• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • Mariah1986

Nu är jag livrädd !!!!!!! Jag har idag haft ägglossnings sekret som jag har varje månad två veckor innan mens vad tusan betyder de ????????? Har man de ändå ja menar jag ska ju för tusan inte ha ägglossning nu ?????

• kaatriin

Mariah1986

Kan de inte bara vara vanliga flytningar som kanske utmärker sig extra mycket nu?

Har du inte tagit ägglossningssprutan så ska du nog inte ha ägglossning, tror jag iaf inte. Ring å prata med läkaren imorgon så du är på den säkra sidan!

Hur långt in i behandlingen är du?

• MadArp

Maria detta är taget från ivf centrums hemsida:

Den s k ?korta metoden? innebär att man börjar med injektioner på blödningens 2-3 dag och sedan lägger till ytterligare en typ av injektion efter några dagar. Den andra typen av injektion behövs för att hindra äggen från att lossna spontant innan det är dags för ägguttag. Den korta metoden (antagonist-behandling) ger få biverkningar och är enkel och smidig.

Och du tar ju 2 sprutor, enkelt den ena sprutan puffar på äggen att växa den andra bromsar från att de ska släppa.. Du är just nu bara väldigt hormonstin :)....

Hoppas du kan läsa detta och slappa av nu!!!!

Kram kram

• Mariah1986

Åhh tack snälla för att ni tog fram de till mig nu är jag lugnare va hyper nervös innan !!! Idag är ul och jag hoppas att dom växt till dig så att jag kan få reda på ägguttags dag på fredag !

Och på fredag eller ja nu är de ju imorgon är de ju dax för dig madarp : ) kram kram !!!

• MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-29 18:00:28 följande:

Nu är jag livrädd !!!!!!! Jag har idag haft ägglossnings sekret som jag har varje månad två veckor innan mens vad tusan betyder de ????????? Har man de ändå ja menar jag ska ju för tusan inte ha ägglossning nu ?????

Du behöver inte oroa
  • dumdummast

Mariah1986: Jag tror inte heller du behöver oroa dig. Men ring kliniken om du tycker det är väldigt stressande .

Fick höja min dos i går till 225 enheter från 150. Och idag känns det som att äggstockarna arbetar utav av bara den. I morgon blir ultraljud nummer två, hoppas på ett datum för äggplock då

• Mariah1986

Hej tjejer va nyss på ul och de går inge vidare blåsorna växer knappt :(

Men ett har växt men de hjälper ju inte och de är mycke större än dom andra !

Läkaren jag va hos idag trodde att kliniken skulle säga imorgon när dom ringer att dom kommer höja dosen vilket jag hoppas på !!

Dum dummast va härligt att dom höjde och att du känner nått man vill ju faktiskt känna nått så att man vet att de kanske händer saker !! Känslan är viktig !!

Jag har funderat lite på en sak hur länge kan man hålla på att spruta ? Innan man måste ge upp för den hör gången ? Ja menar mensen kommer ju någon gång inte än på ett tag men man undrar ju

Kram till er alla kämpar

• dumdummast

Mariah1986: Vad tråkigt, men hopas att dom höjer ordentligt så det börjar hända nå.

Ja precis. Men nu har jag börjat få humörsvägningar som inte är av denna värld. Men bara bit ihop

• MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-30 14:23:45 följande:

Hej tjejer va nyss på ul och de går inge vidare blåsorna växer knappt :(

Men ett har växt men de hjälper ju inte och de är mycke större än dom andra !

Läkaren jag va hos idag trodde att kliniken skulle säga imorgon när dom ringer att dom kommer höja dosen vilket jag hoppas på !!

Dum dummast va härligt att dom höjde och att du känner nått man vill ju faktiskt känna nått så att man vet att de kanske händer saker !! Känslan är viktig !!

Jag har funderat lite på en sak hur länge kan man hålla på att spruta ? Innan man måste ge upp för den hör gången ? Ja menar mensen kommer ju någon gång inte än på ett tag men man undrar ju

Kram till er alla kämpar

Maria, är dom rädda för överstimulering på dig? Visar du några tecken till det?

Sen är det oftast så att man håller på med sprutor i ca 10-14 dagar. Så länge du tar spruta nr 2 som bromsar så kommer inget hända varken ägglossning eller mens.

Jag frågade min barnmorska när man avbryter utifall man inte får ägg som växer, hon menade att de i vissa fall plockar ut de som finns även om det bara är 1-4 st.. Säkert olika för olika kliniker.

Oroa dig inte!! Kram
  • Mariah1986

Madarp

Jag är super nervös men jag är så glad för er ni ger mig mer ro i kroppen detta är ju så frustrerande de blir intressant att se vad dom säger imorgon jag hoppas på en bra ökning ! Jag tror inte att jag visar tecken på överstimulering eller dom har iaf inte sagt något :/

och jag känner inte av något i nedre delen av magen de ända jag har märkt är att jag har känt mig svullen i magen sista dygnen !

Hur är de med dig ör du nervös inför imorgon ? Jag håller tummarna och du får uppdatera oss när du orkar sen !! Stor kram

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober