• Anonym (Trekantsmys)

Trekant

Hej
    Min fru vill gärna ha en trekant med någon fin kille. Jag känner också att det skulle vara fint om vi får uppleva en trekant där killarna gör det skönt för henne. Vi har pratat om risker och gränser men vad finns mer att tänka på och hur träffar man rätt kille?

• Svar på tråden Trekant
  • Anonym (erfaren man)

Glöm inte att det skiljer mycket mellan manligt och kvinnligt i ett sådant här fall.
    För en man handlar trekant oftast om häftigt sex och inget mera.
    Ur ett kvinnligt perspektiv blir det ofta något helt annat.
    En kvinna som får uppleva bra sex får väldigt ofta starka känslor för den man som rent fysiskt har gett henne bra sex. Hon vill ha mera och hennes känslor växer och blir starkare. Även om hon inte träffar mannen något mera så bär hon ofta på dessa växande känslor.
    Dessa känslor har skadat väldigt många förhållanden!

Vi män utgår från oss själva. Eftersom vi kan ha sex för sexets skull och utan att blanda in känslor så tror vi att vår partner tänker lika.
    Vi inser inte risken!
    Därför är det till 90% männen som ser till att det blir en trekant och/eller att det allra oftast handlar om MMF.
    Kvinnor utgår också från sig själva. 
    De tror ofta att risken är jättestor för att deras man ska bli förälskad i den andra kvinnan.
    Därför är det väldigt sällan som kvinnor ser till att trekanten blir av och om den blir av så handlar det ytterst sällan om MFF!

Kanske kvinnorna är lite smartare och utsätter sig och förhållandet för mindre risker..?

• Anonym (F)
    NicKnejm skrev 2014-09-26 08:59:36 följande:

Om kvinnan vet med sig själv sedan tidigare erfarenheter i livet att hon lätt får känslor för en man hon har sex med så är det bara att hoppa över slikt lekar. Det måste finnas en inre switch som kan skilja på hobbysex och det man har under täcket hemma på tu man hand.

Löjligt man skaffar en partner som har skinn på näsan , och kan ge klara direktiv .(-: känslor är väl bättre än en svart själ .
  • Anonym (F)
    NicKnejm skrev 2014-09-26 08:59:36 följande:

Om kvinnan vet med sig själv sedan tidigare erfarenheter i livet att hon lätt får känslor för en man hon har sex med så är det bara att hoppa över slikt lekar. Det måste finnas en inre switch som kan skilja på hobbysex och det man har under täcket hemma på tu man hand.

Betyder inte att hon får känslor för allt och alla bara för hon fick det för en . Dör finns inte ruter nog i er .(-:
  • NicKnejm

I vem? Ruteri vem? Du svamlar och provocerar. Och har ingen aning om någonting.

• Anonym (F)
    NicKnejm skrev 2014-09-26 10:54:23 följande:

I vem? Ruteri vem? Du svamlar och provocerar. Och har ingen aning om någonting.

Aj du snackar en massa .Ska va skinn på näsan.
  • Anonym (F)

Blir ni. Lyckliga eller känner glädje av att ha trekanter så tycker jag ni ska göra det .

• Jojohanna
    Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-26 10:00:25 följande:

Glöm inte att det skiljer mycket mellan manligt och kvinnligt i ett sådant här fall.
    En kvinna som får uppleva bra sex får väldigt ofta starka känslor för den man som rent fysiskt har gett henne bra sex. Hon vill ha mera och hennes känslor växer och blir starkare. Även om hon inte träffar mannen något mera så bär hon ofta på dessa växande känslor.

Det här är bara en myt. Vi kvinnor behöver inte på något sätt ha en större benägenhet att få känslor för någon man har sex med.
    Dessutom tycker jag att de som skriver att vi kvinnor lätt lämnar vår partner så fort vi får chansen att vara med någon som är mer välutrustad förenklar otroligt mycket. Det är väl ändå inte ett organ man blir kär i och väljer att dela sitt liv med?
    Själv uppskattar jag skillnader, kul med både mindre och större killar, jämfört med min sambo. Trekanter har jag för variation och spänning, har haft det i många år och det har aldrig funnits en fundering på att lämna mitt livs kärlek för någon av dessa tillfälliga bekantskaper, de har bara varit en krydda och extra spänning i vårt gemensamma sexliv.
  • rossolito

Som mina erfarenheter..bra sammanfattat![ Son tur var så har jag alltid varit den exta killen som fått sms från tjej i efterhand och inte sambon/mannen. Skulle aldrig riskera detquote=74062405][quote-nick]Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-26 10:00:25 följande:[/quote-nick]

Vi män utgår från oss själva. Eftersom vi kan ha sex för sexets skull och utan att blanda in känslor så tror vi att vår partner tänker lika.

Vi inser inte risken!

Därför är det till 90% männen som ser till att det blir en trekant och/eller att det allra oftast handlar om MMF.

Kvinnor utgår också från sig själva. 

De tror ofta att risken är jättestor för att deras man ska bli förälskad i den andra kvinnan.

Därför är det väldigt sällan som kvinnor ser till att trekanten blir av och om den blir av så handlar det ytterst sällan om MFF!

Kanske kvinnorna är lite smartare och utsätter sig och förhållandet för mindre risker..?

[/quote]

• Anonym (F)
    Jojohanna skrev 2014-09-26 13:10:14 följande:

Det här är bara en myt. Vi kvinnor behöver inte på något sätt ha en större benägenhet att få känslor för någon man har sex med.

Dessutom tycker jag att de som skriver att vi kvinnor lätt lämnar vår partner så fort vi får chansen att vara med någon som är mer välutrustad förenklar otroligt mycket. Det är väl ändå inte ett organ man blir kär i och väljer att dela sitt liv med?

Själv uppskattar jag skillnader, kul med både mindre och större killar, jämfört med min sambo. Trekanter har jag för variation och spänning, har haft det i många år och det har aldrig funnits en fundering på att lämna mitt livs kärlek för någon av dessa tillfälliga bekantskaper, de har bara varit en krydda och extra spänning i vårt gemensamma sexliv.

Har ni kvinnor själv kvinna dock , ingen moral mer än att erbjuda trekant , det ca inte mycket att hänga i julgranen .(-:
  • Anonym (L)
    Anonym (F) skrev 2014-09-26 13:46:34 följande:
    Har ni kvinnor själv kvinna dock , ingen moral mer än att erbjuda trekant , det ca inte mycket att hänga i julgranen .(-:
    ? kan du förtydliga detta?
    Jag är iofs blond men inte dum i huvudet, ovanstående är helt omöjligt att förstå!
Svar på tråden Trekant