• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • dumdummast
    MadArp skrev 2014-10-26 18:26:56 följande:

Då hörs vi imorgon när vi alla 3 har varit på UL... Spännande att höra hur det ser ut för alla. På fredag får vi höra hur det gått för dig kaatriin:)

Absolut det gör vi .

Jag har tid på eftermiddagen, känns nervöst..

Är det erat första ultraljud?
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-26 18:48:11 följande:

Absolut det gör vi .

Jag har tid på eftermiddagen, känns nervöst..

Är det erat första ultraljud?

Mitt andra. Gjorde första i torsdags, fick då oxå ta blodprov.
  • kaatriin
    Mariah1986 skrev 2014-10-26 17:47:33 följande:

Va kul att fler har kommit till tråden !

Och alla är på sin första omgång jätte kul och väldigt spännande

Vilken klinik går ni på ?? Och lycka till alla !!! Imorgon ska jag på mitt andra ultraljud och är skit nervös !!!

Vi går i Västerås :)

Åh va roligt! All lycka till, vi håller tummarna! :D
  • dumdummast
    MadArp skrev 2014-10-26 21:12:44 följande:

Mitt andra. Gjorde första i torsdags, fick då oxå ta blodprov.

Aah okej. Spännande då får du veta när äggplock är
  • Mariah1986

Hej tjejer

Har nyss kommit hem från mitt andra ul och de såg nästan ut som sist så de blir nog en höjning av gonal f igen ! Så de blir antagligen inte äggplock denna veckan tyvärr och de va inte min vanliga barnmorska idag utan en annan som va hur otrevlig som helst man ska ju va glad när man kommer från ul tycker jag men nu är jag bara ledsen att äggen behöver mer tid gör inte mycke då första gången alltid ör en prov omgång men att hon va så otrevlig gjorde allt tusen ggr värre !!!

Jag håller tummarna för er som har ul idag med ska bli spännande att höra hur de gick för er

• MadArp

[quote=74241208][quote-nick]Mariah1986 skrev 2014-10-27 12:08:07 följande:[/quote-nick]

Hej tjejer

Har nyss kommit hem från mitt andra ul och de såg nästan ut som sist så de blir nog en höjning av gonal f igen ! Så de blir antagligen inte äggplock denna veckan tyvärr och de va inte min vanliga barnmorska idag utan en annan som va hur otrevlig som helst man ska ju va glad när man kommer från ul tycker jag men nu är jag bara ledsen att äggen behöver mer tid gör inte mycke då första gången alltid ör en prov omgång men att hon va så otrevlig gjorde allt tusen ggr värre !!!

Jag håller tummarna för er som har ul idag med ska bli spännande att höra hur de gick för er

[/

Hej!

Usch va tråkigt! Försök att kasta av dig den där otrevliga barnmorskan, låt inte hon/han förstöra för dig. Ibland behöver äggen lite extra mognad... Och det är väldigt vanligt med dosjustering, de gjorde ju ingen föra gången på dig?!

Såg dom några fler äggblåsor?

För mig gick det bra, inga otrevliga människor men det var sååå många par där idag så vi stod på varandra....

Mina ägg har vuxit lite mer men det är fortfarande flera som är för små, så jag ska fortsätta med sprutorna i 2 dagar till sen på onsdag tar jag den sista sprutan nåt på O hette den, sen på fredag är det dax för äggplock........

Hoppas du Maria ,kan njuta lite och se att det går i rätt riktning för er, även om du måste vänts lite extra men då kanske du oxå får ut massa fina ägg:)...

Stor kram

• Mariah1986

Ja de va verkligen ingen rolig upplevelse detta hela min dag va förstörd men som läkaren sa att de ör inte ovanligt att man håller på med sprutorna i 8-14 dagar och jag är ju inne på min 8 dag idag . Dom höjde sist från 100 till 125 blir kul att se vad de blir för höjning denna gång och vad dom kommer säga de är ju ändå kliniken son har de avgörande beslutet .

Vad hade du för enheter ? Har glömt bort de men har för nig att du hade högre än mig

Åh va kul att du fått dag för äggplock härligt !!!!!! Nu blev jag glad nått positivt i eländet hehe hur många äggblåsor hade du nu ? Jag hade 13 som sist .

Stor kram

• MadArp

Åh missade att dom justerade din dos sist.

Jag hade först 150 enheter som sedan höjdes till 200.

Mina äggblåsor är väldigt ojämna i storlek, finns 13 st totalt men hälften av dom är för små, men förhoppningsvis hinner de växa till sig till på fredag..

• Mariah1986

Kliniken ringde innan och dosen kommer att stå kvar på 125 och en orgalutran och på torsdag ska jag på ul och ett blodprov och sen ringer dom igen på fredag och läkaren trodde att de skulle bli äggplock nästa vecka i början på veckan så de hoppas jag !

Jag håller tummarna att dina växer till sig alla så du får ut massor med fina ägg de är så olika de där med doserna jag har ju jätte låg dos emot dig undra va dom utgår ifrån jag trodde att dom skulle höja när dom såg att de inte hänt så mycke sen sist ! Men då måste ju värdet i blodet sätt bra ut eller nått vem vet hehe de är ju en djungel detta

• dumdummast

Idag har jag varit på ultraljudet. Gick nog bra. Ingen dos ändring i allafall. Jag har så mycket äggblåsor så han ville inte riktigt höja för mitt i allt smäller det bara till. Men på ena äggstocken var blåsorna kring 9 i storlek och på andra kring 8. Så ska ta ett nytt blodprov på onsdag. Visar inte det någon ökning så blir det att höja dosen

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober