• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • EmmasaraL

Kan inte förstå att våra barn har blivit över året! Fick precis veta igår att vi väntar igen. Helt oplanerat men vad glada vi blev. Har även börjat jobba så man undrar ju vad de ska säga ???? Hinner inte ens jobba ett år ????

Lycka till i augusti med barn nr 2!

Kul att läsa hur ni andra har det. Beklagar missfallet. Vet hur otroligt jobbigt det är.

• maartiiina
    EmmasaraL skrev 2016-05-21 08:14:45 följande:

Kan inte förstå att våra barn har blivit över året! Fick precis veta igår att vi väntar igen. Helt oplanerat men vad glada vi blev. Har även börjat jobba så man undrar ju vad de ska säga ???? Hinner inte ens jobba ett år ????

Kul att läsa hur ni andra har det. Beklagar missfallet. Vet hur otroligt jobbigt det är.

Det är sjukt hur fort de gått :)

Jag är också på tjocken igen å bf 3 jan så bara i V8 än så länge.
  • Raggsockan

Men vad mysigt med alla syskon som ärpåväg!
    Dottern har börjat gå/springa här... börjar blir lite jobbigt att hänga med när magen växer mycket snabbare än denna gång, och foglossning på de.
    Hon har också börjat förstå ordet Nej,vilket leder till en hel del ledsna miner och utbrott...hahah

• mandalii
    EmmasaraL skrev 2016-05-21 08:14:45 följande:

Men visst är det otroligt hur fort tiden gått, så häftigt att få vara med om den här underbara ungens utveckling, han gör mig så lycklig varje dag. Och han är så gosig nu, vill kramas och pussas hela tiden. Mitt hjärta smälter.

Stort grattis till nya bebisen, när är hen planerad?
  • BigMami

Härligt att läsa om Er alla Mysigt med alla nya graviditeter.

Idag ska vi i med en extra koll på bvc med Vidar då han hade gått ner i vikt sist för att utesluta någon allergi. Men han är ju aldrig still! Han är mer högt än lågt.. springer iväg så fort han får chansen när man är ute. Upp i alla klätterställningar & rutschkanor, bänkar, bord. Stoppar stenar i munnen bara för att han vet att han inte får.. Inne är han upp på varenda stol sedan upp på köksbordet Sängarna, soffan.. Lycka är om någon har glömt att stänga toan då brukar han roa sig med toan borsten och klättra upp på toan för att sätta på vattnet i handfatet . allt man kan hitta på! Så det är fullt upp här om dagarna.. Men han är inte bara en buse heller. Världens lilla mysgubbe är han också. Älskar att pussas och skrattar för det mesta

• Bell13
    BigMami skrev 2016-05-27 07:42:16 följande:

Härligt att läsa om Er alla Mysigt med alla nya graviditeter.

Idag ska vi i med en extra koll på bvc med Vidar då han hade gått ner i vikt sist för att utesluta någon allergi. Men han är ju aldrig still! Han är mer högt än lågt.. springer iväg så fort han får chansen när man är ute. Upp i alla klätterställningar & rutschkanor, bänkar, bord. Stoppar stenar i munnen bara för att han vet att han inte får.. Inne är han upp på varenda stol sedan upp på köksbordet Sängarna, soffan.. Lycka är om någon har glömt att stänga toan då brukar han roa sig med toan borsten och klättra upp på toan för att sätta på vattnet i handfatet . allt man kan hitta på! Så det är fullt upp här om dagarna.. Men han är inte bara en buse heller. Världens lilla mysgubbe är han också. Älskar att pussas och skrattar för det mesta

Douglas går inte riktigt än. När jag läser om ditt busfrö så njuter jag av lugnet lite till
  • Freje

Grattis till er som väntar syskon

Tycker det händer saker varje dag nu i utvecklingen. Går och springer fortare och börjar babbla betydligt mer. Det är så otroligt kul att se när hon försöker lösa problem. Som att hämta en pall att klättra på när man inte når, eller knyta upp skosnören som är knutna med dubbla knutar.
    Dottern har ju alltid varit lite av en knubbis, men det börjar försvinna nu när hon aldrig är stilla. Springer och klättrar överallt.

Ha ha, maken tror ju att han ska få "ledigt" när han nu blir pappaledig.

• BigMami
    Bell13 skrev 2016-05-27 07:56:14 följande:

Douglas går inte riktigt än. När jag läser om ditt busfrö så njuter jag av lugnet lite till

Ja NJUT! hahah.. Vissa dar är han helt hopplös! När han sedan är lugn ja då kör storasyster igång med sin härliga trots..

Han hade ökat fint i vikt. 11.6 kg och nästan 80 cm. Märkligt ändå att han ökar när han rör sig så mycket. Inte ens still när han sover..
  • Bell13
    BigMami skrev 2016-05-27 20:37:30 följande:
    Ja NJUT! hahah.. Vissa dar är han helt hopplös! När han sedan är lugn ja då kör storasyster igång med sin härliga trots..

Han hade ökat fint i vikt. 11.6 kg och nästan 80 cm. Märkligt ändå att han ökar när han rör sig så mycket. Inte ens still när han sover..
    Douglas var 81 cm lång och 10.5 kg på ettårskollen. Han hade ökat 500 g på två månader och det var tydligen bra.
    Han är verkligen härlig och det är högt och lågt. En riktig dramaqueen ibland. Det har gått så fort och jag fasar inför hösten när det blir dagis och jobb för mig.
  • BigMami
    Bell13 skrev 2016-05-27 20:49:29 följande:

Douglas var 81 cm lång och 10.5 kg på ettårskollen. Han hade ökat 500 g på två månader och det var tydligen bra.

Han är verkligen härlig och det är högt och lågt. En riktig dramaqueen ibland. Det har gått så fort och jag fasar inför hösten när det blir dagis och jobb för mig.

Vidar hade gått ner nästan 0.5 kg sist så därför ville de ha en extra koll. Men nu såg det bra ut.

Haha härligt Ja jag har redan ångest för hösten.. vi har iaf klart med dagisplats åt honom på systers dagis. Men han är ju fortfarande min bebis Samtidigt ska det bli skönt att få komma ut och träffa "vuxet" folk när man har varit mammaledig i 4 år..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)