• lilywashere

Blev du någonsin slagen som barn?

Jag undrar hur vanligt det är/var? Jag är född -77 och blev smiskad, knuffad som barn ibland av min pappa. Aldrig något av min mamma. Vad är era erfarenheter? 

• Svar på tråden Blev du någonsin slagen som barn?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Japp!) skrev 2014-11-26 18:04:08 följande:

Född 92. Åh ja, stryk fick jag :)!
    Men jag fick inga men av det, så som många av er verkar tro att alla får. Jag tycker att jag förtjänade stryk de gånger jag fick. Pappa rörde mig aldrig, men mamma serverade mig örfilar någon gång per halvår. Då hade jag oftast gjort något mycket dumt. Men jag förtjänade det som sagt. Älskar mina föräldrar fortfarande och idag bor jag ju inte hemma, men vi har trots det en underbar kontakt. Kan tänka mig att mamma hade det tufft med oss barn som var extremt busiga och jobbiga och elaka ibland.

De som var elaka var dina föräldrar. Det finns inget försvar.
  • Anonym (Bdk)
    Nomanisanisland skrev 2014-11-27 14:28:10 följande:

Ingen förtjänar att bli slagen inte ens totalpuckon som anser att det är på sin plats att misshandla barn.

Jag lovar dig att jag kommer att göra likadant om det sker här.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Bdk) skrev 2014-11-27 15:12:42 följande:
    Jag lovar dig att jag kommer att göra likadant om det sker här.
    Göra likadant som vad? Misshandla? I så fall är du bara ett barnmisshandlande kräk in spe, Finns inget försvar för det. Puckla på dig själv istället.
  • Anonym (Japp)

Född 85

Fick smisk av mamma någon gång.

Vad jag kan minnas nu, två gånger. En minns jag jätte starkt. Va kanske fem år.

Nu när jag har egna barn kan jag inte förstå hur hon kunde göra det, så som jag slingrade mig skrek och grät. Hur arg jag än kan vara så skulle jag aldrig kunna slå dom!

Pappa har jag aldrig fått det av, han fick inte det som barn heller men det fick mamma. Kanske har något samband.

Sambon har med fått det, han fick för han klippte sönder ett par byxor för han ville använda sina nya!

• Anonym (Magnum)

Jo visst fan fick man sig en slap i bakhuvudet ibland och en jävla slöjdlärare som vred om mitt öra så jag kan känna än idag hur ont det gjorde, skulle jag nån gång stött på den där jävla spån-dåren så hade jag tryckt upp han i väggen och sagt några väl valda ord till honom..

• Dr Nail
    Nomanisanisland skrev 2014-11-27 14:24:51 följande:

Fast det åligger inte dig att acceptera. Du kan acceptera och uppsöka någon om du själv vill bli slagen, finns däremot inget försvar för att slå barn eller andra vuxna, borde du vara tillräckligt gammal för att begripa.

Ta det lugnt och inse att jag accepterar vad jag vill.
  • Nomanisanisland
    Dr Nail skrev 2014-11-27 16:12:36 följande:
    Ta det lugnt och inse att jag accepterar vad jag vill.
    Jag är lugn - lägg ner barnmisshandelsromantiserandet istället.
  • Dr Nail
    Nomanisanisland skrev 2014-11-27 16:16:44 följande:

Jag är lugn - lägg ner barnmisshandelsromantiserandet istället.

Du får gärna citera mina exakta ord som du tycker kan tolkas som barnmisshandelromantiserande.
  • Nomanisanisland
    Dr Nail skrev 2014-11-27 16:23:14 följande:
    Du får gärna citera mina exakta ord som du tycker kan tolkas som barnmisshandelromantiserande.

Glömt vad du själv skriver

"Jag accepterar att det finns fall då vuxna förtjänar att bli slagna, och att det finns fall då barn förtjänar att bli slagna."

Att anse att barn kan förtjäna att bli slagna är i högsta grad att romantisera barnmisshandel som något välförtjänt och underförsått välbehövligt som fyller någon funktion.

• Dr Nail
    Nomanisanisland skrev 2014-11-27 16:27:33 följande:

Glömt vad du själv skriver

"Jag accepterar att det finns fall då vuxna förtjänar att bli slagna, och att det finns fall då barn förtjänar att bli slagna."

Att anse att barn kan förtjäna att bli slagna är i högsta grad att romantisera barnmisshandel som något välförtjänt och underförsått välbehövligt som fyller någon funktion.

Okej. Det blir ingen vettig diskussion innan du lär dig vad ordet "romantisera" alt. "glorifiera" innebär, och på vilket sätt det skiljer sig från uttrycket "nödvändigt ont".
Svar på tråden Blev du någonsin slagen som barn?