• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • Mariah1986

Nu har jag tagit orgalutranet de va inte så farligt som jag trodde men de stramar och de blev rött på magen men ett tips kolla på spetsen på nålen innan du sätter sen då gick de lättare tyckte jag iaf så att man får de vassa på rätt ställe kram till er

• MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-23 18:59:48 följande:

Nu har jag tagit orgalutranet de va inte så farligt som jag trodde men de stramar och de blev rött på magen men ett tips kolla på spetsen på nålen innan du sätter sen då gick de lättare tyckte jag iaf så att man får de vassa på rätt ställe kram till er

Du hr säkert helt rätt att det kommer se bättre ut till nästa UL, när ska du gå nästa gång? Jag ska gå på måndag. 

Jag tog första sprutan av orgalutranet igår, tog den på låret, men ikväll ska jag ta den i magen. Jag fick en jätte rodnad runt om och ja det stramade jätte mkt, men det la sig efter ca 1 h. ska ta sprutorna kl 21.30, vilket jag gör varje kväll. 

Jag är 33 år..

Nu är det bara att vänta inför nästa besök.....
  • Mariah1986

Jag har faktiskt ingen aning när de blir ul nästa gång men jag tror att jag kommer få reda på de imorgon när kliniken ringer .

De jobbiga är att jag jobbar ju ständig natt och i natt jobbar jag och så vet man inte vilken tid dom ringer imorgon och man hade ju gärna velat piggna till innan samtalet ???? men de får gå ändå .

De är så spännande detta tycker man går hela tiden och dag drömmer hehe !

Jag hoppas att du i jag får mer äggblåsor tills nästa ul och att dom växt till sig bra så att man kan få en dag för ägggplock ????

• Mariah1986

Nu ringde kliniken och på måndag ska jag på ul igen och blodprov på söndag spännande ????

De är så kul att vi gör allt samma dagar Madarp ????

• MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-24 14:18:19 följande:

Nu ringde kliniken och på måndag ska jag på ul igen och blodprov på söndag spännande ????

De är så kul att vi gör allt samma dagar Madarp ????

Verkligen!!!
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-25 21:23:46 följande:

Är super spänd inför måndag i ul

Ja, nu vill jag bara att det ska bli måndag.. Idag är jag himla spänd över nederdel delen av magen? Du?

Hur går det för dig med sprutorna?

När ska du vara där på måndag? Jag ska vara där 8.30.....
  • Mariah1986

AA man längtar ju verkligen till måndag nu och ultraljudet de är himla spännande !

I natt vaknade jag av att jag hade ont i neder delen av magen och att den va små svullen och har idag med små kramper eller vad man ska säga så de märks att dosen är höjd .

Jag ska va på ul kl 10.30

• Mariah1986

Sprutorna funkar kanon faktiskt men orgaluttranen är lite små jobbig speciell för att de spänner så

• MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-26 11:36:45 följande:

AA man längtar ju verkligen till måndag nu och ultraljudet de är himla spännande !

I natt vaknade jag av att jag hade ont i neder delen av magen och att den va små svullen och har idag med små kramper eller vad man ska säga så de märks att dosen är höjd .

Jag ska va på ul kl 10.30

Exakt samma känsla i nedre buken......
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober