• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ememi
    komisska skrev 2015-08-03 15:38:21 följande:

Slemproppen har börjat släppa! Vet att den kan göra det jättelänge innan förlossningen men det är i af ett steg framåt!

Ja det är en liten lättnad när den släpper. Min släppte i lördags och igår. Men inga värkar. Och jag vet att jag är minst 4cm öppen också. Så jäkla märkligt.
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-08-03 17:38:42 följande:

Hej alla.

Tack för stöd och uppmuntran!

Nu börjar mitt hormonsvall gå över så smått... Sköönt, även om sömnen inte är på topp så kommer inte ångesten som ett brev på posten nå mer..

Hur länge väntar ni med att börja röra er i "offentliga" kretsar med era små söta? Handla, gå på stan osv?

Vi har tagit några småturer med barnvagnen, men än så länge bara i utomhusmiljö. Tänkte på infektionsrisker osv..

Är ni med era små hela dagarna eller brukar pappan ta en timme nångång så ni kommer iväg en sväng??

Hade fint! :)

Vad skönt att du mår bättre!

Vi var och handlade och gick i ett köpcentrum när Maja var 5dagar. Vi var ändå i stan när vi gjorde hörselkontrollen så då passade vi på att handla lite som vi var tvungna att ha. Men Maja låg ju nere i barnvagnen hela tiden, där blir de ju inte lika exponerade. Har ju en 6åring hemma med, så om någon drar med sig smittor så lär det ju vara han

Här tar pappan lika mycket som mig när han är hemma, men jag vill inte lämna henne eftersom hon ammar. Men skulle jag vilja så skulle det inte vara ett problem. Jag har inte något behov av att komma iväg själv just nu heller, Maja sover oftast ett långt pass på dagen (3-4timmar) och idag har jag passat på att ligga på altan och sola så skönt!!

Hoppas ni andra har det lika bra, för jag känner mig otroligt bortskämd med denna snälla tjej!

Ja, förutom igår morse då hon kräktes i mitt hår och över min kudde och i vår säng. Men hon missade mitt ansikte med typ 2cm så jag får väl vara glad åt det i allafall vår lilla kräkmaja <3
  • Mecros
    Jennie1 skrev 2015-08-03 17:38:42 följande:

Hej alla.

Tack för stöd och uppmuntran!
    Nu börjar mitt hormonsvall gå över så smått... Sköönt, även om sömnen inte är på topp så kommer inte ångesten som ett brev på posten nå mer..

Hur länge väntar ni med att börja röra er i "offentliga" kretsar med era små söta? Handla, gå på stan osv?

Vi har tagit några småturer med barnvagnen, men än så länge bara i utomhusmiljö. Tänkte på infektionsrisker osv..

Är ni med era små hela dagarna eller brukar pappan ta en timme nångång så ni kommer iväg en sväng??

Hade fint! :)

Skönt att ångesten har släppt för dig!

Har inte varit inne och skrivit på länge, mest läst era inlägg.

Här hade jag också baby blues med ångest. Och jag tyckte amningen var otroligt jobbig. Ville mest sluta amma.. Kände mig verkligen inte bekväm och mest som en mjölkkossa. Men det har gått över. Nu går det bra även psykiskt.

Hon är världens snällaste och bara äter, sover eller är allmänt nöjd i våra famnar, bärselen eller babysittern. Sover på nätterna och vaknar för mat 2ggr.
    Hon blir 1 månad på fredag!! Vad hände med tiden?!

Hennes pappa brukar få ta henne ibland så att jag kan göra något, det kan va att duscha, gå ut och gå, handla, sova, lite allt möjligt. Oftast passar vi på när hon ammat och somnat. Då sover hon i ca 2h. Igår vart det hela 5h! Men vaknar hon och jag inte är tillgänglig så får hon ersättning! Funkar super!
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-08-04 07:23:17 följande:

Skönt att ångesten har släppt för dig!

Har inte varit inne och skrivit på länge, mest läst era inlägg.

Här hade jag också baby blues med ångest. Och jag tyckte amningen var otroligt jobbig. Ville mest sluta amma.. Kände mig verkligen inte bekväm och mest som en mjölkkossa. Men det har gått över. Nu går det bra även psykiskt.

Hon är världens snällaste och bara äter, sover eller är allmänt nöjd i våra famnar, bärselen eller babysittern. Sover på nätterna och vaknar för mat 2ggr.

