• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • bullenochgrisen

Jag gick in i vecka 13 igår. Mår inte lika illa som I början men kan komma perioder när jag är hungrig eller utav lukter. Magen är spänd lite då och då, tycker den ändrar sig från dag till dag. Har haft mycket problem med förstoppning men nu har det varit helt okej vilket känns skönt. Är lite nervös inför kub på fredag. Var det innan förra ultraljudet också i vecka 9. Kanske för att min största rädsla är att få se min bebis död eller missbildad på skärmen. Min sambo har köpt en dobbler man kan lyssna på bebisens hjärtslag med. Ska testa den i kväll och se om man hör något. Kanske lugnar mina nerver :)

• Jko

Är i dag i vecka 14+1 och ska snart stiga på första nattskiftet
    efter jul ledigheten. Mår fortfarande illa till och från, nu är det mest på
    morgonen, men är JÄTTE KÄNSLIG mot lukter!!!
    Känner jag ngt jag inte tycker luktar gott så kan jag mkt väl spy fortfarande.
    Hoppas så på att detta illamående vill gå över snart, samtidigt som jag
    ser det som ett tecken att det fortfarande sker ngt nu när man egentligen
    ska vara inne i de så kallade spökveckorna!

• Maddss
    Faer skrev 2015-01-06 17:16:27 följande:

Hur mår alla nu? Jag är i vecka 13+4 och börjar må riktigt bra nu! Inget illamående och har börjat kunna gå promenader igen, som jag längtat att må som vanligt igen! Har bokat rul nu och var egentligen mening den 10 februari men är bortrest då så blev den 17 februari istället, känns som en evighet tills dess...

Har också rul 17/2

Längtar massor efter att få se bebisen :)

Idag 13+6

Trött som tusan och extremt känslig för lukter. Imorgon första riktiga jobbdagen på två veckor och jag vet inte hur ja ska orka.

Hoppas verkligen att den här tröttheten släpper snarast
  • bullenochgrisen

Har testat min dobbler från teknikmagasinet ikväll, det var helt magiskt att få höra bebisens hjärtljud så tydligt, all oro släppte verkligen. Gud vilken lättnad det var! Nu kan jag hålla mig till ultraljudet :)

• Liten till
    bullenochgrisen skrev 2015-01-06 23:51:38 följande:

Har testat min dobbler från teknikmagasinet ikväll, det var helt magiskt att få höra bebisens hjärtljud så tydligt, all oro släppte verkligen. Gud vilken lättnad det var! Nu kan jag hålla mig till ultraljudet :)

Åh vad härligt! Jag är i valet och kvalet mellan att köpa en. Risken är ju att man inte hittar ljudet själv, och då skulle min oro bli ännu större. Samtidigt som kan jag hitta det så kanske jag inte behöver vara så orolig som jag är nu. Svårt. Hade du lätt att hitta ljudet?
  • bullenochgrisen

Ja så kände jag också, men kände att det var värt ett försök. Vi hittade den efter lite letande men den vände på sig helatiden så vi fick jaga den lite :)

• Ellonbellon

Jag tycker inte det är jättesvårt om man vet vad man letar efter. Men det är många andra ljud som kan likna hjärtslag, så en idé är ju att lyssna på youtube, och kolla kommentarerna, för många tror att dom spelat in fostrets hjärtljud, men det har dom inte.

Man kan få leta en stund, och beroende på hur och var den ligger är det olika svårt att finna, det kan handla om att flytta den ett par millimeter bara.

Jag gick in med inställningen att det ÄR svårt att hitta ljudet och att det inte betyder något om man inte själv kan finna det! Men det är mer en kul grej, inte en försäkring.

• bullenochgrisen

Var på kub idag, allting såg jätte fint ut och mycket låg risk för kromosomfel. Bebis låg där inne och sprattlade för fullt och vinkade till oss, så hypnotiserande att bara ligga och titta på vår lilla. Skulle kunna ligga där hela dagen och bara titta :)

Invigde vårt fina resultat med att köpas ebis första filt och klädesplagg, såå mysigt! Passade även på att köpa två nya mammaleggngs till mig själv och en amningsbh då jag vuxit ur alla mina bh-ar. Nu lämnar jag alla orotankar och kan bara njuta av den lilla bebisen i magen.

• Stokke
    bullenochgrisen skrev 2015-01-09 19:40:34 följande:

Var på kub idag, allting såg jätte fint ut och mycket låg risk för kromosomfel. Bebis låg där inne och sprattlade för fullt och vinkade till oss, så hypnotiserande att bara ligga och titta på vår lilla. Skulle kunna ligga där hela dagen och bara titta :)

Invigde vårt fina resultat med att köpas ebis första filt och klädesplagg, såå mysigt! Passade även på att köpa två nya mammaleggngs till mig själv och en amningsbh då jag vuxit ur alla mina bh-ar. Nu lämnar jag alla orotankar och kan bara njuta av den lilla bebisen i magen.

Vad kul att allt gick bra.
Svar på tråden Bf juli 2015