Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Slemproppen har börjat släppa! Vet att den kan göra det jättelänge innan förlossningen men det är i af ett steg framåt!
Hej alla.
Tack för stöd och uppmuntran!
Nu börjar mitt hormonsvall gå över så smått... Sköönt, även om sömnen inte är på topp så kommer inte ångesten som ett brev på posten nå mer..
Hur länge väntar ni med att börja röra er i "offentliga" kretsar med era små söta? Handla, gå på stan osv?
Vi har tagit några småturer med barnvagnen, men än så länge bara i utomhusmiljö. Tänkte på infektionsrisker osv..
Är ni med era små hela dagarna eller brukar pappan ta en timme nångång så ni kommer iväg en sväng??
Hade fint! :)
Hej alla.
Tack för stöd och uppmuntran!
Nu börjar mitt hormonsvall gå över så smått... Sköönt, även om sömnen inte är på topp så kommer inte ångesten som ett brev på posten nå mer..
Hur länge väntar ni med att börja röra er i "offentliga" kretsar med era små söta? Handla, gå på stan osv?
Vi har tagit några småturer med barnvagnen, men än så länge bara i utomhusmiljö. Tänkte på infektionsrisker osv..
Är ni med era små hela dagarna eller brukar pappan ta en timme nångång så ni kommer iväg en sväng??
Hade fint! :)
Skönt att ångesten har släppt för dig!
Har inte varit inne och skrivit på länge, mest läst era inlägg.
Här hade jag också baby blues med ångest. Och jag tyckte amningen var otroligt jobbig. Ville mest sluta amma.. Kände mig verkligen inte bekväm och mest som en mjölkkossa. Men det har gått över. Nu går det bra även psykiskt.
Hon är världens snällaste och bara äter, sover eller är allmänt nöjd i våra famnar, bärselen eller babysittern. Sover på nätterna och vaknar för mat 2ggr.
Hon blir 1 månad på fredag!! Vad hände med tiden?!
Hennes pappa brukar få ta henne ibland så att jag kan göra något, det kan va att duscha, gå ut och gå, handla, sova, lite allt möjligt. Oftast passar vi på när hon ammat och somnat. Då sover hon i ca 2h. Igår vart det hela 5h! Men vaknar hon och jag inte är tillgänglig så får hon ersättning! Funkar super!
Slemproppen har börjat släppa! Vet att den kan göra det jättelänge innan förlossningen men det är i af ett steg framåt!
Har haft molande mensvärk sen igår. Kan ju verkligen hoppas att det så småningom blir värkar och att det inte avtar igen. Vill så gärna att det kommer igång av sig själv
Aaaaah! Ligger fortfarande på BB och får inte gå hem. Läkarna anser att jag är sjuk och måste ligga under uppsikt. EKG:et såg bra ut men jag har lite väl hög puls, blodvärdet är dåligt och mina infektionsvärden går inte ner.
Annars är allt bra med lillfröken iallafall, de har kollat hennes tarmar nu och allt såg bra ut. Inatt har hon ammat var 2-3 timme och jag har sovit totalt runt 9tim - har inte sovit så mycket sen jag blev igångsatt i torsdags! Första natten utan skrik också, antar att hon kände på sig att mamma behövde sova lite. <3
Har haft molande mensvärk sen igår. Kan ju verkligen hoppas att det så småningom blir värkar och att det inte avtar igen. Vill så gärna att det kommer igång av sig själv