Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Upplevde ni några så kallade "faser" som bebisaena gått igenom? Idag har lite varit jätteledsen i princip hela dagen. Det enda som får honom lugn är bröstet. Sen nu efter nästan varje måltid har han kräkt. Segt och slemmigt.
Nu är han snart 4 veckor. Kan det vara någon periöd nu då han är extra otrygg å gnällig?
Hoppas att natten blir hyffsad. Rädd för att han ska kräka under natten utan att jag hör. Får ha honom nära mig så jag har koll på honom.
Tänk vad det hade varit lättare om de hade kunnat berätta om något var fel..
Faaaaasiken! Ungen sover & jag är klarvaken! Har druckit massa 'sleep easy'-te men tror faktiskt inte det funkar? Ligger här och glor på bilder och blir inspirerad inför vår dotters namngivning istället. Suck. Kanske ska be sambon slå mig i huvudet med något hårt...
Hoppas ni andra har det lättare!
RS usch då!! Hur länge har dom det, och vad är det som skiljer det från en vanlig förkylning med snor och hosta? Och hur vet man att dom har RS?
Bröstmjölken verkar funkar bra och som tur är verkar pigan må lite bättre även om det ännu snoras lite till och från. Men inte alls som i lördags, usch! Då gjorde det ont i mammahjärtat.
Nu verkar dock både jag och min sambo har åkt på en snarlik förkylning. Får hoppas att den drar förbi fort.
Hoppas att din lilla kille också mår bättre!
Kram
Så längesen jag var inne här på tråden. Vi har haft såna motgångar sista tiden. Så fort sambon började jobba så fick han ryggskott och dagen efter fick ja lägesyrsel så nu är jag låst här hemma(kan inre köra bil) och lilen har haft några dagar där han har svårt att sova på dagen. Han är 5veckor och så fort han håller på att somna så får han lite små panik och gråter. Hoppas alllt vänder åt rätt håll snart:)
Så längesen jag var inne här på tråden. Vi har haft såna motgångar sista tiden. Så fort sambon började jobba så fick han ryggskott och dagen efter fick ja lägesyrsel så nu är jag låst här hemma(kan inre köra bil) och lilen har haft några dagar där han har svårt att sova på dagen. Han är 5veckor och så fort han håller på att somna så får han lite små panik och gråter. Hoppas alllt vänder åt rätt håll snart:)
Igår var vi hos BVC och tösen växer som bara den, idag var jag på efterkontroller och även där var allt toppen, imorgon börjar vi på spädbarnsmassage... Så fullt upp denna veckan:)
Jag har inte märkt av några utvecklingsfaser, äter, sover o gör vad hon ska lika bra sen hon föddes, men det kommer kanske:)
Har varit på BVC idag. Nu är ju lillstumpan 2månader (och 4dagar ) och är 61cm lång och väger 6150g.
Stadig tjej
Träffade prästen igår och gick igenom dopet, skönt att ha det klart. Nu ska bara tårtorna beställas så är allt klart sen. Skruttan sover fortfarande bra, hoppas verkligen det fortsätter!
Har även fått tid för första vaccinationen, lite läskigt, för det är inte roligt när de sticker de små
Har varit på BVC idag. Nu är ju lillstumpan 2månader (och 4dagar ) och är 61cm lång och väger 6150g.
Stadig tjej
Träffade prästen igår och gick igenom dopet, skönt att ha det klart. Nu ska bara tårtorna beställas så är allt klart sen. Skruttan sover fortfarande bra, hoppas verkligen det fortsätter!
Har även fått tid för första vaccinationen, lite läskigt, för det är inte roligt när de sticker de små
Vad lika våra barn är! Vi var hos BVC igår, hon var då 2 månader och 5 dagar och är 62cm och väger 6180g. Följer sin kurva iaf :) men en stor tös är hon.
Skönt att ha det mesta för dopet klart! Här känns det som att det är bara början..