septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Jag använder inlägg av bomull eller frotté. Det blir jätteblött,m en jag byter på min flicka varje gång hon kissat eller bajsat. det blir en del blöjbyten varje dag, men vi använder engångsblöjor när vi går ut eller åker bort.
Jag tror att meningen med tygblöjor delvis är att barnen ska känna att de är blöta. Har läst att barn med tygblöjor blir blöjfria tidigare. Min dotter protesterar dock aldrig när hon blir blöt och skulle säkert kunna ha samma blöja i en hel dag.
Jag har inte som syfte att potträna min dotter, men vill som sagt vara miljövänlig och ju tidigare hon kan sluta med blöja desto bättre. Ska väl erkänna att jag också är lite snål och inte vill köpa blöjor i flera år. Jag tycker också det är bra att min dotter tidigt får lära känna sin kropp, när hon behöver kissa och bajsa. Dessutom tror jag att hon kommer kunna kissa mer sällan och inte småskvätta hela tiden.
Problemet för mig är som sagt att det är helt omöjligt att veta när hon behöver kissa och ganska svårt att veta när hon behöver bajsa. Önskar att hon kunde göra något ljud eller i alla fall någon grimas.
Inser att jag skrivit "jag" överallt, men min kille/dotterns pappa är så klart med på detta, även om han inte är lika delaktig (eftersom jag är hemma och han jobbar).
. Försöker vara duktig och använda tygblöjor men det är rätt jobbigt när det bajsas så mycket.
Jag tror att meningen med tygblöjor delvis är att barnen ska känna att de är blöta. Har läst att barn med tygblöjor blir blöjfria tidigare. .
Idag fick lillen sina vaccinsprutor och det gick bara bra och nu har han sovit sen dess. Men han har sviktat ännu mer på sin viktkurva :/ Han äter som en galning och mjölk finns det gott om, och har tagit prov på den så vet att fetthalten är högre än medel. Han har spytt sen födseln så nu blir det utredning om det är något på tok i hans lilla mage.
Någon mer som har en liten som inte går uppi vikt som dom ska?
Idag fick lillen sina vaccinsprutor och det gick bara bra och nu har han sovit sen dess. Men han har sviktat ännu mer på sin viktkurva :/ Han äter som en galning och mjölk finns det gott om, och har tagit prov på den så vet att fetthalten är högre än medel. Han har spytt sen födseln så nu blir det utredning om det är något på tok i hans lilla mage.
Någon mer som har en liten som inte går uppi vikt som dom ska?
det var tråkigt... är han mycket lägre än sin kurva? hur är det med längden?
han är kanske allergisk mot nåt, t.ex. gluten.... jobbigt för mamma som måste prova sig fram med att exkludera olika produkter i taget för att se om det blir bättre. hoppas att utredningen ger en tydlig svar och det ordnar sig.
Vår bebis hade också glidit ner lite på sin kurva nu senast. Skulle egentligen vägt henne idag då hon skulle fått vaccin, men det blev uppskjutet pga vaccinet hade inte kommit.
Vi fick en bumbo i julklapp, är det någon mer som har en sån? Det är så hiiiimla gulligt att de plötsligt sitter upp :)
Hej. Behöver lite hjälp med storlekar på kläder, ska till Gekås imon och shoppa. Vet inte vilken storlek jag ska köpa...
Lilleman är minst 66cm lång och vissa 68 känns små (han har haft 68 några veckor nu).
Vilken storlek har era barn och hur långa är de?
Hej. Behöver lite hjälp med storlekar på kläder, ska till Gekås imon och shoppa. Vet inte vilken storlek jag ska köpa...
Lilleman är minst 66cm lång och vissa 68 känns små (han har haft 68 några veckor nu).