Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-29 09:09:16 följande:
Ok Jojohanna, du vinner. Du har självklart rätt att ha din åsikt.
Nyfiken fråga på det; kanske tillhör du dem som också vet att män visst kan amma sina barn, om de bara vill själva vill och om de bara upphör med att förtrycka kvinnorna..?
Nej jag har ingen länk som bevis.
Flera års studier har gett mig kunskapen och jag vet att om du intresserar dig för ämnet och googlar på t ex engelska och på tyska så finner du material för många timmars läsning.
Om du med öppet sinne intresserar dig för ämnet och öppet frågar/diskuterar det med alla du kommer i kontakt med så ska du snart få tydliga tecken som stöder min tes (om du nu inte umgås enbart i mycket trånga kretsar och enbart med en enda kategori människor?).
Det räcker faktiskt med att du läser på detta forum så ska du finna många tecken som stöder min tes men knappast ett enda tecken som stöder din tes att "det inte finns något typiskt kvinnligt/manligt beteende".
Jag vet inte om det kommer som en överraskning för dig (?) men det största skillnaden mellan kvinnor och män är att vi faktiskt är av olika kön..!
Jag visste inte att det var en tävling ;)
Och på riktigt så hittar jag inga vetenskapliga artiklar angående att kvinnor har svårare att skilja på kärlek och sex, men jag är väldigt intresserad av ämnet så jag skulle verkligen vilja läsa.
Angående män och amning så har jag ingen åsikt alls där, om det funkar så är det väl bra, annars brukar vi kvinnor kunna lösa just den uppgiften.
Vad gäller typiskt manligt/kvinnligt så menade jag just i denna frågan, dvs förmåga att skilja på sex och kärlek och inget annat. Och precis samma fråga som jag verkligen skulle vilja hitta vetenskapligt stöd för. Just för att jag, i min bekantskapskrets inte finner stöd för detta.