Blev du någonsin slagen som barn?
Jag undrar hur vanligt det är/var? Jag är född -77 och blev smiskad, knuffad som barn ibland av min pappa. Aldrig något av min mamma. Vad är era erfarenheter?
Jag undrar hur vanligt det är/var? Jag är född -77 och blev smiskad, knuffad som barn ibland av min pappa. Aldrig något av min mamma. Vad är era erfarenheter?
Nej, jag blev aldrig slagen som barn.
Det är aldrig nånsin ok att slå, vare sig barn eller vuxna.
Ingen människa blir bättre av att bli slagen, tvärtom skadar det människan.
Den som slår kan försöka intala sig att hen gör det för att åstadkomma förbättring, men sanningen är att det enda hen åstadkommer är att få ur sig sina egna aggressioner på nån annans bekostnad.
Att göra så mot ett litet barn är helt förkastligt och i mina ögon grund för att man ska förlora vårdnaden om sitt barn.
Född -67. Fick smisk och smällar av både mor och far. I ärlighetens namn var det välförtjänt när jag tänker tillbaka och jag har inte tagit skada av det. Detta betyder inte att jag är för barnaga.
Det intressanta är att ingen av mina föräldrar minns att det skett när jag tagit upp det med dem. Skumt.
Jag har ett väldigt gott förhållande till dem idag.
Jag är född 1975 och blev slagen av min mamma flera gånger, ända upp till 18 års ålder. Tyvärr förnekar hon allt idag vilket har lett till att hennes nya man kallar mig för lögnare och lyckats få alla mina syskon att hata mig. Så nu är jag utfryst från familjen och borttagen från Facebook av samtliga syskon med respektive... Mina syskon blev inte slagna och hon var ju "smart" och slog mig när ingen såg på...
Jag måste även tillägga att jag aldrig vågade säga emot min mamma. Första slaget kom när jag var sju år och inte förstod matteläxan. Sen slog hon mig om jag inte hade städat mitt rum eller sa fel saker som inte passade henne. Jag har barndomskamrater som är vittne till hur illa hon behandlade mig. Både när jag var barn och sen som tonåring...
Att det inte tillkommer våldsapolgeter att sprida dynga om att barn förtjänar att bli misshandlade. Ovanligt trög idag?
Vad var frågan nu igen?
Att det inte tillkommer våldsapolgeter att sprida dynga om att barn förtjänar att bli misshandlade. Ovanligt trög idag?
Jag måste även tillägga att jag aldrig vågade säga emot min mamma. Första slaget kom när jag var sju år och inte förstod matteläxan. Sen slog hon mig om jag inte hade städat mitt rum eller sa fel saker som inte passade henne. Jag har barndomskamrater som är vittne till hur illa hon behandlade mig. Både när jag var barn och sen som tonåring...