Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
V13 imorgon, är så skönt att första tiden är över. Nu är det bara resten kvar!
Har blivit helt knäpp i körsbärstomater, ICAs största konsument just nu
V13 imorgon, är så skönt att första tiden är över. Nu är det bara resten kvar!
Har blivit helt knäpp i körsbärstomater, ICAs största konsument just nu
Precis samma som för mig. V 16 idag och jag känner ingenting :( jätte nervös för att fet inte står rätt till.
Har bokat ett privat ul fredag den 23/1.
Klarade inte av att vänta tills den 11/2 då jag ska på RUL.
Träffade en kompis på förmiddagen som fick sitt andra barn i v28. Bara 12 veckor ifrån mig idag! Shiiiiiit tänkte jag då! Tänk om jag skulle få så mycket för tidigt?
Har läst att mellan v14-18 är det vanligt att man inte känner så mycket. Många mår som allra bäst dessa veckor ;)
Jag och sambon var och köpte en Caremaxx doppler i fredags och kunde lyssna på bebisens hjärta :) Hur häftigt som helst, mäktig känsla!!
Speciellt när man ibland inte ens kan fatta att det faktiskt växer ett barn därinne.
Och för mig som varit rätt nojjig om den fortfarande lever (var på ultraljud i v.10) men går nu in i v.16 imorgon. så har man ju haft skräck tankar om vad som kan hända alla veckor fram till RUL. Så detta hjälpte mig att lugna ner mig!
Ja vår caremaxx var toppen när jag var så otroligt rädd där innan ul, rädd att på ul se en död bebis så vår dobbler var lugnande för oss. Någon som gar problem med hormoner och hemska tankar?
Drömde inatt om en svag kattmamma med sina ungar som låg ute och frös och behövde hjälp för att överleva. Jag fick hjälp av en man och vi la kattmamman i en låda och ungarna i en annan och jag fick mamman och hoppade på bussen och den där mannen skulle komma efter med ungarna, men han kom aldrig och jag började stortjuta för att han tagit ifrån mamman sina ungar...
Såg på tv ikväll och då var det en pingvin unge som blev utan mamma och han gick och letade och letade och dog tillslut för att han inte fick någon mat. Härer min Gud jag har nog aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv! Jag blev helt förstörd!
Snacka om mamma känslor och hormoner.
Hallå alla Juli mammor!
Idag är vi i v.16 (15+3)! Har mått otroligt bra dom senaste veckorna men dom närmaste dagarna har jag , precis som många andra beskriver känt mig otroligt spänd/öm i nedre delen av magen, det gör inte ont men jag upplever det som obehagligt... Väntar nu på rul den 2/2 och hoppas allt är som det ska :)
Sent igårkväll tror jag mig även ha känt av ett litet litet sprattel men det är svårt att säga än om det verkligen va liten som signalerade eller om det bara va bubblor :)
Börjar även bli krångligt att sova, sover gärna på magen men det går inte längre då det känns som jag ligger på en stor apelsin haha!
Hej! Jag går med här jag med. Bf 21 juli. Så är i v.13 (12+5).
Jag har haft otroligt illamående som minskar för varje dag. Jag har fått tillbaka aptiten så det känns skönt. Även om jag aldrig spydde. Tycker att det är häftigt hur olika stora allas magar är. Själv tycker jag att min bebismage är obefintlig.
Hoppas allt är bra med er :)
Har nu i två dagar försökt samla mod inför att berätta för chefen, inte helt lätt när man är ganska nyanställd. Min handledare försöker peppa mig och säga att det har hänt i stort sett alla på jobb, men varför ska det ändå vara så svårt?
Har nu i två dagar försökt samla mod inför att berätta för chefen, inte helt lätt när man är ganska nyanställd. Min handledare försöker peppa mig och säga att det har hänt i stort sett alla på jobb, men varför ska det ändå vara så svårt?