Hon blir 1 månad på fredag!! Vad hände med tiden?!

Hennes pappa brukar få ta henne ibland så att jag kan göra något, det kan va att duscha, gå ut och gå, handla, sova, lite allt möjligt. Oftast passar vi på när hon ammat och somnat. Då sover hon i ca 2h. Igår vart det hela 5h! Men vaknar hon och jag inte är tillgänglig så får hon ersättning! Funkar super!

Åh vad skönt att kunna ge ersättning då och då. Jag är så rädd för att prova, för jag tror mjölken ska sina då. Men det kanske den inte gör? Hon får inte ont i magen eller så när hon ibland får ersättning? Jag vill mest prova bara så jag vet att det funkar, om det skulle behövas någon gång.
  • doccah

Slemproppen har börjat släppa! Vet att den kan göra det jättelänge innan förlossningen men det är i af ett steg framåt!

Min började släppa i onsdags förra veckan men nu ser de bara ut som vanliga flytningar igen .. Trodde de skulle köra igång!
  • doccah

Min började släppa i onsdags förra veckan men nu ser de bara ut som vanliga flytningar igen .. Trodde de skulle köra igång!
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-08-04 09:45:15 följande:
    Åh vad skönt att kunna ge ersättning då och då. Jag är så rädd för att prova, för jag tror mjölken ska sina då. Men det kanske den inte gör? Hon får inte ont i magen eller så när hon ibland får ersättning? Jag vill mest prova bara så jag vet att det funkar, om det skulle behövas någon gång.
    Ja jätte skönt! Var rädd för det med, men hon ammar ca 10-15 ggr om dygnet ändå enligt min app och mjölken verkar inte ha blivit påverkad än iaf. Nej hon har inte fått ont i magen. Hon blir snarare ännu lugnare, om det nu går. Inge hård i magen eller så, sover lite längre bara :)

Ja det va jätte skönt att hon tog flaskan så man vet att det funkar ifall att det skulle bli nödvändigt.
  • ememi

Har haft molande mensvärk sen igår. Kan ju verkligen hoppas att det så småningom blir värkar och att det inte avtar igen. Vill så gärna att det kommer igång av sig själv

• ohhello

Aaaaah! Ligger fortfarande på BB och får inte gå hem. Läkarna anser att jag är sjuk och måste ligga under uppsikt. EKG:et såg bra ut men jag har lite väl hög puls, blodvärdet är dåligt och mina infektionsvärden går inte ner.

Annars är allt bra med lillfröken iallafall, de har kollat hennes tarmar nu och allt såg bra ut. Inatt har hon ammat var 2-3 timme och jag har sovit totalt runt 9tim - har inte sovit så mycket sen jag blev igångsatt i torsdags! Första natten utan skrik också, antar att hon kände på sig att mamma behövde sova lite. <3

• faerie
    ememi skrev 2015-08-04 14:39:58 följande:

Har haft molande mensvärk sen igår. Kan ju verkligen hoppas att det så småningom blir värkar och att det inte avtar igen. Vill så gärna att det kommer igång av sig själv

Hade också molvärk kvällen innan värkarna satte igång. Sänder lite styrka till alla som går och väntar ännu. Snart har ni er knodd. Jag höll på att bli tokig men på bf+11 kom han.

Idag är han en vecka gamma redan. Han har haft ett par kvällar med mycket skrik, men de senaste 3 nätterna har han gråtit mellan 21-23 ungefär. Då har mannen tagit honom och jag gått och lagt mig. När lillen har bajsat och pruttar (verkar som att det är det som är problemet för i det stadiet vill han inte ta bröstet als även om han visar hungrrtecken) så blir han lugn. Då väcker mannen mig så kan jag amma och sedan sover han hela natten med 2 uppvaknande för mat. Hoppas det håller i sig. Känner mig mycket piggare idag.

Inte konstigt att man får baby blues! Hormoner i svall och dessutom störd sömn och så himla mycket att ta in och lära sig om den nya lilla familjemedlemmen! Jag får gå och lägga mig när han gråter om kvällar a för jag blir helt upprörd annars!

Vi fixat detta alla! Mina bröst har gjort jättefint också men nu ammar jag honom "tvilling style" och det verkar passa mina bröstpress bättre så det gör inte så ont nu längre. Man får helt enkelt prova sig fram kram till er alla!