganska fort smile1.gif Även hyss... storasyster är duktig att lära honom lite av varje smile2.gif
    Han har även full fart på benen och springer ganska fort nu! Att vara ute är i klass med ett gympapass smile1.gif
    Nästa vecka börjar han på dagis! Det ska bli spännande!
    Hur har det gått med inskolning? Hur funkar eran inskolning? Är det under två veckor eller som hos oss under tre heldagar?

Vi börjar våran inskolning på måndag och tror att det kommer gå galant
  • amandanS

Nu är William inskolad och det va klart på typ 1 timme, nä men han brydde sig inte om mig alls. Dag 1 hälsade vi på 1 timme bara, jag satt vid sidan av bara. Dag 2 satt jag i personalrummet från 9.30-14. William va med i verksamheten, åt och sov osv utan några som helst problem. Dag 3 lämnade jag kl 9,30, vinkade och gick hem, och hämtade kl 14.... Så va de klart! :D

• Raggsockan

Så stora alla börjar bli,förskola och allt! Nu börjar dottern troligen inte för än till årsskiftet, men i onsdags tittade lillebror ut, så nu inser man att hon verkligen är allt annat än en bebis hahaha...

• Freje
    Raggsockan skrev 2016-08-20 15:46:19 följande:

Så stora alla börjar bli,förskola och allt! Nu börjar dottern troligen inte för än till årsskiftet, men i onsdags tittade lillebror ut, så nu inser man att hon verkligen är allt annat än en bebis hahaha...

Åh grattis till lillebror! Gick förlossningen bra? Vad säger storasyster?
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2016-08-20 15:46:19 följande:

Stort grattis till lillebror
  • Bell13
    amandanS skrev 2016-08-19 14:23:21 följande:

Nu är William inskolad och det va klart på typ 1 timme, nä men han brydde sig inte om mig alls. Dag 1 hälsade vi på 1 timme bara, jag satt vid sidan av bara. Dag 2 satt jag i personalrummet från 9.30-14. William va med i verksamheten, åt och sov osv utan några som helst problem. Dag 3 lämnade jag kl 9,30, vinkade och gick hem, och hämtade kl 14.... Så va de klart! :D

Vi började skola in i måndags och det har gått ok, han vill inte äta eller sova på förskolan. På vilan så gråter han bara och vi går hem efter 10 minuter. Nu har han blivit genomförkyld och blir nog hemma ett par dagar men sedan tar vi vid igen
    Skönt att det gick så bra för er.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)