septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Nu har vi varit hos läkaren och dom (fyra olika läkare) hittade inget fel på lillens mage. Skönt! Så vi får hoppas att han vänder och börjar gå upp i vikt ordentligt snart.
Läkaren sa iaf att amningen räcker gott och väl i normala fall, och magen klarar av "vanlig mat" vid 4 månaders ålder men har man möjlighet ska barnet få bröstmjölk till 6 månader.
Gröten kom ut som den skulle :) inga problem med förstoppning alltså. Nu på kvällen var hon så sur min dotter, jättehungrig och inget var bra. Det kom inte mat tillräckligt snabbt när jag ammade och gröten var för svår att äta. Efter 100 ml ersättning åt hon dock glatt sin gröt. Hon gillar den verkligen, men kan inte riktigt tekniken än. Men hon gapar efter varje tugga och vill ha mer. Jag gjorde på 10 g grötpulver ikväll med, men spädde ut den med lite bröstmjölk.
En enorm fördel med gröten (och ofta med bara ersättning) är att min dotter håller sig mätt länge. Hon sover mellan 7 och 8 timmar innan hon behöver äta igen. Det är ganska viktigt för mig att sova ordentligt då jag har epilepsi och lättare får anfall om jag är trött (anfallen gör mig trött och så blir det lite av en ond spiral).
Nu har vi varit hos läkaren och dom (fyra olika läkare) hittade inget fel på lillens mage. Skönt! Så vi får hoppas att han vänder och börjar gå upp i vikt ordentligt snart.
Läkaren sa iaf att amningen räcker gott och väl i normala fall, och magen klarar av "vanlig mat" vid 4 månaders ålder men har man möjlighet ska barnet få bröstmjölk till 6 månader.
Lök är nog från och med nu uteslutet ur min kost! Har ätit rostad lök i kväll och nu sitter jag i soffan med en liten plutt som verkar ha ont i magen. Jag får försöka slumra lite med dottern på armen.
Lök är nog från och med nu uteslutet ur min kost! Har ätit rostad lök i kväll och nu sitter jag i soffan med en liten plutt som verkar ha ont i magen. Jag får försöka slumra lite med dottern på armen.
Jag får tydligen ta bort apelsin eller ägg. Tar barr båda dör aökeehetsskull.
Vill bara ärr magen ska va bra nu.
Min lille blev 4 mån den 4/1.
Han fick smaka vår soppa en dag men kommande dagar hade vi mat som var svår att ge honom tyckte jag. Det var mest större bitar så jag köpte burkmat från 4 mån för att testa - potatis/majs.
Ludwig är jätteglad för den :)
Idag fick han prova mango efterrätten med.
Jag känner lite så att jag testar på dem två som jag nu har hemma, o så hör jag med bvc nästa vecka om vidare steg.
Jag tänker iaf vänta med gluten eftersom man skulle det (enligt matboken man fick hem) o Ludwig helammas.
Känns som detta med mat är så individuellt..
Min lille blev 4 mån den 4/1.
Han fick smaka vår soppa en dag men kommande dagar hade vi mat som var svår att ge honom tyckte jag. Det var mest större bitar så jag köpte burkmat från 4 mån för att testa - potatis/majs.
Ludwig är jätteglad för den :)
Idag fick han prova mango efterrätten med.
Jag känner lite så att jag testar på dem två som jag nu har hemma, o så hör jag med bvc nästa vecka om vidare steg.
Jag tänker iaf vänta med gluten eftersom man skulle det (enligt matboken man fick hem) o Ludwig helammas.
Känns som detta med mat är så individuellt..
Intressant att läsa om er som börjat ge mat! Någon fler vars barn kommer vara lakto-ovo-vegetarian?