• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-11-03 07:28:17 följande:

Hej hej!

Här går det väl hyffsat. I går var det fruktansvärt jobbigt med sprutan blev en del tårar. Tredje ultraljud idag. Så hoppas att jag få veta äggplock idag.

Hur får det för dig?

Grym du är som ändå fixar sprutorna!! Glöm inte hur duktig du är, när jag läser allas kommentarer blir jag alldeles varm imagen hur vi kämpar och kämpar trots smärta, gråt, guldmedalj till oss!

Lycka till på UL, hoppas du får besked för äggplock...

Idag har jag återinsättning, ska bli spännande och få veta hur vår ägg och spermier mått under helgen och om de har delat sig som dom bör... Återstår att se!
  • MadArp
    kaatriin skrev 2014-11-03 08:15:18 följande:

Hej!

Sitter just nu å väntar på att få gå in på mitt andra ultraljud, nu får vi nog veta ett plock datum så är väldigt förväntansfull :)

Hoppas de går bra för alla och jag håller tummarna för alla er :) Heja! Heja!

Lycka till!!!
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-11-03 07:39:23 följande:

Hen tjejer jag ska med ha ultraljud idag men bm ringer inte upp förens 10.00 och jag hoppas dom kan klämma in mig de låste dom de finns inget annat alternativ och i eftermiddag ringer kliniken humm nervös bara förnamnet !!!!

Hoppas de gör bra på ditt ul idag dumdummast!! Du för berätta sen

Och stort lycka till idag madarp !!!!

Tack!

Skriv sen så jag får höra hur det gått idag!!! Lycka till!!!
  • Mariah1986

De gick inte alls bra mina två största blåsor har försvunnit och läkaren såg lite vätska som kan tyda på en ögglossning och hur tusan ör den möjlig sen fanns de massor med små blåsor men som inte växt mår skit nu rent ut sagt få se vad kliniken säger när dom ringer i eftermiddag men jag tror att dom kommer ge upp för denna månaden och att de blir något annat nästa månad !!! Sånt här har jag inte hört om innan usch va ledsen jag är !!!

Lycka till idag tjejer mina tankar går till er !!!

• kaatriin
    Mariah1986 skrev 2014-11-03 09:28:25 följande:

De gick inte alls bra mina två största blåsor har försvunnit och läkaren såg lite vätska som kan tyda på en ögglossning och hur tusan ör den möjlig sen fanns de massor med små blåsor men som inte växt mår skit nu rent ut sagt få se vad kliniken säger när dom ringer i eftermiddag men jag tror att dom kommer ge upp för denna månaden och att de blir något annat nästa månad !!! Sånt här har jag inte hört om innan usch va ledsen jag är !!!

Nej men fy va trist! Jag skickar massa styrke kramar till dig! :(
  • MadArp

Maria fattar totalt dina känslor!!! Sänder massor med kramar och orka kämpa vidare!!

Kliniken ringde precis till mig, inga av våra ägg har delat sig under helgen, med andra ord ingen befruktning.. Det var barnmorskan som ringde och lämnade besked, läkaren ska ringa i em och berätta mera... Så himla ledsen!

• dumdummast
    Mariah1986 skrev 2014-11-03 09:28:25 följande:

Usch vad jobbigt. Massa kramar

Jag är dock i liknade sits, en ägg blåsa har växt till 17, resten är just över tio. Så väntar på att dom ringa och säga om vi ska avbryta eller om vi ska höja dosen.

Dom vågar ju inte riktigt höja dosen heller eftersom jag har så jäkla mycket ägg från början.

Ååh vill bara lägga mig ner och gråta.

Kram till er alla.
  • kaatriin

Usch va trist för er tjejer :( verkligen inte kul när man bara väntar å kämpar! Skickar massa styrke kramar till er alla att orka kämpa vidare!! Ni (vi) är otroligt starka som orkar gå igenom en sån här sak!!

• dumdummast

Nu har dom ringt upp från kliniken.

Ska fortsätta på samma dos nytt ultraljud på onsdag. Hormon nivån i blodet hade stigit ordentligt så deras förhoppning är det ska växa till sig på två dagar och att det blir äggplock på fredag. Men det får vi se i över morgon.

Kaatriin: hur gick det för dig?

• snorklan
    MadArp skrev 2014-11-03 10:48:10 följande:

Maria fattar totalt dina känslor!!! Sänder massor med kramar och orka kämpa vidare!!

Kliniken ringde precis till mig, inga av våra ägg har delat sig under helgen, med andra ord ingen befruktning.. Det var barnmorskan som ringde och lämnade besked, läkaren ska ringa i em och berätta mera... Så himla ledsen!

USCH vad tråkigt MadArp! Hr går ni vidare? ICSI nästa gång? Blev det befruktat som de skulle? Styrkekram!
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober