Anonym (F) skrev 2014-09-29 16:32:14 följande:
Får jag bara fråga , hur klarar du av det där känslomässigt, en känslomänniska kan väl inte klara av det där?
Jo, det tror jag. Känslor och kärlek kan nog yttra sig olika hos olika människor tror jag. För min egen del så anser jag mig vara en känslomänniska. Jag bryr mig mycket om min familj och mina vänner, jag gråter om jag blir ledsen och även om jag blir riktigt glad.
Min fru är min bästa vän och vi har bl.a. det gemensamt att vi tycker att gruppsex är sköt och spännande. jag blir sexuellt upphetsad av att ha sex på fler tillsammans med henne. För oss så stärker det snarare än att det sår någon sort split.
Så, jag tror som sagt att det funkar olika för olika människor. För oss funkar detta och är en positiv sak i vårt sexliv och därmed vårt äktenskap eftersom sex för oss är en viktig del av äktenskapet.
Sedan vill jag bara tillägga att detta inte är något vi gör speciellt ofta, vi kan fantisera om det och vi kan bara vara vi, både i tanken och fysiskt. När vi träffar vår "vän" så är han en riktig människa, vi har trevligt tillsammans med honom men kvällarna får en annan spets och slutar oftast på ett lite annorlunda sätt än när vi träffar våra "vanliga " vänner.
Sedan har vi väl en inställning där vi i dessa situationer inte tar det för allvarligt, vi försöker faktiskt bara ha det roligt och skönt tillsammans!