septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Ägg, mjölk, citrus och en massa annat fick jag låta bli när jag ammade dotter nr 2. Det gick bra men det va svårt att hitta bra ersättningsprodukter. Nu finns det ju mer att välja på. Jag tror jag har kvar några recept på äggfri mat. Säg till om du vill ha dem.
Idag har jag inte ätit något med lök och har dessutom gett lite ersättning nu i kväll. Hoppas innerligt att vi kan få sova lite mer i natt.
Ja det är knepigt att alla säger så olika men man får väl testa sig fram :)
Ludwig älskade maten o ville bara ha mer o mer..
Okej då kan man kanske testa gröt också?
Men välling när introducerar ni det?
L tar ej napp o flaska (jag helammar så det behövs inte än heller) men när min sambo ska ha honom själv hade det varit skönt om flaskan gick hem.. Funderar på om man ska testa flaska ngngång o men vad man ska ha i...? Bröstmjölk är kanske bäst..
Jag är vegitarian men mina barn äter allt.
Dem får bestämma över det själv sen..
Ja det är knepigt att alla säger så olika men man får väl testa sig fram :)
Ludwig älskade maten o ville bara ha mer o mer..
Okej då kan man kanske testa gröt också?
Men välling när introducerar ni det?
L tar ej napp o flaska (jag helammar så det behövs inte än heller) men när min sambo ska ha honom själv hade det varit skönt om flaskan gick hem.. Funderar på om man ska testa flaska ngngång o men vad man ska ha i...? Bröstmjölk är kanske bäst..
Min lille är bara 3,5 mån så jag väntar nån vecka till. Men sen vid ca 4 mån börjar jag med smakisar.
Gör som med de andra, ger ca 1 msk puré av samma mos i ca 5 dagar. Byter sen mos och kör 5 dagar till. Börjar med enbart grönsaksmos.
Eventuellt börjar jag även lite med gröt. Har gett de andra 1 mål med havregröt på kvällen för mättnad. Har funkat bra.
Hur är era små att bada? William är vettskrämd varje gång. Nu sitter jag i badet med honom och han ligger på mig. Tycker det borde kännas tryggt men han gillar det inte alls.
Wille älskar att bada! Speciellt med pappa i badkaret då sprattlar han som en liten fisk Hade gärna börjat på babysim med honom då han verkar vara så förtjust i vatten, men det är tyvärr alldeles för dyrt (1000kr per steg, och då är det 3 steg man går....).. Vet inte om man vågar åka till simhallen själv och prova.. Jag har inte varit där sen jag var liten.. Ingen badfantast själv
Wille älskar att bada! Speciellt med pappa i badkaret då sprattlar han som en liten fisk Hade gärna börjat på babysim med honom då han verkar vara så förtjust i vatten, men det är tyvärr alldeles för dyrt (1000kr per steg, och då är det 3 steg man går....).. Vet inte om man vågar åka till simhallen själv och prova.. Jag har inte varit där sen jag var liten.. Ingen badfantast själv
Är det nån vars bebis har börjat skratta? :)
Brukar det plötsligt bara hända en dag?