• Anonym (Trekantsmys)

Trekant

Hej
    Min fru vill gärna ha en trekant med någon fin kille. Jag känner också att det skulle vara fint om vi får uppleva en trekant där killarna gör det skönt för henne. Vi har pratat om risker och gränser men vad finns mer att tänka på och hur träffar man rätt kille?

• Svar på tråden Trekant
  • Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2014-09-26 13:54:58 följande:

? kan du förtydliga detta?

Jag är iofs blond men inte dum i huvudet, ovanstående är helt omöjligt att förstå!

Lyssna vill du ha trekant , visst vill ni båda fine njut för allt i världen, skulle satt en dildo i arslet på den som kon med det erbjudandet .(-:
  • Anonym (F)
    Jojohanna skrev 2014-09-26 13:10:14 följande:

Det här är bara en myt. Vi kvinnor behöver inte på något sätt ha en större benägenhet att få känslor för någon man har sex med.

Dessutom tycker jag att de som skriver att vi kvinnor lätt lämnar vår partner så fort vi får chansen att vara med någon som är mer välutrustad förenklar otroligt mycket. Det är väl ändå inte ett organ man blir kär i och väljer att dela sitt liv med?

Själv uppskattar jag skillnader, kul med både mindre och större killar, jämfört med min sambo. Trekanter har jag för variation och spänning, har haft det i många år och det har aldrig funnits en fundering på att lämna mitt livs kärlek för någon av dessa tillfälliga bekantskaper, de har bara varit en krydda och extra spänning i vårt gemensamma sexliv.

Låter bra att du inte lämnar ditt livs kärlek , men hur tänker han då när du har allt detta runt om ert bo , möjligen lämnar han dig om han inte är ok med det .
  • Anonym (F)

Ni verkar både psykiskt och fysiskt svaga ..fi e att ni väljer att prova det här tillsammans men ni har det som vardagsmat ..

• Anonym (erfaren man)

jojohanna;
    Det kanske är lite känsligt för dig men det är absolut ingen myt!
    Det finns statistiska undersökningar och forskning som stöder mina påståenden (googla gärna!).
    Dessutom stöds mina påståenden av mina egna erfarenheter, av mina vänners och bekantas erfarenheter (såväl manliga som kvinnliga!) och av trådar i olika forum, t ex i swingers-kretsar och t ex här på familjeliv.
    Självklart är dessa påståenden inte en absolut sanning för alla, undantag finns, men rent generellt och med överväldigande statistik så stämmer det!

Jojohanna; Du kan väl ändå inte på allvar mena att det inte ligger någon sanning bakom detta?
    Eller menar du tom att det skulle vara tvärtom mellan kvinnligt/manligt? I så fall är du nog rätt ensam om din åsikt...

• MrPeasley

Jag tor att man måste ha en väldig bra kommunikation i förhållandet innan man ger sig in i vad det nu kan vara. Som någon sa tidigare så tror jag att det är enklare för en man, men det är ingenting som jag vet säkert. Jag och min fru har haft både killar och tjejer som extra aktörer i vårt förhållande och det har funkat bra. Men samtidigt har vi varit väldigt kommunikativa innan och satt upp regler och verkligen tänkt över inte bara situationen utan också vad som händer efetråt.

• Jojohanna
    Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-28 12:41:36 följande:

jojohanna;
    Det kanske är lite känsligt för dig men det är absolut ingen myt!
    Det finns statistiska undersökningar och forskning som stöder mina påståenden (googla gärna!).
    Dessutom stöds mina påståenden av mina egna erfarenheter, av mina vänners och bekantas erfarenheter (såväl manliga som kvinnliga!) och av trådar i olika forum, t ex i swingers-kretsar och t ex här på familjeliv.
    Självklart är dessa påståenden inte en absolut sanning för alla, undantag finns, men rent generellt och med överväldigande statistik så stämmer det!

Jojohanna; Du kan väl ändå inte på allvar mena att det inte ligger någon sanning bakom detta?
    Eller menar du tom att det skulle vara tvärtom mellan kvinnligt/manligt? I så fall är du nog rätt ensam om din åsikt...

Jag har googlat men hittar inget på just detta. Vill du länka?
    Jag menar inte att det är tvärtom, jag menar bara att jag känner många kvinnor som har sex för sexets skull och kan skilja på sex och kärlek. Därav att jag skrev att det var en myt, jag tror att vi är ganska lika i den frågan, alltså att dte inte finns något typiskt kvinnligt/manligt beteende.
  • Anonym (erfaren man)

Ok Jojohanna, du vinner. Du har självklart rätt att ha din åsikt. 

