• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Linnean 83

Haha detta är nästan lite galet, jag är i precis samma sits. Anställd 1/9 med en gubbchef +50. Nu känns det faktiskt lite bättre, får säga det till honom morgon eftermiddag och sen springa därifrån fort som tusan.

• Linnean 83
    Mecros skrev 2015-01-13 20:19:26 följande:
    Jag kände precis som du och låg sömnlös i X antal nätter och funderade på vad jag skulle säga till chefen. Som nyanställd (1a september) och sen komma och va gravid redan. Dessutom är chefen en gubbe 50+ ålder. Förberedde alla möjliga samtal i huvudet. Grejen är inte att jag brydde mig om vad han eller någon annan skulle tycka för barnet är det viktigaste. Men det känns lite kasst att gå och bli gravid när man är nyanställd. Men jag tog tjuren vid hornen och berättade i torsdags och oj så glad han blev!

Han sa att han tycker mycket om barn och när han anställde mig visste han att jag var ung och skulle få barn inom en framtid. (Kanske dock inte inom ett år men det nämde han inte).
    Mecros glömde citera dig i inlägget ovan
  • Faer
    Linnean 83 skrev 2015-01-13 20:24:18 följande:

Haha detta är nästan lite galet, jag är i precis samma sits. Anställd 1/9 med en gubbchef +50. Nu känns det faktiskt lite bättre, får säga det till honom morgon eftermiddag och sen springa därifrån fort som tusan.

Jag är jätte nervös för att berätta för chefen med, går in i vecka 16 imorgon och har inte berättat än.. Jag ha varit timanställd frånochmed oktober men fick fast frånochmed den 1/1-15 så jag vet aldrig hur jag ska säga det. Helst av att 50 anställda så är jag den enda tjejen! Han är runt 40-50 min chef, gammal militär...
  • Ulrika1982

Hej! Ny i tråden. Väntar mitt andra barn (BF 5 juli). Dottern född i december 2012. Bor strax utanför Malmö.

Förra graviditeten mådde jag illa v 6-16, men denna mår jag toppen! :) Trött som tusan, men bara jag slipper illamåendet klagar jag inte! Inga speciella cravings, men en del saker jag absolut inte är sugen på...

Berättade för min chef förra veckan, så nu är det äntligen officiellt, och jag kan gnälla lite om jag vill :D

• Mecros
    Linnean 83 skrev 2015-01-13 20:24:18 följande:

Haha detta är nästan lite galet, jag är i precis samma sits. Anställd 1/9 med en gubbchef +50. Nu känns det faktiskt lite bättre, får säga det till honom morgon eftermiddag och sen springa därifrån fort

som tusan.

Hehe ja. Det är jobbigt men det är skönt när det är gjort. Jag var en sån fegis så jag ringde när jag var hemma sjuk för lågt blodvärde. Så då frågade han hur det kom sig att det var så, så då passade jag på

Men det går bra ska du se :)
  • Mecros
    Faer skrev 2015-01-14 09:14:57 följande:

Jag är jätte nervös för att berätta för chefen med, går in i vecka 16 imorgon och har inte berättat än.. Jag ha varit timanställd frånochmed oktober men fick fast frånochmed den 1/1-15 så jag vet aldrig hur jag ska säga det. Helst av att 50 anställda så är jag den enda tjejen! Han är runt 40-50 min chef, gammal militär...

Det kommer gå bra. Han kanske blir förvånad, men var det inte planerat så är det vara att säga det. Jag ville vara ganska noga med att inte ursäkta mig när jag berättade det. För jag ber inte om ursäkt för att jag blev gravid. Men det gick ju jätte bra att berätta så jag behövde inte ens förklara nått :)
  • hallonlakrits1
    Faer skrev 2015-01-14 09:14:57 följande:
    Tycker inte att man ska behöva vara så nervös egentligen, det är tråkigt att många kvinnor/tjejer är det. Att vara gravid är kvinnans del i livet och något som inte ska behöva påverka jobb, för det är väldigt ojämställt då med tanke på männen. Så mitt råd är att ta det lugnt och känn dig trygg i vad du ska berätta, som ju är det häftigaste du lär ha varit med om. Glad
  • Ellonbellon

Jag var inte ett dugg nervös. Men så har jag i och för sig jobbat i flera år och precis gift mig, så det chockade nog inte heller.

Men jag var också noga med att inte ursäkta mig, jag har all rätt i världen att vara en människa. Jag är inte jobbet! Chefen blev glad för min skull och så inget mer med det. Naturligtvis ställer det till en del bekymmer som måste lösas, men det är inte mitt problem.

• hallonlakrits1
    Ellonbellon skrev 2015-01-14 12:47:36 följande:

Men jag var också noga med att inte ursäkta mig, jag har all rätt i världen att vara en människa. Jag är inte jobbet! Chefen blev glad för min skull och så inget mer med det. Naturligtvis ställer det till en del bekymmer som måste lösas, men det är inte mitt problem.

Bra ståndpunkt där! Glad Så borde massa kvinnor kunna tänka mer.
Svar på tråden Bf juli 2015