Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Heja doccah! Jag ligger nu på förlossningen öppen 8 cm.
Vad härligt för er doccah och komisska idag är det bf+12 för mig:( min mammas stora 50 års fest är imorgon. Kommer nog få gå dit gravid. Känner mig väldigt gråtfärdig idag:( hoppas allt går för er nu:) är jag sista ut nu tro?
Inatt kl 03.41 kom vår lilla Nicole med väldig fart aktiva värkar i ca 4 timmar hemma, kom in och va öppen 7 cm, öppnade mig till 10 på en timme, sedan krystade jag i ca 40 min. DET var tufft! Det var värre än allt tyckte jag men så värt det. Nu ligger grodan här jämte och vi bara gosar <3
Grattis till de nya bebisarna!
Kanske en dum fråga; men hur känns de så kallade förvärkarna och hur vet man vad som är vad?
Har idag rätt så molande värk långt ner i magen och bak i ryggen. Det känns som att det kommer och går, men inget sådär tydligt som går att klocka.
Kan det vara så att det äntligen är på g, eller kan det likagärna vara falsklarm och att det beror på något annat i så fall?
Åh grattis doccah!!
& vilket fint namn ni valt!
Grattis doccah!!
Här gick det snabbt igår kväll! 20:46 tittade Sixten ut! Hade värkar i två dygn men inte så tuffa. Från det att jag var öppen 10 cm tog det ca 1 h tills han va ute. Mest smärtsamma timmen i mitt liv men så värt det!
Grattis doccah o ni andra som väntar; det är drygt men när ni har er bebis hos er glöms de där dagarna snabbt bort!
Här gick det snabbt igår kväll! 20:46 tittade Sixten ut! Hade värkar i två dygn men inte så tuffa. Från det att jag var öppen 10 cm tog det ca 1 h tills han va ute. Mest smärtsamma timmen i mitt liv men så värt det!
Grattis doccah o ni andra som väntar; det är drygt men när ni har er bebis hos er glöms de där dagarna snabbt bort!
Grattis till de nya bebisarna!
Kanske en dum fråga; men hur känns de så kallade förvärkarna och hur vet man vad som är vad?
Har idag rätt så molande värk långt ner i magen och bak i ryggen. Det känns som att det kommer och går, men inget sådär tydligt som går att klocka.
Kan det vara så att det äntligen är på g, eller kan det likagärna vara falsklarm och att det beror på något annat i så fall?
Mina riktiga värkar kunde jag skilja från förvärkar för de riktiga strålade ner i låren, och smärtan åkte mer neråt än förvärkarna, de var mer som molande mensvärk bara för mig. Men värkarna började oregelbundet vid 15, och vid 21 var de täta och regelbundna :)