• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-27 21:32:50 följande:

Idag har jag varit på ultraljudet. Gick nog bra. Ingen dos ändring i allafall. Jag har så mycket äggblåsor så han ville inte riktigt höja för mitt i allt smäller det bara till. Men på ena äggstocken var blåsorna kring 9 i storlek och på andra kring 8. Så ska ta ett nytt blodprov på onsdag. Visar inte det någon ökning så blir det att höja dosen

Det gick ju jätte bra!! 17 äggblåsor är ju toppen!! Jag hade bara 9 st totalt på mitt första UL, idag hade jag 13 st så mkt händer på dessa dagar. Ska du göra nytt UL oxå?

Kram
  • dumdummast
    MadArp skrev 2014-10-27 21:50:15 följande:

Det gick ju jätte bra!! 17 äggblåsor är ju toppen!! Jag hade bara 9 st totalt på mitt första UL, idag hade jag 13 st så mkt händer på dessa dagar. Ska du göra nytt UL oxå?

Kram

Det var storleken på äggblåsorna . Men han sa när han gjorde ultraljudet oj här var det många. Så känns som att det är mycket. Speciellt när dom är rädd för överstimulering. Så håller tummarna.

Japp blodprov på onsdag och mest troligt dos ändring om det inte bara ha smällt till. Sen ultraljud på fredag .

Såg att ni har äggplockning på fredag, vad spännande. Hur känns det?
  • dumdummast
    Mariah1986 skrev 2014-10-27 21:53:12 följande:

Dumdummast va härligt att de gick så bra !!!!! Va ligger du i dos mängd nu ?

Jag ligger på 150 enheter menopur och idag har jag börjat med Orgalutran också. Den kändes lite mer än Menopuren tycker jag.

Usch vilket bemötande du fick. Blir så upprörd när jag läser om sånt. Jag tycket när man jobbar på en IVF klinik, då är a och o bemötandet.

Då håller vi tummarna asch hoppas att det växer till sig ordentligt så det blir äggplock med många fina ägg
  • Mariah1986

Dumdummast

Vad är de för skillnad på gonal f och menopur ?

Vi har 13 mil till våran klinik så vigör våra ul på vårdcentral våranordinarie bm är helt underbar vet inte vart hon va idag när vi fick den där ragatan ivf tycker jag ska va en så fin upplevelse som möjligt oavsätt om de lyckas eller inte tror de är viktigt och bra bemötande är ju à och o !

Jag hoppas att efter ul på torsdag och när kliniken ringer på fredag att de ser så pass bra ut att dom kan säga en dag ! Så länge håller jag tummarna för madarps äggplock de ska bli spännande att höra se. Kram till er

• kaatriin

Idag var jag iväg och tog ett blodprov, det visade att jag låg lite under sträcket så skulle höja min dos Puregon från 116 till 125 från och med ikväll. Och eftersom de är dag 5 för mig idag så ska jag även börja med nästa spruta ikväll, Orgalutran. Så nu väntar vi med spänning inför fredag då vi ska göra första (och förhoppningsvist enda) ultraljudet innan det är dags för äggplock!! :) :)

Hoppas att de går bra för er andra!! :) Håller alla tummar och tår för er allihoppa!

• Mariah1986

Katrin va kul att de snart är ul !!! För mig va de samma sak på mitt andra ul att dom fortfarande inte växt så mycke som dom ska så de blir spännande på torsdag då är de tredje ul för mig och då hoppas jag att de hänt saker

• dumdummast
    Mariah1986 skrev 2014-10-27 23:52:10 följande:

Dumdummast

Vad är de för skillnad på gonal f och menopur ?

Vi har 13 mil till våran klinik så vigör våra ul på vårdcentral våranordinarie bm är helt underbar vet inte vart hon va idag när vi fick den där ragatan ivf tycker jag ska va en så fin upplevelse som möjligt oavsätt om de lyckas eller inte tror de är viktigt och bra bemötande är ju à och o !

Jag hoppas att efter ul på torsdag och när kliniken ringer på fredag att de ser så pass bra ut att dom kan säga en dag ! Så länge håller jag tummarna för madarps äggplock de ska bli spännande att höra se. Kram till er

Jag har faktiskt ingen anning. Men någon skillnad måste det ju vara annars skulle dom väl inte skriva ut olika tänker jag :).

Jaha, då förstår jag. Då får vi hoppas att ni aldrig behöver träffa henne igen.

Jag håller helt och hållet med dig i det :).

Hoppas jag också .

Jag har ul på fredag och hoppas verkligen på att få ett datum då. Men bara vänta och se :)
  • kaatriin

Jag tog min första orgalutran spruta igår, oj va de kändes skillnad mot den andra (Puregon). Någon mer som upplevde de? De kändes typ som ett geting stick

• Mariah1986

Kaatrin

Ja orgaluttranet är värre de sticker och de svider lite och nån konstigt kittlande känsla tycker jag

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober