septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Vet inte alls var "gränsen" för lite/mycket sömn går på domhär små. Men ibland kan jag inte förstå att han kan vara så pigg. Fast sålänge han är glad är vi glada ;)
Idag gav vi Ingrid första biten "mat". En broccolibukett som hon fick suga på. Väldigt populärt :) vi gav henne en liten bit som hon först sög in i munnen, men som hon sen förstod att hon skulle tugga och svälja. Så himla tufft att de kan sådant där redan första gången.
Idag gav vi Ingrid första biten "mat". En broccolibukett som hon fick suga på. Väldigt populärt :) vi gav henne en liten bit som hon först sög in i munnen, men som hon sen förstod att hon skulle tugga och svälja. Så himla tufft att de kan sådant där redan första gången.
L gillar också maten vi serverar
Han blir arg när han inte får mer.
Har gett ngn tesked/dag men det mesta spottas/dreglas ut igen, men det är väl övning för dem innan dem fått kläm på allt!
Har märkt att han mage gjort uppror - idag har han bajsat 5 ggr!! Det gjorde han inte innan maten tillkom. Fler som märkt det?
I min bvc bok stod det att man skulle vänta med gröt men hur mkt ger ni era /gång?
Har gett ngn tesked/dag men det mesta spottas/dreglas ut igen, men det är väl övning för dem innan dem fått kläm på allt!
Har märkt att han mage gjort uppror - idag har han bajsat 5 ggr!! Det gjorde han inte innan maten tillkom. Fler som märkt det?
I min bvc bok stod det att man skulle vänta med gröt men hur mkt ger ni era /gång?
Läkaren sa till oss att man INTE skulle ge någonting annat än bröstmjölk/erättning innan barnet är MINST 4 månader.
Till oss sa BVC att vi kan börja prova från det att han är fyra månader även fast han är född en vecka tidigt. Dom sa 1-2 skedar havregrynsgröt per dag för att introducera gluten. Alternativt en bit kex eller vitt bröd. Och den bara låta honom smaka pyttelite av vår mat ett par ggr i veckan. Fast jag tänker nog göra puré han får smaka av istället. Spännande det ska bli :)