Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-26 10:00:25 följande:
Glöm inte att det skiljer mycket mellan manligt och kvinnligt i ett sådant här fall.
För en man handlar trekant oftast om häftigt sex och inget mera.
Ur ett kvinnligt perspektiv blir det ofta något helt annat.
En kvinna som får uppleva bra sex får väldigt ofta starka känslor för den man som rent fysiskt har gett henne bra sex. Hon vill ha mera och hennes känslor växer och blir starkare. Även om hon inte träffar mannen något mera så bär hon ofta på dessa växande känslor.
Dessa känslor har skadat väldigt många förhållanden!
Det här är bara en myt. Vi kvinnor behöver inte på något sätt ha en större benägenhet att få känslor för någon man har sex med.
Dessutom tycker jag att de som skriver att vi kvinnor lätt lämnar vår partner så fort vi får chansen att vara med någon som är mer välutrustad förenklar otroligt mycket. Det är väl ändå inte ett organ man blir kär i och väljer att dela sitt liv med?
Själv uppskattar jag skillnader, kul med både mindre och större killar, jämfört med min sambo. Trekanter har jag för variation och spänning, har haft det i många år och det har aldrig funnits en fundering på att lämna mitt livs kärlek för någon av dessa tillfälliga bekantskaper, de har bara varit en krydda och extra spänning i vårt gemensamma sexliv.