• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-30 20:10:27 följande:

Madarp

Jag är super nervös men jag är så glad för er ni ger mig mer ro i kroppen detta är ju så frustrerande de blir intressant att se vad dom säger imorgon jag hoppas på en bra ökning ! Jag tror inte att jag visar tecken på överstimulering eller dom har iaf inte sagt något :/

och jag känner inte av något i nedre delen av magen de ända jag har märkt är att jag har känt mig svullen i magen sista dygnen !

Hur är de med dig ör du nervös inför imorgon ? Jag håller tummarna och du får uppdatera oss när du orkar sen !! Stor kram

Hej!!

Jag är såå svullen och öm över magen. Jag är inte nervös inför imorgon än, vi har fått så bra med info och allt känns bra. Fast imorgon kanske jag är nervös?!! Allt känns bara så overkligt just nu, känns som om jag ska vakna upp ur denna "dröm".. Allt detta tar så mkt energi och tankeverksamhet, känner mig trött.

Hör av mig imorgon och berättar hur det gick..

Du får oxå skriva om nåt ändras kring dig!!
  • Mariah1986

Hej tjejer

Nu har kliniken ringt igen och dom höjde min dos så på söndag blir de ett nytt blodprov och på måndag ul problemet är att jag inte fick tag på någon på bm avdelningen för dom hade stängt för dagen så jag hoppas att de finns någon tid på måndag då jag blir tvungen att ringa på måndag ! Annars får dom väl hitta någon akuttid någonstans i Jönköping ! Jag hoppas verkligen att höjningen kommer ge resultat har gått från 100 enheter till 125 och nu till 175 så nu måste ju kroppen svara tycker man ju !

Hoppas allt gick bra idag madarp ska bli spännande att höra sen !

• dumdummast

Varit på ultraljud nummer två idag. Dom har inte riktigt växt till sig. På höger var den största blåsan 14 i storlek sen fann det flera till på kring tio. På vänstra var alla under 10. Så ultraljud nummer tre på måndag och hoppas efter det att växt så dom är nöjda

• MadArp

Idag hade vi vårt äggplock, var på kliniken kl 9, lite förberedelser. Sen vänta till 10.30.

Ingreppet tog ca 20 min och var hur lugnt som helst, kände av några stick men upplevde det helt okej. Tillbaka i sängen fick vi frukost, vila i 30 min, barnmorskan kom och informerade att de fått ut 13 ägg, sen gick vi hem. Dom är hur snälla och trevliga som helst på vår klinik.

Har legat i soffan hela dagen, kollat film, molande värk o seg i kroppen.

På måndag återföring....

• Mariah1986

Madarp va kul att de gick så bra jätte kul att höra !

Och vilken tur att de inte va de värsta du upplevt då släpper oron här med lite iaf sen är man ju alltid nervös och de är säkert olika för alla ! Va kul att ni fick ut så många ägg 13 är ju kanon .

• kaatriin

Igår var vi på första ultraljudet, såg bra ut. Hade 4 fina blåsor på höger sida, med storlekar mellan 8-11. Och på vänster sida fanns de 8 fina blåsor, med storlekar mellan 10-14 :) nu har vi fått en ny tid för ultraljud på måndag, dom ville ge blåsorna ett par dagar till att växa innan vi plockar :) men förhoppningsvist får vi ett plock datum på måndag :)

Madarp: va skönt att de gick så bra för dig! :)

• Mariah1986

Va kul Katrin heja heja !!

Sen jag ökade min dos på gonal f igår från 125 till 175 så har jag haft som mens värk hela dagen antar att de kanske äntligen känns som de ska att äggstockarna faktiskt jobbar lite nu !!! Men känner mig små svullen med men de är väl inget konstigt ???

• dumdummast
    Mariah1986 skrev 2014-11-01 18:05:59 följande:

Va kul Katrin heja heja !!

Sen jag ökade min dos på gonal f igår från 125 till 175 så har jag haft som mens värk hela dagen antar att de kanske äntligen känns som de ska att äggstockarna faktiskt jobbar lite nu !!! Men känner mig små svullen med men de är väl inget konstigt ???

Så har jag också haft sen jag höjde min dos. Så tror att det tyder på att äggstockarna "arbetar". Hoppas på det i allafall
  • Mariah1986

Dumdummast mitt gick över efter ca 8 timmar gjorde ditt de med ? Nu hoppas jag på att de inte kommer tillbax usch de va hemskt men samtidigt så vill man känna för man vill ju att de ska hända nått idag har jag sprutat i 14 dagar

• MadArp

Om allt gått som det ska med befruktningen i labbet så blir det återinsättnkng imorgon... Sen är det ytligare ett par veckors väntan! Denna ständiga väntan....

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober