Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Mammalovis - TACK! Och jo, försöker att inte bry mig om vad de säger om hon går upp som hon ska. Var på återbesök till BB nu igår pga måste kolla upp mig själv (blev friskförklarad men har fortfarande lite för högt blodtryck!) & passade på att väga henne samtidigt, hon vägde 3940g. Hon har alltså gått förbi sin födelsevikt (gick ner till 3610g från 3845g), så någonting måste ju fungera korrekt med amningen hittills iallafall! :)
Mammalovis - TACK! Och jo, försöker att inte bry mig om vad de säger om hon går upp som hon ska. Var på återbesök till BB nu igår pga måste kolla upp mig själv (blev friskförklarad men har fortfarande lite för högt blodtryck!) & passade på att väga henne samtidigt, hon vägde 3940g. Hon har alltså gått förbi sin födelsevikt (gick ner till 3610g från 3845g), så någonting måste ju fungera korrekt med amningen hittills iallafall! :)
Liten till - Tack du med!
Alltså, det är ju naturligtvis lite bökigt, så jag tränar ju på att bli av med den men tillsvidare så kör jag på med den! Lillfröken verkar inte lida nämnvärt och hon har inga problem med att jag trixar på den före hon får mat utan väntar snällt. Så himla skönt, de där första nätterna innan jag fick nappen så tog det sån himla tid att försöka få det rätt att hon hann bli HELT hysterisk innan hon fick mat, det var ingen höjdare och stressad blev man = ond cirkel.
Så nä, man måste nog hitta SITT sätt, men som förstagångsförälder så känns det... knepigt när alla kommer med råd och man är ovan. Är så himla glad ändå för min partner & min egen mor som inte står där med pekpinnar utan stöttar mig i det här. :) Min partner är dock lite mer "du tränar väl på att gå bort den där nappen???" för han lyssnade lite mer på BM om dens "tillfällighet".. men det är ju inte han som ammar henne. ;D
Längtar tills jag också kan diskutera amning och sånt med er. Idag är det exakt två veckor över tiden. Men imorgon hoppas jagg dom sätter igång allting. Är så trött på att ha ont. Var på min mammas 50 år fest. Och jag hamnade ganska mycket i centrum men det är ju bara kul typ hehe många kommentarer om att "hoppas inte vattnet går på dansgolvet"
Måste ju också lägga upp en bild på vår sötnos. Nu är hon 4veckor! Det går så rasande fort! Inatt var första natten hon strulat lite, men det var nog vårt fel. Hon brukar vara vaken mycket från ca 17-21,22. Men igår var vi på grillfest, så jag hade henne i bärsele ganska mycket, ja och då sov hon såklart hela tiden. Så inatt var hon vaken nästan till 2. Man ska väl inte klaga men nu är man ju van att få sova. Fast sen sov hon till 07.30, så det var ju i allafall bra.
Funderar på att på att åka och shoppa lite idag, spännande att vara själv med båda barnen i stan, det blir nytt! Men det går säkert bra, Wilmer är ju så stor så han hjälper mest till. Måste väl inhandla lite gympaskor och sånt tills skolan börjar igen. Och alla byxor som han bara växer ur. Och Maja växer ut saker hon med nu så både bebiskläder, skolkläder och kläder till mig behöver handlas.
Ammat ute på uteservering - utan amningsnapp! Lite stolt! Gick hur bra som helst. :)
Var på förlossningen idag. Bf+15 fick åka hem igen:(
Här går de framåt. Hade världens hormondipp igår och jag bara grät i flera timmar! Egentligen utan anledning.. Det enda som skapar lite stress är att lillan har svårt för att äta ur ena bröstet då de fortf är stenhårt så mjölken rinner inte till ordentligt. Men annars är allting prima men ändå kändes allt skit just då. Konstigt...
Är med nervös hur de ska bli när man är ute och måste amma. Men de ska väl gå bra. Nu i början gömmer man sig gärna hemma känns de som