septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Jag hade gärna sluppit mensen ett tag till och trodde jag skulle göra det då jag helammar. Läste dock i en broschyr jag fick från MVC om preventivmedel (kände mig som16 år när jag fick den, är 33 och känner att jag har rätt bra koll på sådant) att man bara kunde vara helt skyddad om man ammade var tredje till fjärde timme dygnet runt. Det gör jag inte då min flicka ofta sover 5-6 timmar innan hon behöver ammas första gången på natten. Vet inte om det har någon koppling till mensen (kan egentligen inte se hur ägglossningen skulle kunna komma igång bara för att det tar fem timmar innan man ammar).
Min dotter har varit lite stökig de senaste kvällarna och inte velat ammas trots att hon uppenbart är hungrig. Detta har gjort att hon sovit typ 30 min, ätit, sovit 30 min, ätit för att slutligen somna för natten. Igår kväll fick hon ersättning vid nio och sov till halv fem innan hon vaknade för att äta. Skön egentligen, men jag har jättesvårt att somna om när jag blir väckt den tiden, speciellt om jag som i morse var tvungen att gå upp och byta bajsblöja och försöka bota hicka. Så jag har redan varit vaken tre timmar medan dottern sover gott. Ska se om jag hinner få sova en timme till innan hon vaknar.
Är det många barn som bajsar på natten? Min dotter gör det ibland medan hon äter. Hon har dock inga svårigheter att somna om när jag bytt på henne som väl är.
Hur kommer det sig att ersättningsbarn sover så länge? Ingrid vaknar fortfarande för att amma runt var tredje timme på natten, och jag känner ibland att det vore skönt att börja med ersättning dels pga sömnen. Men så får jag dåligt samvete för att amningen trots allt fungerar(pumpar dock nu) och för att jag verkligen inte vill att hon ska äta ersättning. Usch, önskar tiden kunde gå fortare så hon vi börja med vanlig mat.
Usch, replica! Hur är han nu?
Jag har ägglossning nu så om vi passar på hade vi kanske kunnat få till ett småsyskon som skulle ha kommit lagom till bebisens ettårsdag. Fy vad hemskt, haha
Hur kommer det sig att ersättningsbarn sover så länge? Ingrid vaknar fortfarande för att amma runt var tredje timme på natten, och jag känner ibland att det vore skönt att börja med ersättning dels pga sömnen. Men så får jag dåligt samvete för att amningen trots allt fungerar(pumpar dock nu) och för att jag verkligen inte vill att hon ska äta ersättning. Usch, önskar tiden kunde gå fortare så hon vi börja med vanlig mat.
Är det många här som fått tillbaka mensen?
man bara kunde vara helt skyddad om man ammade var tredje till fjärde timme dygnet runt. --
Är det många barn som bajsar på natten? .
just det, glömde att säga att senaste 2 veckor är att stå upp - det bästa han vet. han spänner bena, reser sig och står när vi håller honom under armar eller hans händer. mannen har släppt honom ett par ggr (höll bara i en av bebisens hand), då stod sonen upp ett par sekunder. han spänner ju benen och står rakt upp och är supernöjd, och gnäller om jag inte låter honom. men jag är orolig, hoppas att det inte är skadligt för hans knä.
Oj hur gammal? :)
Jag har ett barn som hatar att sitta
Han vill bara stå upp o hoppa o har börjat röra benen som att han går..
Ligga är helt ok men sitta är hemskt :) förstår inte varför..
Rulla har han gjort ett par gånger men inget han gör helahela tiden.
Han blir 4 mån 4/1.
repllca, usch vad hemskt! klart att ni blev rädda! skönt att det är över nu. har du en aning, var det kunde ha varit?