Nyfiken fråga på det; kanske tillhör du dem som också vet att män visst kan amma sina barn, om de bara vill själva vill och om de bara upphör med att förtrycka kvinnorna..?

Nej jag har ingen länk som bevis.
    Flera års studier har gett mig kunskapen och jag vet att om du intresserar dig för ämnet och googlar på t ex engelska och på tyska så finner du material för många timmars läsning.
    Om du med öppet sinne intresserar dig för ämnet och öppet frågar/diskuterar det med alla du kommer i kontakt med så ska du snart få tydliga tecken som stöder min tes (om du nu inte umgås enbart i mycket trånga kretsar och enbart med en enda kategori människor?).
    Det räcker faktiskt med att du läser på detta forum så ska du finna många tecken som stöder min tes men knappast ett enda tecken som stöder din tes att "det inte finns något typiskt kvinnligt/manligt beteende".

Jag vet inte om det kommer som en överraskning för dig (?) men det största skillnaden mellan kvinnor och män är att vi faktiskt är av olika kön..!

• Jojohanna
    Anonym (erfaren man) skrev 2014-09-29 09:09:16 följande:

Ok Jojohanna, du vinner. Du har självklart rätt att ha din åsikt. 

Nyfiken fråga på det; kanske tillhör du dem som också vet att män visst kan amma sina barn, om de bara vill själva vill och om de bara upphör med att förtrycka kvinnorna..?

Nej jag har ingen länk som bevis.
    Flera års studier har gett mig kunskapen och jag vet att om du intresserar dig för ämnet och googlar på t ex engelska och på tyska så finner du material för många timmars läsning.
    Om du med öppet sinne intresserar dig för ämnet och öppet frågar/diskuterar det med alla du kommer i kontakt med så ska du snart få tydliga tecken som stöder min tes (om du nu inte umgås enbart i mycket trånga kretsar och enbart med en enda kategori människor?).
    Det räcker faktiskt med att du läser på detta forum så ska du finna många tecken som stöder min tes men knappast ett enda tecken som stöder din tes att "det inte finns något typiskt kvinnligt/manligt beteende".

Jag vet inte om det kommer som en överraskning för dig (?) men det största skillnaden mellan kvinnor och män är att vi faktiskt är av olika kön..!

Jag visste inte att det var en tävling ;)
    Och på riktigt så hittar jag inga vetenskapliga artiklar angående att kvinnor har svårare att skilja på kärlek och sex, men jag är väldigt intresserad av ämnet så jag skulle verkligen vilja läsa.
    Angående män och amning så har jag ingen åsikt alls där, om det funkar så är det väl bra, annars brukar vi kvinnor kunna lösa just den uppgiften.
    Vad gäller typiskt manligt/kvinnligt så menade jag just i denna frågan, dvs förmåga att skilja på sex och kärlek och inget annat. Och precis samma fråga som jag verkligen skulle vilja hitta vetenskapligt stöd för. Just för att jag, i min bekantskapskrets inte finner stöd för detta. 
  • Pellemannen

Hej,
    Jag och min fru har en del erfarenhet av detta. Vi startade med att prova parklubb, det var bra för oss, trevligt och anonymt vilket i början var bra eftersom vi var så jävla fega. Men vi fick en skön och spännande upplevelse.
    Därifrån har vi ju haft många fantasier och den mest återkommande fantasin var att vi hade med en extra man. Vi har träffat 6 olika män genom åren, några har varit riktigt bra och andra har varit mindre bra, ingen direkt dålig.
    Vi har sagt att allt är tillåtet så länge man tycker att det är skönt, men precis som när vi har sex själva så kan och ska man alltid kunna säga stopp när det inte känns bra. Den som säger stopp eller nej är aldrig svaret skyldig, förklaringar är överflödiga.
    Mitt råd är alltså att vara tydliga med varandra och den tredje parten, vad man gillar och framförallt vad man inte gillar.
    Väl i lekarna är det 3 personer som har sex, efteråt är ni ett par igen. Det funkar bra för oss. Jag tror också att det är blir lite lättare för extramannen att vi är tydliga och att han inte ska känna att allt bara sker på våra villkor.

Svar på tråden Trekant