septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Hej
Va roligt att denna tråden finns, känner igen många namn från tidigare tråden när alla var gravida :) jag hoppar gärna in i tråden.
Min son föddes den 7 septemer och är nu tre månader och tre veckor. De första tre månaderna sov han jättebra om nätternA, vakande ungefär var 4:e timma för att amma men grät aldrig och somnade om direkt efter han ammat. Efter att han blev tre månader har hans sömn förändrats totalt! Han somnar inte förrens seeent vid två tiden och sedan vaknar han varje timma ändra fram mot morgonen, sjukt jobbigt. Dessutom är han gnällig och gråter myclet när han vaknar på natten. Misstänker att tänder är på gång då han de Senaste veckorna haft näven i munnen hela dagen och bara biter så han spänner i hela kroppen.
Hur sover era små? Har ni några rutiner än?
Har någon av era barn fått tänder än eller något på gång?
Hej
Va roligt att denna tråden finns, känner igen många namn från tidigare tråden när alla var gravida :) jag hoppar gärna in i tråden.
Min son föddes den 7 septemer och är nu tre månader och tre veckor. De första tre månaderna sov han jättebra om nätternA, vakande ungefär var 4:e timma för att amma men grät aldrig och somnade om direkt efter han ammat. Efter att han blev tre månader har hans sömn förändrats totalt! Han somnar inte förrens seeent vid två tiden och sedan vaknar han varje timma ändra fram mot morgonen, sjukt jobbigt. Dessutom är han gnällig och gråter myclet när han vaknar på natten. Misstänker att tänder är på gång då han de Senaste veckorna haft näven i munnen hela dagen och bara biter så han spänner i hela kroppen.
Hur sover era små? Har ni några rutiner än?
Har någon av era barn fått tänder än eller något på gång?
det har gått jättebra att potta bebisen, så nu bajsar han och/eller kissar på pottan ungefär 10 ggr om dagen.
några ggr har han flyttat på sig och rymde både från filt på golvet och från ikeas skötbädd och hamnade nån meter ifrån dem, på golvet. tror att han kanske rullar iväg.
första gången låg han på rygg, andra ggn på mage. sååå rädd att glömma bort och lämna honom på skötbordet hemma! några sekunder kan ju räcka.
han är nu jätte täppt i näsan och snuvig, försöker andas med munnen när han ammar, sväljer luft, vänder sig själv på magen, rapar, vänder sig tillbaka och fortsätter amma. skönt för mig: jag slipper ta upp honom för att rapa, han sköter det själv (har hänt många ggr).
tack september14, nu börjar jag fundera på att be kompisen låna en bumbo åt mig, visste inte att det passade så små bebisar, så det var nytt.
Om ni undrar varför jag sitter och häckar på FL halv elva på kvällen på nyårsafton så kan jag upplysa om att jag är förkyld, har grymt ont i halsen och vill bara sova (ska lägga mig snart). Min kille och jag är dessutom inte mycket för att fira överlag så det är ingen speciell dag för oss.
Gott nytt år!
4995 g vägde han nu. Vad vägde Sally? :)
Om ni undrar varför jag sitter och häckar på FL halv elva på kvällen på nyårsafton så kan jag upplysa om att jag är förkyld, har grymt ont i halsen och vill bara sova (ska lägga mig snart). Min kille och jag är dessutom inte mycket för att fira överlag så det är ingen speciell dag för oss.
Gott nytt år!
Gott nytt år!! Här är vi lite trötta efter festen igår.
Min kille är 3 månader nu. Han väger 6500g och var 62cm lång sist.
Han har också ändrat sitt bajsmönster. Det började vid 2,5 mån med att han var orolig på kvällarna, spände sig och hade svårt att få ut gaserna. Han gick från att bajsa 10ggr om dan till varannan dag.
Vi började med minifom när han blev så ledsen på kvällarna. Nu bajsar han ff ca varannan dag men är inte ledsen längre och pruttar mer;)
Jag kan oxå äta lite lök osv nu utan att det märks, skönt!
Gott nytt år!! Här är vi lite trötta efter festen igår.
Min kille är 3 månader nu. Han väger 6500g och var 62cm lång sist.
Han har också ändrat sitt bajsmönster. Det började vid 2,5 mån med att han var orolig på kvällarna, spände sig och hade svårt att få ut gaserna. Han gick från att bajsa 10ggr om dan till varannan dag.
Vi började med minifom när han blev så ledsen på kvällarna. Nu bajsar han ff ca varannan dag men är inte ledsen längre och pruttar mer;)
Jag kan oxå äta lite lök osv nu utan att det märks, skönt!
grattis till sonen!
hoppas tanden dyker upp snart och allt ordnar sig. du vågar inte prova en sån bedövningsgel till tandköttet?
vi har ungefär samma rutiner som jag beskrev här för några veckor sen (samma rutiner sen han var 2-3 veckor):
23.00-8.00 - sömn i vår säng
9.00-11.00 - sömn i vagnen på promenaden
och så 30m till 2 timmars sömn några ggr
mellan 11.00 och 23.00.
Usch vad rädd jag blir. Låter som för vår (född 24/9) sedan hon vaccinerades för några dagar sedan. Är orolig att hon inte ska hitta tillbaka till de gamla fantastiska vanorna om nätterna, utan fortsätta hålla oss vakna med illskrik till 02.