septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Ungefär hur många timmar per dygn skulle ni säga att era bebisar sover?
Vad skönt Steph91! Är hon lättsövd? :)
BjörkW, vilken pigg rackare! jag som tyckte att min sov lite, heh.
Apropå skratt så bara längtar jag efter första skrattet! Min son har börjat le med jätteöppen mun så det ser ut som om han skrattar och ibland liksom skriker han till lite. Så sött!
Min dotter skrattade en gång innan jul, men då var jag osäker på om det verkligen var ett skratt eller bara ett ljud. Igår skrattade hon dock, det är säkert. Hon låg på sin skötbädd och gjorde ljud som jag härmade. Det var tydligen jättekul.
Sömnen är ok. Hon sover nästan bara 30 minuter åt gången på dagtid, även om vi är ute och går och hon ligger i vagnen. Bäst somnar hon i bärselen medan man går omkring och klappar henne på rumpan. Samtidigt så får man ha ett finger på nappen så den inte ramlar ut för om den gör det, då blir hon tokig. Ett bra knep för att få henne att somna är att hålla för ögonen för då finns inget spännande att titta på. Hon sover nog 15-16 timmar per dygn.
Hon har varit lite orolig på kvällarna idag och igår, har inte riktigt kommit till ro. Hon vill inte ammas, men äter glupskt när hon får flaska. Äter bra på nätterna. Kanske ett utvecklingssprång på g, hon blev 17 veckor idag.
Bada är så där. Nu var det ganska länge sedan så det är väl dags att göra det igen.
Hon gillar gröt som sagt och fick igår lite majs- och potatispuré som hon också gillade. Behövdes inga smakprov när det gäller de två grejerna. Hon hade nog ätit upp hela burken om jag inte hade avbrutit.
Förlåt dum fråga.. Men rent praktiskt hur gör du/ni i simhallen med bebis? Alltså vid ombyte/dusch etc.
Vad skönt Steph91! Är hon lättsövd? :)
BjörkW, vilken pigg rackare! jag som tyckte att min sov lite, heh.
Apropå skratt så bara längtar jag efter första skrattet! Min son har börjat le med jätteöppen mun så det ser ut som om han skrattar och ibland liksom skriker han till lite. Så sött!